hallo, ik heb een vraag, ik geef flesvoeding aan me zoontje en hij is nu ruim 9 weken, alleen lukt me niet om een ritme te krijgen in de voedingen per dag en met name snachts. overdag kan hij wel 4 of 5 uur tussen de voedingen laten en snachts komt hij dan om de 2uur. dit is erg slopend moet ik zeggen. hij heeft ook geen vaste voedingstijden, de ene keer 7x 150ml per dag en de andere keer 6x 150ml per dag. vaak laat hij dan ook 50ml staan in de fles. ik heb geprobeerd zijn laatste voeding om 10uur tegeven maar dan blijft ie daarna 2 uurlang huilen(mijn zoontje heeft reflux ook nog eens erbij) en dan slaapt ie rond half 12 en word rond half 2 en soms half 3 wakker,krijgt de fles en word weer 5.15 wakker heel hongerig want hij gooit de speen weg en gaat keihard huilen. misschien wil ik tesnel dat kan maar alleen denk ik dan waarom kan je overdag wel 4 of 5 uur ertussen laten en snachts niet??
Hoi, Het is inderdaad lastig om een ritme te vinden voor een klein kindje. Het drinktempo is ook belangrijk voor een goede verzadiging. Een kindje mag wel 20 minuten over een flesje drinken. Groetjes Eveline