Dr Martens

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 7 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    vandaag eindelijk dr. Martens gekocht en wat zijn ze toch ook leuk. Ik heb de normale zwarte, maat 39 die ik normaal ook heb, maar ze zijn wel iets te groot. Dus ook maat 38 gepast maar die zat (te) strak.

    Ik heb ooit eens gelezen dat ze juist strak moeten zitten en dat ze met inlopen dan goed zitten.

    Wie heeft dr. Martens ? En zijn ze zo goed? Of krijg ik straks spijt van de grotere omdat ze ook nog uitlopen?
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Ik heb ze ook ooit gehad, in meerdere kleuren (tig jaar geleden haha), maar die zaten altijd meteen goed. Ik heb ze nooit uit- of ingelopen. Echt grappig dat ze nu weer in de mode zijn. Ik zou bijna willen dat ik ze bewaard had :D
     
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik krijg eerder spijt als ik ze iets te strak koop. Het is al een hele kluif om schoenen van zo'n stevig leer lekker in te lopen en al helemaal als ze knellen. Maar goed, dat is mijn ervaring. Ik heb ze een maat groter dan normaal en dan met zooltjes erin.
     
  4. vreeswijk

    vreeswijk Actief lid

    26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Volgens mij bestaan ze ook in maat 38,5
     
  5. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb ze ook nooit in hoeven lopen. Dochter vorig jaar ook niet. Nu heeft mijn dochter ook weer booties maar deze keer geen dr Martens en die knelden ook flink. Na 2 dagen continu dragen en plekken op haar voeten hebben we ze bij de schoenmaker gebracht om ze op te laten rekken. Nu zitten ze heerlijk zegt ze
     
  6. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Oh, ik ben ook fan!

    Ik koop zulke sterke schoenen liever iets te groot. Dat stugge leer loop je niet makkelijk uit. Ik heb ooit schoenen iets te klein gekocht (ze waren er niet groter) en het heeft anderhalf jaar geduurd voor ze lekker zaten. Al die tijd blaren gehad en pijn bij het lopen.

    Ik koop dus liever iets groter en trek dan lekker warme sokken aan :)
     
  7. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ik heb er nu dubbele sokken ingedaan en zitten nu perfect. Ik hou ze dus maar zo. Toch maar geen maat kleiner.

    En @vreeswijk bedankt voor de tip. Bij deze winkel hadden ze dat helaas niet dus wist ook niet dat het bestond, maar misschien voor ooit een volgende keer :)
     
  8. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    wat een leukerds he
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Ik ben jaloers! :D
    Ik ben zelf helemaal verliefd op de witte Dr. Martens. Maar ik zit zo te twijfelen omdat ik slecht ben in het schoonhouden (lees: lui) en dat is wel een dingetje bij witte. Maar ze zijn zo leeeeeeuk
     
  10. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ik vind wit altijd zo aanwezig, Al heb ik ook wel totaal witte gympen en dan vind ik het wel weer heel leuk, vooral in de zomer.

    Ik heb ook wel getwijfeld, want vind Ze wel duur hoor , maar je kunt ze gewoon overal bij dragen. Heb nu een skater rok aan, ook super tof
     
  11. Sifra

    Sifra Niet meer actief

    Ja, ik heb ze sinds twee weken ook.
    Nooooit gedacht dat ik nog eens een paar dr. Martens aan zou schaffen, maar ik vind ze leuk!
    Ik heb olijfgroene ( op internet heten ze kaki ) in het pascal model. Heb gewoon mijn eigen maat 38 genomen. Ik merk dat ik ze idd wel wat moet inlopen, maar ze zitten al steeds beter.
    Ben er helemaal weg van!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.960
    6.077
    113
    Happyland
    Brr, sorry ik vind ze spuuglelijk. Altijd al gevonden hoor. :roflmao:
     
    Nikki88, Chocoladetaart en mamameer vinden dit leuk.
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Heb hier nog een paar op zolder staan. Uit mijn puber tijd! Heb ze toen ook een hele maat groter gekocht en zaten prima. Ik kan ze wel weer gaan afstoffen!! Weet alleen niet of het in maat 43 onder skinny jeans erg leuk is.
     
  14. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ooh nee, ik wist helemaal niet dat de Pascal bestond, die vind ik eugenlijk ook wel errug leuk.. ik heb hele smalle voeten, dus wel beter eigenlijk. Zal ik ze ruilen? Aaaah
     
  15. meis23

    meis23 Bekend lid

    19 jan 2010
    973
    136
    43
    Ik heb toevallig vandaag Dr. Martens voor m'n dochter gekocht. Ze ogen grof, maar staan zo stoer♡
     
  16. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Nou zeg, wil je dit topic niet bevuilen:eek::p
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  17. twoboys

    twoboys Fanatiek lid

    30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik had ze in mijn puberteit, jaar of 20 geleden ;) Vind ze geweldig. Maar ik heb twee paar nooit gedragen omdat het wel mijn maat was, maar ze bleven knellen op mijn wreef, mijn voeten waren te breed. Zelfs nadat mijn moeder ze uitgelopen had voor me, werd het niet. Ik blijf ze geweldig vinden.
     
  18. tukker

    tukker Fanatiek lid

    1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ze zijn id erg leuk! Ook die groene. Hier vorig jaar de zwarte aan geschaft. En ze zien er nog super netjes uit! Mijn steunzooltjes kunnen erin. Heb ze alweer regelmatig aan gehad.
     
  19. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Er zijn verschillende pasvormen. Dus niet iedere maat 40 is hetzelfde. Hier zelf altijd de Pascal, die zit als gegoten!
     
  20. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83

    Ik heb ze vorige week ook voor mijn dochters gekocht.
    Voor de oudste zwarte pascals en de jongste donkerblauw, echt ontzettend stoer. Ook onder een jurkje zo leuk.
     
    meis23 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina