Hoe heten de knuffels van jouw kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Waxinelichtjes, 18 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is enorm creatief, kuch, met de namen van zijn knuffels:

    Pipi (ooit een beertje pippeloentje genoemd en daar kwam dit dus uit voort)
    Marshall (paw patrol hond)
    Kleine dino
    Grote dino

    :o: ben benieuwd naar de creatieve verzinsels van jullie kindertjes!
     
  2. Loes87

    Loes87 Actief lid

    29 jan 2015
    180
    145
    43
    Mijn zoontje van bijna twee heeft voor zijn eerste verjaardag een supertoffe jellycat knuffel gekregen die overal mee naar toe moet: Beerrrrrr (het is een hond). Was ook een van zijn eerste woordjes. dus originaliteit is hier ook geen sprake van haha.
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Jongste: joejoe(s).
    Een konijntje ;)
    Zijn broer heeft een woezel en pip.
    En die kon geen woezel zeggen maar noemde zijn woezel 'joejoes' en dat nam zijn broertje dus over.
    Broer zijn knuffel heet inmiddels gewoon woezel :) en bij de jongste is het joejoe(s) gebleven :)

    Dochter had een doekje, had geen naam.
    En dochter* had pip (van woezel en pip), dat was pippi.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Van de oudste woef. Zo noemde wij hem en dat heeft hij nooit verandert.

    Van de middelste is het boef (een panda). Die bleef hem dezelfde naam geven als mijn oudste en daar hebben wij een draai aan gegeven. Om eerlijk te zijn vinden wij hem vaker in een knuffelhouding met boeken terug.

    Mijn jongste heeft een lading knuffels gekregen maar slaapt alleen met haar baby's in haar armen. Voorlopig heten ze nog zo.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Mijn oudste slaapt met knuffie (zo'n blauw beertje van Nestlé is dat geloof ik) en zeehond (en ja, dat is inderdaad een zeehond :D)

    Mijn jongste slaapt altijd met doek (zo'n hydrofiel doek) en haar 30 knuffels... variërend van pippie (van woezel en pip), beertje, dino tot haasje.

    Dus hier ook erg orgineel :rolleyes:
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste gaf vanaf dat ze een beetje kon praten al echt namen. De eerste knuffel met naam was een soort ezeltje en heet Alfa, had ze na een paar dagen verzonnen als passende naam. Kreeg ze toen ze 1,5 jaar was zo ongeveer. Nu een berg knuffels met stuk voor stuk namen.

    Mijn jongste knalt gewoon een -ie ergens achter ;) Poppie, Wolfie, Biggie, Konijnie .... :D Konijnie werd na een tijdje afgekort tot Konnie, lijkt al meer een naam ;)
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  7. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Happy van Happy Horse.
    En hij heeft een shitload aan knuffels uit de dierentuin. Hij krijgt er elke keer eentje als hij met opa heen gaat.. (Nog even en opa mag er een baantje bij) :roflmao:

    Maar eentje daarvan heet Nala, en een andere Nika

    Heeft hij helemaal zelf verzonnen. Zo out of the blue. (2 jaar) :roflmao:
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Bèbè want beer was net 13 maanden nog te lastig haha
    Brave hond: ikea hond waar hij er 3(!) Van heeft omdat meneer 1 van ons kreeg en 2 keer bedelde bij beide grootouders die niet wisten dat hij al die hond had gheghe. Hij had iig een compleet toneelstuk ervan gemaakt om t voor elkaar te krijgen ;)

    Verder hebben ze geen namen. Ze liggen ook in een bak, hij kan ze nu wel missen. Bèbè was wel heilig, hebben we 5 van omdat hij overal een bèbè moest hebben

    Bijtringen van zijn broertje noemt hij sabbeltjes, dat vind ik ook wel knus klinken.
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Het kan geen kwaad om er meer te hebben. Mijn jongens hebben 4 van hun favoriete ikea knuffel. 2 Liggen er bij hun en 2 zitten in de zak. Als je ze regelmatig wisselt dan verweren ze allemaal waardoor ze een beetje in de buurt blijven van elkaar. Mocht er iets gebeuren dan hebben ze er altijd 1 paraat liggen.
     
