Hoe het kan verkeren....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Toto, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Mijn eerste is te vroeg geboren dmv een spoed KS ivm pre eclampsie. Door slechte begeleiding en zelf enorm ziek zijn is de BV nooit goed op gang gekomen. Maar door wilskracht en veel hulp van domperidon heb ik toch nog 6 maanden full-time kunnen kolven en zo een groot deel van de voedingen kunnen verzorgen. DL heeft wel altijd KV erbij gekregen omdat ik niet genoeg kon kolven.

Dat wilde ik me nu niet meer laten gebeuren. Gelukkig deze zwangerschap a terme gedragen en DL2 meteen na de bevalling kunnen aanleggen. Helaas wilde ze in de eerste paar dagen niet zo goed drinken, dus ben meteen gaan kolven na de voedingen om de productie wel goed op gang te krijgen.
    Dit is gelukkig goed gelukt en was ik in staat om een voorraad aan te leggen voor in de vriezer. Alleen na 4 maanden zat ik al op 4 liter in de vriezer zonder dat ik actief aan het sparen was.

Ik wilde er graag iets nuttigs mee doen, omdat het veel te zonde is om na 6 maanden door de gootsteen te moeten spoelen. Mijn oudste vind het niet lekker dus wat dan?
    Mijn schoonzus is kort na mij bevallen en geeft ook BV, maar zij heeft sinds ze is gaan werken een productiedip en kolven lukt op haar werk niet goed. Voorzichtig gevraagd of ze interesse had in de helft van mijn voorraad. Dat had ze zeker!

Nu geniet mijn neefje dus ook van mijn melk. Ik heb nooit kunnen bedenken dat van te weinig na de eerste zwangerschap, nu 2 kleintjes van mijn melk genieten. :) (Al is het maar een tijdelijke situatie)

Hmmm... als ik dit zo terug lees lijkt het net of ik naar complimentjes vis. Dit is helemaal niet zo, met dit topic wilde ik gewoon mijn blijdschap met jullie delen.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Fijn dat je er op deze manier er iets mee doet,en ik denk dat het juist goed is om dit te delen want nu kunnen andere zien dat dit ook mogelijk is.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Toevallig was er maandag avond o tlc ook een docu over borstvoeding op.

Daar was ook een zus die haar schoonzus en zus hielp door voor hun melk te kolven (nadat haar kleintje natuurlijk genoeg had). Haar schoonzusje had ook niet genoeg voor hun baby. Ik vond dit mooi.

4. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Vind het erg mooi dat je dit doet en je zus er blij mee kunt maken. Twee kindjes op jouw melk is gewoon fantastisch.

Er is ook een donorbank voor moedermelk, misschien is dat iets voor jou wanneer je zus het niet meer nodig heeft op den duur?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina