hallo meiden heb hier een tijdje geleden al een berichtje geplaats maar het is weer zo ver. Demy heeft al weer een week niet gepoept iedere keer als er aandrang is probeert ze het tegen te houden en roept dan ook heel hard NEEE NIET POEPEN . ze is er heelmaal van slag van. kind zie lijk bleek wit en wil niet meer eten en ook drinken krijg er amper iets in.. baal er zo van.. ze zit al weer 2 dagen aan de lactulose 10 ml per dag..maar heeft nog geen baat gehad,, der ontlasting is zooo hard op het moment dat ze het er zelf gewoon niet uit krijgt vanmorgen de ha gebeld en zou kijken of ze een klysma kon krijgen.. niks meer van gehoord dus mag zo een receptje ophalen bij de apotheek hopellijk dat het helpt want ikw ordt hier echt radeloos van.. ik zie gewoon dat ze pijn heeft het kan gewoon niet.. we legggen er nooit nadruk op en ook zijn we nooit boos geworden er is naar mijn weten nooit wat gebeurd wat dit veroorzaakt zou hebben.. we zijn ook nog niet echt met zindelijkheidstraining bezig omdat ze het gewoon niet wil hebben het van de zomer 1 x geprobeerd maar helaas daarna er maar mee gestopt ze heeft er gewoon nog geen zin in.. ik had gehoopt dat het poepen dan beter zou gaan.. want het gaat al meer dan 1,5 jaar zo en er zijn periodes dat het beter gaat maar ik zie het nu gewoon even niet meer zitten ik wordt zelf zooo verdrietig als ik haar zie staan.. met een heel wit gezichtje beentjes overelkaar heen billen stijf tegen elkaar aan en dan ook nog de opmerking niet poepen mama dan breekt mijn hart... ik weet het niet meer.. ze krijgt al lactulose vezel rijk eten en laxo maar niks heeft tot nu toe geholpen ook een warm badje helemaal niks iemand anders nog tips??? mijn ha laat ons gewoon door lopen.. hoelang moeten we hier mee doorlopen straks is het helemaal een fobie voor haar..
ik zou een kinderarts bellen. ik heb begrepen dat je soms ook zonder verwijzing kan komen in het ziekenhuis tegenwoordig. als je uitlegd dat de huisarts niet meewerkt en jullie maar laat lopen. als je niet zonder verwijzing in het ziekenhuis terrecht kan zou ik samen met je man naar de huisarts gaan en erop staan dat je een verwijzing krijgt en je niet langer onder tafel laten praten.het niet kunnen poepen is al een probleem op zich, maar zoals je zelf al zegt straks heeft ze ook nog een fobie en nog aambeien ook van al het persen. (kweet niet of dat bij kleintjes al kan). echt fijn zal ze zich ook niet voelen als ze wit ziet en haar buik zo vol zit dat er geen eten of drinken meer bij kan. je slaapt ook niet prettig met zo verkrampte buik. kortom alles is in de war en onregeld.nee, hier moet iets aan gedaan worden na 1.5 jaar lijkt me dat echt niet teveel gevraagd hoor meid. veel sterkte en kom voor haar op eis een verwijzing.
oei een week is echt veel te lang hoor. Sam heeft het ook al vanaf dat er vast voedsel gegeten werd helaas. Het ging een hele tijd best goed. Nu zit ze weer op 3 zakjes forlax per dag. Met af en toe een klysma(die we zelf zetten) Zou ook niet langer gaan aanmodderen zo hoor. Zoals de kinderarts het uitlegt, het uiteinde van de darm word steeds opgerekt en dan kan er dus steeds meer poep blijven zitten, wat dus kei hard word.
mijn dochtertje heeft een tijdje geleden ineens gehad dat ze niet meer wilde poepen. niet omdat ze bang was voor de wc maar ze had pijn. op den duur hield ze zolang op dat ze dus ook niet wilde eten en drinken. zakjes die ze kreeg hielpen niks en ze wijgerde gewoon te poepen omdat ze een pijn ervaring had gehad. door te hard persen had mijn dochter waarschijnlijk een scheurtje in of bij der anus of een aambei wat dus zo pijn deed en ze dus door de pijn niet meer ging poepen en echt een trauma had opgelopen. nu heeft ze vorige week een klysma gehad en nou het werkte hoor. binnen 5 minuutjes rende ze naar de wc en heeft dat heel de dag gedaan. waarschijnlijk door die week niet poepen is der kontje genezen en deed het dus geen pijn meer. voor dat we de klysma zette hebben we der anus ingesmeerd met verdovende zalf zodat het poepen zowiezo minder pijnlijk zou zijn maar het deed gelukkig helemaal geen pijn. nu poept ze gelukkig gewoon weer. ze is trouwens al ruim 1 jaar dag en nacht zindelijk. ik zou er zeker niet te lang mee lopen, het word steeds harder en harder waardoor het poepen steeds moeizamer gaat. eventueel bellen met de poeppolie? in veel ziekenhuizen hebben ze een speciale kinderafdeling speciaal over en voor poepproblemen
Al een week? Zeker even een doorverwijzing vragen naar de kinderarts. Dochterlief heeft ook moeite met poepen. Wij hebben nu Forflax (?). Een zakje poeder, dit werkt erg goed! Heel veel sterkte en succes.
