Vanaf t begin heeft mijn zoontje last van reflux...dit werd steeds erger. Omdat ik ook pijn hield aan 1 borst tijdens t voeden een tijdje terug een lactatiedeskundige ingeschakend. Toen bleek dat mijn TSR erg sterk was en ik ook veel melk had. Mijn zoontje verslikte zich ook regelmatig, heeft erna vaak de hik...en verborgen reflux. Je hoort t gewoon omhoog komen en hem daarna heel zielig gaan huilen/ krijsen, je ziet dat hij veel pijn heeft. Gaan blokvoeden, 6 uur lang dezelfde borst. Dat kon vooral mijn linker borst ( die pijnlijke die ook extra veel melk heeft) niet aan. Dus eerst 3 uur en daarna opgebouwd naar 6 uur. Na een paar dagen hielp het inderdaad, minder melk. Alleen nu leek mijn zoontje niet tevreden en die wilde steeds vaker drinken ook snachts. Voelde niet goed en naar om en om voeden gegaan. ( dus 3 uur lang maar 1 borst) Dat werkte beter en ook minder last van reflux. Echter toen kreeg ik links dus borstontsteking........nu weer aan t opknappen en daarvoor weer gewoon 2 borsten per keer gaan aanbieden. Vannacht deed mijn zoontje het geweldig, 4 uur ertussen!! ( ipv de 2 a 3 uur eerder) en ik dus eindelijk het gevoel geslapen te hebben. Ook niet zulke overvolle borsten meer en mijn linker borst gaat de goede kant op... Alleen nu is de reflux weer heel erg...hij gilt t uit na de voeding en dit gaat ondanks hem rechtop houden, de eerste melk weg laten lopen etc etc zo door, ook nog een uur erna.... Bij mijn oudste zonder problemen 10 mns borstvoeding gegeven en nu is t zon gedoe?!! Is er nog iets wat ik kan doen of is t afwachten tot mijn zoontje ( nu 6 weken oud) over de reflux heen groeit?
Hi, Je eigen gevoel met voeden heeft je goed geholpen. Blijf naar je eigen lichaam luisteren. Gezien de klachten van je zoontje met Reflux zou ik langs je huisarts gaan. Het is misschien een goed idee om medicijnen te geven tegen de relfux. Groetjes Saskia