Hapjes opsparen in mond en toch zeuren om nieuwe...

Discussie in 'Voeding' gestart door Kabouter Klus, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja, dit komt de laatste dagen nogal eens terug bij ons manneke... Als ik hem eten geef (fruit of groente), is hij zo "hebberig" en ongeduldig, dat hij grote happen neemt, dit vaak opspaart in zijn mond en dan achter mekaar begint te zeuren om nieuwe hapjes, terwijl hij zijn mond nog vol heeft.
    Ook als ik hem een koekje in zijn hand geef, propt hij dat het liefst achter mekaar in zijn mondje. Dit maakt het eten voor beide partijen niet leuk meer, maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen.

Misschien iemand hier tips?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gaat vanzelf over :) Je kunt hem ook zelf laten eten. Of een grotere lepel ;)

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heeft geen zin, dan frot hij nog liefst zoveel mogelijk in de mond. En iki zit er niet op te wachten dat het straks misgaat...

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Die kans is niet groot hoor. Wat kan er gebeuren? Hij verslikt zich een paar keer en leert dan dat er beperkingen zijn aan zijn mondinhoud :) Maar als je dat niet wilt dan is het even accepteren dat hij zo reageert.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Eeens met JuJu: ik ben ook voor het "zelf ondervinden". Laat hem maar ondekken dat het toch niet zo handig is om te proppen. Van iets wat je zelf ervaart leer je 100x meer dan van wat iemand je vertelt.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat verwacht je dat er mis gaat dan? Ik zou hem ook zelf laten eten, ze moeten ondervinden dat meer niet altijd lekkerder is. En dat je, als je je verslikt, moet hoesten.

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik sluit me aan bij de overige dames. Laat het hem zelf ondervinden. Door schade en schande wordt men wijs. Mijn zoontje was ook zo'n propper ;), maar na een paar keer verslikken gaat het inmiddels een stuk beter.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik snap het wel hoor, ik vond het ook niet zo geweldig als hij besloot een hele boterham in een keer naar binnen te werken, die eruit te kokhalsen, en dan weer van voorafaan te beginnen ;) Maar goed op een keer begreep ie dat het brood niet wegrende en al snel was het over. Nu eet hij keurig en zonder te knoeien met mes en vork (oh nee dat was in een droom vannacht ;))

Deel Deze Pagina