Zo ontzettend moe.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Ismi2006, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames.

Ik ben toch zo ontzettend moe. En waar het vandaan komt? Geen flauw idee..

Man.ief en ik hebben 2 kinderen, dochter van 6 en zoon van bijna 5. Toen zoontje 2 jaar was, besloot ik om terug te gaan naar school. Heb 3,5 jaar een opleiding gevolgd en in februari heb ik mijn diploma gehaald.
    Het waren jaren met ups en downs,veel stress, weinig tijd. Zat met school, stage, werk, huishouden, kids en als ik dan eindelijk tijd voor mijzelf had, ja dan moest ik weer aan het huiswerk. Ik merkte in die periode dat ik ook wel vermoeid was, maar wat wil je? Ik moest en zou mijn diploma halen dus ik ben ervoor gegaan.

Nu mijn school is afgerond, werk ik bij mijn 'eerste stageplek'. Na mijn eerste stage hebben ze mij een contract aangeboden en ik ben daar blijven hangen. In juni verloopt mijn inmiddels 3e contract en moet ik er een half jaar uit. Maar dat is weer een ander verhaal.

Ik werk nu niet veel. Heb een paar avonddiensten in de week en de rest van de dagen ben ik lekker thuis. Heb nu de mogelijkheid om iedere dag de kids naar school te brengen en te halen en dat vind ik erg fijn. Ik heb de mogelijkheid om de 'verloren tijd' met de kinderen weer in te halen.

En dan komt het...

Ik kan het niet! Ik heb er gewoon geen energie voor. Huishouden is een flop nu, de kids krijgen te weinig aandacht van mij en ik weet niet waar ik de energie vandaan moet halen. Ik ben er wel, maar toch ook weer niet. Zo moe ben ik. Ik val in slaap op de bank, schrik wakker wanneer ik de kinderen weer moet ophalen en als we thuis zijn, verlang ik alleen maar weer naar een lekker dutje op de bank. Dit is toch niet normaal?

Ik ben al bij de huisarts geweest, eerst dacht ik dat het mijn schildklier was, heb een aangeboren afwijking, maar de waardes waren goed. Verder is er bloedgeprikt op ijzer, bloedarmoede, vitamines, en noem het maar op. Niks te vinden.. Ha denkt dat het toch de nasleep is van de drukke periode.

Wat moet ik nu doen om mijn energie weer een beetje op te krikken?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet depressief, reageer niks af op de kinderen, ben gewoon lekker vrolijk, alleen zo ongelofelijk moe.......

Heeft iemand de truc?

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik heb ook een lange tijd van ernstige vermoeidheid gehad.
    Wat bij mij hielp:
    - Vitamines slikken voor energie
    - Yoga (ademhalingsoefeningen zijn zo goed en het ontspant!)
    - rustgevende melodieën in huis
    - vaker frisse lucht halen

Als je te moe bent, breng je kinderen naar iemand die even kan oppassen en zet ALLES uit en doe je gordijnen dicht en ga slapen.

Luister naar je lichaam voordat je een burn-out krijgt. Mijn moeder heeft het gehad en het is geen pretje..

3. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie.

Heb idd een tijdje terug vitamines geslikt en dit hielp wel. Maar de ha vertelde dat wanneer je gewoon gezond eet, je in principe alle vitamines binnen krijgt die je nodig hebt. Ik eet ook gezond. Daarnaast schijnt er in de vitamines van bijvoorbeeld de Kruidvat weer allerlei andere dingen te zitten die niet goed zijn.

Is er iets van de tuinen bijvoorbeeld wat goed helpt?

Ik ben veel buiten, dat probeer ik wel. We fietsen naar school en ook voor de boodschapjes laat ik de auto staan en pak ik de fiets. Verder sport ik gemiddeld 2x per week, maar ik heb niet het idee dat het helpt...

4. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    In jouw situatie snap ik dat je nu zo moe bent. Onder druk en stress blokkeert je lichaam heel veel wat tot uiting komt als de druk en stress afnemen. De drukke periode is voor jou nu voorbij en dan slaat de moeheid, die in al die tijd opgebouwd heeft, nu toe.

Aangezien er medisch gezien niks aan de hand is denk ik dat je het beste kunt kijken waar je zoveel mogelijk rust in kunt plannen in je dagritme. Zoals MoedervanSafia al zegt, luister goed naar jezelf en probeer daar zoveel mogelijk in tegemoet te komen want een burn out ligt denk ik op de loer. Wat ook goed kan helpen is vaste slaaptijden voor jezelf aan te houden, bijvoorbeeld elke avond om 10 uur naar bed als dit lukt. Of in ieder geval een regelmaat die toe te passen is in jullie leven. Als je namelijk wisselend slaapt (de ene avond om 9 uur naar bed en de andere avond om 12 uur) dan kan dat je biologische klok verstoren waardoor je meer/sneller moe bent en niet goed uitrust als je slaapt.

Probeer ook relax momenten in te bouwen, zoals een ontspannend bad of een keertje naar de sauna. Een ontspannend muziekje erbij en even helemaal tot rust komen.

Oftewel: zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam zoveel dat kan.

Voor vitamines zou je kunnen kijken bij een (online) natuurwinkel.

5. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Neem echt je rust zoals gezegd.
    Ik zit inmiddels vanaf begin februari in de ziektewet. Het begon bij mij ook zoals jij beschrijft tot ik op een ochtend wakker werd en tot het besef kwam dat ik niet meer wist hoe ik weer moest gaan functioneren. Ik ben naar de huisarts geweest. Ik zat in het voorstadium van een burn out. Ik ben nu inmiddels weer zover dat ik de goede kant op ga en op arbeidstherapeutische basis weer halve dagen aan het werk kan.

Ik ben bijna 2 maanden volledig thuis geweest waarbij de kinderen gewoon naar de opvang bleven gaan. Ik krijg hulp in huis en ik merk dat de rust weer een beetje terug komt. Ik krijg weer zin om wat te doen al zal het huishouden nooit mijn hobby worden.

6. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt sennavt!

Iedere avond op dezelfde tijd gaan slapen doe ik al wel. Hou het ook echt niet langer uit dan een uur of 10.. Elke ochtend sta ik om 7 uur op. Ik hoef ook eigenlijk geen wekker te zetten want ik word vanzelf wakker. Alleen dan kak ik tegen een uur of 11 weer in en dat gevoel blijft de rest van de dag zo.

Ik geloof dat ik idd maar eens een saunatje moet pakken, een bad hebben we helaas niet. Ontspannen zelf lukt wel, ik kan me in de middag prima vermaken met een boek en een kop thee..

Ik ga eens kijken naar vitamines.. Moet ik dan denken aan een multivitamine?

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Vervelend dat je je zo voelt!
    Ik,zouvoor aanraden rust af te wisselen met activiteit.
    Zelf slik ik voor aanhoudende extreme vermoeidheid (maar bij mij gaat het nooit meer over) elke dag:
    Vit D
    Multivitamine
    Visolie
    B12 smelttablet
    Magnesium

Magnesium is vooral voor mijn pijnlijke spieren maar dat kan ook helpen bij vermoeidheid.
    Het is een hele cocktail maar het helpt wel.

8. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

Maar als mijn vitamine D waarde en de b12 prima zijn, moet ik dat er dan nog wel bij slikken? Of bestaat er niet zoiets als een te hoge vitamine waarde?

Sorry, ben echt een leek.....

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    B12 is een nogal grijs gebied en er zijn hele studies van. Wat ik er van weet is dat je bloedwaarden goed kunnen zijn maar je een functioneel tekort kan hebben op celniveau en dan helpen de pillen zeker wel.
    Vit D hetzelfde.
    Zijn ook vitamines die je volgens mij uitplast bij een teveel dus kan het geen kwaad.

10. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Houd er wel even rekening mee dat steeds meer studies uitwijzen dat het slikken van vitamines (op termijn) meer kwaad dan goed doet. Hoe het precies zit, dat weten ze nog niet, maar het is wel al duidelijk dat het bijvoorbeeld de kans op kanker verhoogd.

Vitamine D plas je trouwens niet uit, is een vet-gedragen vitamine en hier kan je dus wel degelijk een overdosis van nemen. Als je waarden goed zijn en je komt regelmatig buiten (zonder bescherming), dan zou ik die niet zomaar gaan slikken. Het lijkt er dus sowieso steeds meer op dat je van haast alle vitaminen teveel kan binnenkrijgen, ook van de watergedragen en het heeft dus wel degelijk bijwerkingen (op termijn).

Zelf heb ik wel een tijd b12 geslikt (studies tonen hiervan aan dat het haast niet mogelijk is er teveel van te nemen en het heeft geen gevolgen (ook niet op termijn), ik zat in grijs gebied en was ook erg vermoeid, het hielp toen zeker wel. Maar in jouw geval lijkt het me "normaal" dat je zo moe bent. Ik zou dus voornamelijk gaan kijken naar wat me-time, ontspanning en sporten.

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Dit klinkt misschien heel gek, maar ga eens proberen te stoppen met alle geraffineerde suikers. Dus onbewerkt voedsel gaan eten.
    Ik ben er 3 maanden geleden mee begonnen. Viel daarvoor ook op de bank in slaap.
    Nu heb ik energie voor 10!!!!

12. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is ook wel een hele goede... Maar in principe zit dat toch overal in? Ook heb ik geen verstand daarvan hoor haha.

Wat eet je dan bijvoorbeeld?

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Laat eensbloedprikken op pfeiffer. IK was ook tijden vreselijk moe en vond het niet normaal. Laatst bloed wezen prikken, blijk ik herstellende van pfeiffer!

14. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat heb ik vroeger al eens gehad, zo'n 10 jaar geleden.. En ook goed last van gehad. Zoiets krijg je maar 1x toch?

15. momof1

momof1 Lid

3 jan 2014
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ismi, Pfeiffer kun je wel degelijk meerdere keren krijgen. En vaak is de 2de keer heftiger dan de 1ste keer. Een nicht van mij heeft het de 1ste keer ongeveer 1 maand gehad en met de 2de keer is ze bijna een half jaar uit de running geweest.

Maar wat superleuk om te lezen dat jullie voor nr 3 gaan :D

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    weet je daar werd ik juist moet van! ,
    ik deed ook werkelijk de hele dag niets dan wat huishouden en voor de kids zorgen , om 12 uur kon ik al weer slapen,
    ik ben nu begonnen met lopen ,
    opbouwend, vandaag ook 3,5 km gelopen, en ik moet zeggen het werk!

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Groente, fruit, zaden, wat vlees, vis, eieren, beetje zuivel in welke vorm dan ook.

Dan werk je dus niet met pakjes en zakjes, maar door alles zelf op smaak te brengen met kruiden. En het is allemaal goed te eten hoor.
    Maar je moet het echt willen, want je moet je eetwijze behoorlijk aanpassen.

Energie is maar 1 van de dingen die ik er voor terug heb gekregen. Ik ben ook een stuk slanker geworden. En ben van mijn pijn af. Had altijd last van pijn door m'n hypermobiliteit. En het is bijna helemaal over.
    Dus eigenlijk ben ik een compleet ander mens geworden.

18. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan laat ik me daar ook op prikken denk ik..

Maaruh, je weet wie ik ben denk ik? Hoe heb je mij ontdekt? 😅

19. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wauw.. Hier ga ik me even in verdiepen.. Thanks!!

20. Ismi2006

Ismi2006 Bekend lid

1 mrt 2015
    803
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar ik sport al 2x per week.. Heb een goede conditie, gezond gewicht en daarnaast; ik haat hardlopen.. Hahaha!

Ik denk niet dat mijn futloosheid daar vandaan komt. Toch bedankt!

Deel Deze Pagina