Wat een rotsituatie zeg! Ik zou het ook zeer kort en zakelijk in een mail of sms vermelden, dan heb je je plicht gedaan. Ik zou wachten tot 12 wkn tenzij de kans bestaat dat hij het eerder van anderen hoort. Sterkte!
Ik zou het met 12 weken zeggen.. Maar niet vanuit de kinderen dat ze een broertje of zusje krijgen.. Ik denk dat je daar woede mee aanwakkerd. Omdat hij al narcistisch is is zijn denkwijze ook niet helemaal normaal..
Lastige situatie.. maar ik denk dat je hem alleen verplicht bent over te dragen wbt je kinderen maar niet over jou en hoe jouw leven er uit ziet. Miss willen je kindjes het wel vertellen..
We hebben letterlijk niets op papier staan ook niet qua omgang. Ik heb ooit een ouderschapsplan opegsteld, met precies die regel erin trouwens. Hij heeft nooit willen tekenen ik gok vanwege de alimentatie (had een min. erin vervmeld van 50 euro per kind). Dus at the end of the day, als ie zich misdraagt heb ik alle touwtjes in handen.. Nu ben ik niet een persoon die ooit kinderen bij hun pa zou weghouden of hem zou willen sarren. Ik vind het zelf netjes om het te vertellen en idd niet via de kids te laten doen.. Denk dat ik idd het eerste trimester afwacht. En dan als de kids net thuis zijn van hem, of een dag erna een mail stuur, met dat zij idd een broertje of zusje verwachten. Ik denk dat ik meteen erbij vermeld dat ik verwacht dat mijn kinderen niet ondervraagd zullen worden of dat zij opmerkingen dienen op te vangen. (mocht hij dat wel doen zal ik de kids wat meer gaan thuishouden / helemaal thuishouden tot hij t ook daadwerkelijk begrijpt dat zij geen rol mogen spelen in zijn issues...). Vermoeiende man.. (overigens dochter geeft al steeds aan, dat ze eigenlijk thuis wil blijven, dat ene weekend dat ze naar de vader gaat is ze liever thuis.. Zal ook ergens vandaan komen. Heb haar gezegd als ze thuis wil blijven mag ze, en heb het hem 2 weken terug ook in een sms gemeld.. Dat onze dochter hem dat niet zelf durft te zeggen, en als ze beslist het weekend bij mij te zijn dat ik dat toelaat.. Vervolgens is ze wel nog gegaan het weekend en ze zei dat ie ineens al veel meer zn best deed... Maarja moet dus eerst weer de grens overgaan voordat ie zijn ogen opendoet.... )
Kindjes durven al te weinig tegen hem te zeggen helaas hoor. papa wordt boos op mama zeggen ze. Dat weten ze helaas al. En ik wil ze kind laten zijn en zich vooral niet met zulke zaken bezig te houden. Ik zeg ze dan ook, maak je geen zorgen over mama. Mama zorgt wel voor jullie. Ik doe niets via kinderen want zij zullen alleen negatieve dingen mee krijgen terug naar huis vanuit hem weer.... T enige wat ik kids inhamer is: mama en papa houden allebei van jullie. En jullie houden van papa en mama ook allebei. En de rest zijn grote mensen zaken....