  10. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    267
    446
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje houdt het graag simpel, dus ze heten bijna allemaal wat ze zijn. Wel vol overtuiging, want hij praat heel veel tegen Nijlpaard, Luiaard, Schaapje, Draakje. Alleen de Olifant heet Tumbi. Ik heb wel eens voorgesteld om zijn lievelingsknuffels namen te geven, dan is zijn antwoord "mama, dat is toch al 'Aap'" (Of dus een ander dier). Zelfs Winnie de Pooh heet gewoon Beer.
     
    Waxinelichtjes en Sammie85 vinden dit leuk.
  11. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Pa :roflmao: het is een paardje ;)
    M is bijna 1,5
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  12. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Hier zijn ze niet zo creatief.

    Knuffel van oudste dochter heet knuf.
    Knuffels van de jongste paard en koe.

    :roflmao:
     
  13. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Jingste heeft een grote panda, gewone panda, zusje panda en sinds kort ook een baby panda (dit is eigenlijk een rugzak maar moet ook in bed)
    Verder worden de knuffels gewoon aangeduid met wat ze zijn. Hondje heeft een tijdje Lucy geheten, maar dat is weer vergeten

    Oudste heeft soms een tijdje een naam, Sifin heette haar beer een tijd. Maar het is meestal gewoon beer.
     
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Mijn zoon heeft knuffeldieren die ofwel al een naam hebben ofwel de meest voor de hand liggende naam hebben gekregen:

    Doekje en Doekje (twee spenendoekjes die nog steeds heel belangrijk zijn ondanks dat er al jaren geen speen meer aanzit)

    Ewan en Ewan (twee slaapschapen, aangezien er ooit eentje kapot ging en geen slaapmuziekje meer had, een nieuwe gekocht. De oude moest toen toch blijven)

    En verder:
    Beer
    Pip (als in Woezel en Pip)
    Elmo
    Smiley (een kussentje in de vorm van een Smiley)
    Nijntje
    Zeehond
     
  15. MickeyM

    MickeyM Lid

    11 mei 2020
    35
    23
    8
    Vrouw
    Mijn tweejarige zoontje heeft een knuffelpop en die heet Frank. Geen idee hoe hij er aan komt want wij kennen geen Frank :)
     
    Kolibrie2, Waxinelichtjes en Adje vinden dit leuk.
  16. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Mijn oudste heeft wel 10 knuffels in bed :eek: (hondje, knuffie, tijgertje) maar Meneer Langoor is wel zijn absolute favoriet.
     
  17. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Jongste heeft twee knuffelpopjes ze heten: namenknuf en andereknuf ( tot een half jaar was het nuf ipv knuf, ze kon de k niet zeggen)
    Oudsten hebben een lange oren knuf en strepenpak knuf. En een ondeugend typ dat heet ‘de pom ’. En die knoeit, loopt weg en doet alle stoute dingen die gebeuren Haha.
     
    Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn derde heeft er 20 ofzo, en ze heten allemaal naar zichzelf :roflmao: prikkeltje (egel), slangie (slang), dinootje, piepje (muis), bollootje (bollo van Landal), woefie, wafwaf, etc etc. Heel creatief :roflmao:
     
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Bij de oudste heten ze gewoon wat ze zijn. Die rolde ook echt met haar ogen als iemand vroeg hoe haar knuffel heette. :roflmao:

    Bij de jongst wisselt het. Een aantal knuffels ‘heten’ wat ze zijn of ze hebben de naam die ze al hadden (Ty Beanie Boos ;)), maar ze heeft ook Lucy en Lily, haar favorieten, die heeft ze zelf een naam gegeven.
     
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Oudste heeft 2 pinguïns die Puck heten, zo heten ze ook echt, stond op hun kaartje.

    Jongste heeft niet echt favo knuffels wel veel knuffels in de vorm van een konijn, dus denk gewoon Konijn
     

Deel Deze Pagina