En naar een andere huisarts! Maar idd naar de kinderarts. Als Demy goed drinkt en vezelrijk eet dan is het waarschijnlijk niet de voeding (maar dat is moeilijk bepalen door een leek)
zo zeg een week is wel heel extreem, echt sneu is dat he? Zou idd ook de ka inschakelen, dit kan zo niet langer. Onze dochter wil ook vaak niet meer poepen, ze hield het eerst 1 dag op en de andere dag ging ze wel weer. Daarna bleven er al 2 dagen tussen zitten. Naar de ha geweest en ook lactulose gekregen, maar ben niet erg tevreden met het spul, omdat ik vaker heb gelezen dat het niet super goed is. Nu gaat ze of elke dag of om de dag, maar als ze moet zegt ze ook voor de tijd, ik wil niet poepen! En ze klaagt iedere dag over een zere buik.
Hier ook beginnende poepproblemen. Heb direct een fles lactulose meegekregen maar bij aanhoudende klachten moest ik zeker terugkomen. Misschien je ha toch nog eens duidelijk uitleggen dat je dit te ernstig vindt en naar de oorzaak wil gaan kijken, ipv alleen te zorgen dat ze die ontlasting nu kwijtkomt. Sneu voor je meiske zeg! Ruben zat hier afgelopen week ook echt te huilen (heb toen ook de HAP gebeld). Nou drinkt onze man wel te weinig..en ja, ik heb al van alles geprobeerd...hij lijkt gewoon op mij.
Ik zat vorige week een programma te kijken waar een wel is waar iets ouder kind ook altijd heel slecht naar de wc ging. Was een Engels programma. Die werd door gestuurd door die huisarts naar het ziekenhuis. Bleek dat dat kind zijn anus iets te nauw was en daardoor steeds kleine sneetjes kreeg en dat deed natuurlijk hartstikke pijn. Dus hij hield het steeds op en dan werd het hard en kreeg hij weer een sneetje en nou ja, een neerwaartse spiraal dus. Ze hebben onder narcose zijn anus iets opgerekt en daarna ging het veeeeel beter en kreeg voorlopig een medicijn en een goed dieet! Misschien heb je er iets aan....
inderdaad, heb datg toevallig ook gezien. Lactulose is niet slecht maar met als het zo heftig is helpt het gewoon niet. hebben jullie al lidocainezalf gehad om te smeren. Zodat het een beetje verdooft bij het poepen en een verwijziging naar de kinderarts vragen. lijkt me zo sneu voor je meisje!
Hier precies hetzelfde probleem en ik heb van alles geprobeert , zelfs paardenmelk (en dat is gooooohoooor) en niets hielp. En een paar weken geleden heb ik hem Yakult gegeven, weet niet eens of kinderen dit wel mogen hebben , elke dag een flesje. En het gaat super, sindsdien poept hij zonder moeite 3 x in de week. Hij durft nog niet op de wc te poepen maar vraagt gewoon om een luier en blijft sinds een week dan wel netjes in de wc om te poepen.
bedankt voor jullie reacties.. met heeel veel moeite en pijn heeft ze gister na een klysma eindelijk gepoept. we moesten het nu aan kijken maar ik vertrouw het niet ga volgende week naar de ha terug want het kan gewoon niet lang zo.. bedankt voo jullie berichten meiden ik hoop echt dat het binnenkort eindelijk een keer opgelost wordt want dit is niks,.. vind het zooo zielig
hoi Lindy, Heel herkenbaar dit, je angst en je pijn omdat je kindje zo'n pijn heeft.... Toen mijn dochter dit had heb ik helemaal overstuur de ha gebeld, Mijn dochter huilde van de pijn dus ik heb haar luier opgen hemaakt en ik schrok me lam van wat ik toen zag een enorme klont ontlasting die er half uit kwam maar niet verder kon.... haar anus was een opening van zeker 4 cm heb er keihard bij staan janken en dus de ha gebeld en kon een klysma ophalen . toen ze die gekregen had poepte ze na een half uurtje onder hard huilen, daarna de andere helft gegeven en toen kwam de rest en moest ze aan de lactulose... dit is nu ongeveer een jaar geleden en ze zit nu nog aan de lactulose en het gaat op en af.... twee weken geleden weer bij de ha geweest en het met haar besproken, gelukkig laten ze ons niet met haar lopen en kunnen we altijd terecht. vind het heel erg dat jullie ha jullie er mee aan laat modderen:x, straks heeft ze een trauma en durft helemaal niet meer de poepen.... een week niet poepen is echt veel te lang meis... hier gaan de sprieten uit als ze 1 dag niet gepoept heeft of steeds kleine beetjes.... als dat 2 dagen duurt krijgt ze iets meer lactulose en dan gaat het weer beter.... Misschien moet je je eens heeel erg kwaad maken bij de ha...of je man.... dat kan wel eens helpen.... ik hoop dat het al weer iets beter gaat met je meisje..... sterkte.....
Ik heb op TV wel eens een reportage gezien over een speciale poep-polikliniek voor kinderen met dit soort problemen. Weet alleen niet waar. Misschien ff googlen? Succes!!
was de laatste ontlasting die ze had wel zacht???? als dat nog hard was is ze de verstopping nog niet kwijt hoor, en dan zou ik morgen naar de ha gaan... de ha kan door te kloppen op haar buikje horen of er nog ontlasting zit. of anders het weekend gewoon naar de ha-post als je niets hebt aan je ha.....
dat is er idd, voor kinderen die door steeds harde ontlasting ophouden de bekkenbodem spieren niet meer goed kunnen gebruiken, die kinderen moeten opnieuw leren hoe ze die moeten gebruiken en voelen hoe ze moeten poepen... daar komen ze wel terecht als dit te lang duurt........ maar zoals mijn ha zegt kan dat voorkomen worden door er steeds voor te blijven zorgen dat die ontlasting zacht blijft door lactulose of iets anders.....
Hoi!! Helaas ook bij ons een herkenbaar probleem! Sinds mijn dochter zindelijk is, en dus haar ontlasting (overdag) op kan houden, wil ze niet poepen. Ook zij heeft het pas een week lang opgehouden. Ook ik ben toen bij de dokter geweest, omdat ik bang was dat haar buikje helemaal vol zat. Dit was ook wel zo, en toen lactulose gekregen. Dit nog niet gebruikt want toen deed ze het net 's avonds. Een klysma raadde hij eigenlijk niet aan, omdat hij aangaf dat dit best traumatisch voor kinderen kan zijn. Ik zie inderdaad ook bij haar de paniek! Ze loopt als ze dan moet wel 30 keer per middag naar de WC, op het KDV dachten ze eerst dat ze blaasontsteking had. En ze klaagt dan over 'auw in de buik". Ze is dan zo hangerig en vervelend, huilerig. Het vervelende is dat je het ze gewoon nog niet uit kunt leggen. Je wil het er wel letterlijk uittrekken....... Wat bij haar helpt is onder de douche zetten: het water lekker warm, en dan op het ruggetje, flink lang laten staan en dan kan ze het echt echt echt niet meer ophouden en kan ik nog net op tijd ( meestal ) het potje eronder schuiven om het op te vangen. En dan is ze heel opgelucht, maar het moet ook meteen weg! Meestal poept ze dan wel drie of vier keer, en elke keer springt ze dan weer op. Het enge vind ik dat je echt haar buikje dan heen en weer ziet gaan, dus die persbeweging van de darm. Heel heftig! Maar ze is daarna wel meteen weer de oude, echt opgelucht. Ik weet ook niet goed wat ik ermee moet. De afgelopen week is ze een klein beetje aan de diarree, op zich hiervoor wel handig. Nu heeft ze al drie keer gehad dat ze in haar slaap een poepluier kreeg. Ze is dan wel meteen wakker, ook midden in de nacht, maar dan ben ik heeeeel blij, en roep alleen maar "goed gedaan". Lindy, als jij er al 1,5 jaar mee loopt moet je echt naar de kinderarts. Het wordt zo een enorm trauma voor je kindje. Heeft je huisarts binnenkort niet een dag vrij of vakantie? Dan kun je naar de vervangende arts, misschien stuurt die je wel door! Helaas kom ik uit een familie met veel ernstige darmproblemen! En dus weet ik helaas zelf ook dat dit hele vervelende problemen zijn, ook als je kindje later ouder wordt. Dus actie ondernemen hoor! Desnoods naar de Huisartsenpost! Ikzelf vind het wel heel erg dat mijn dochtertje nu met haar darmpjes aan het rommelen is, juist omdat ik zelf ook veel darmproblemen heb. Juist dat is wel confronterend zo......
Ja! onze dochter heef laatst ook onder de douche gepoept mijn man spoelde haar billen af met de sproeier en alsof ze het niet meer op kon houden kwam het er uit, ze moest er erg van huilen. mijn man maar roepen dat het knap van haar was en hij het snel zou opruimen....
Hoi,ik herken je probleem zoooooooooooo goed. Soms kun je wel janken van frustratie. Ook mijn dochter heeft dit probleem gehad,ze heeft zelfs al eens 5(!) weken niet gepoept. Ja,dunne drap die dan langs het harde stuk in haar darm erlangs liep. En in die 5 weken van het kastje naar de muur gestuurd door ziekenhuis en huisarts. Om simpel van te worden. In de 5e week heb ik een klysma geeist in het ziekenhuis en een hele grote mond opgezet,ik sliep er s`nachts niet meer van. Ze heeft een klysma gekregen en toen ze daarvan moest poepen heb ik haar letterlijk op een vuilnisbak gezet,want daar kwam me toch wat uit! Ze heeft toen van de kinderarts ook poeders gekregen dat ik door het drinken moest doen en nog vanalles. Ik heb dit een week geprobeerd,maar ik kreeg het er niet in. (nu moet je ook weten dat mijn dochter een eersteklas wijsneus is) En toen ben ik eens goed gaan nadenken.... Bij mijn dochter was het gewoon psychisch,niks lichamelijks. En eigenlijk wilde ik niet aan de poeders want aan haar lichaam mankeerde niks,er moest een knopje om in haar hoofd. We hadden van het ziekenhuis klysma`s meegekregen voor thuis. Geen microlax maar echte klysma`s van 330 ml. Microlax hielp bij mijn dochter niet,zelfs die hield ze op.... En we hadden verdovende creme gekregen voor op de anus te smeren. Als ze nu 2 dagen niet gepoept had deden we een heel klein beetje van die klysma inspuiten,creme erop,even laten inwerken en dan op de wc. Omdat ze van dat klein beetje aandrang kreeg en helemaal niks voelde door die creme kon ze nu op de wc poepen. Ze wilde het wel ophouden,maar door de combinatie van de creme en vocht uit de klysma ging dat dus niet! We hebben dit 2 weken gedaan en op een dag vond mevrouw het goed geweest en zei: mama,ik wil geen creme en spul meer,ik kan nu wel zelf poepen. En sindsdien poept ze iedere dag of zeker om de dag! En voor degenen die dit zielig vinden: het was zielig om met een kind rond te lopen die niet durfde te poepen,wat altijd een dik buikje had door de ontlasting,altijd buikpijn.. Ze heeft geen trauma`s voor ziekenhuizen of klysma`s,maar ik heb weer een vrolijk kind dat zonder moeite naar de wc gaat. En geloof me,ik had alles,maar dan ook alles al geprobeerd. Stickers,belonen,ik heb haar zelfs een echte pony beloofd als ze zou poepen! Microlax,poeders,noem het maar op. Maar als het psychisch is helpt helemaal niks! Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.... Succes!
Hoi Maud, inderdaad, als het psychisch is helpt helemaal niets! Ook hier al druk in de weer met stickers en zo, maar het helpt niet. Ik ben ook nog niet begonnen met het laxeerspul, want in principe hou je dan hetzelfde probleem, namelijk dat ze niet wil/kan. Het kan natuurlijk wel even helpen als de boel goed verstopt zit, maar het werkt volgens mij het niet meteen dus moet je het constant gebruiken. En dat wil ik eigenlijk nog niet. Maud, hoe oud is jouw dochter? Want als ik je zo hoor klinkt ze iets ouder dan die van mij. Mijn dochter is nu 2 jaar en 5 maand, en ze is nog te jong om te snappen hoe het zitten met het poepen, ze ervaart het nog als iets wat haar overkomt en waar ze geen invloed op kan uitoefenen lijkt het wel.