hulp gevraagd bij grove fout van dierenarts

Discussie in 'De lounge' gestart door mamajanneke, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hallo,
    is hier iemand die verstand heeft om tegaan bij een grove fout van een dierenarts en wat je kan doen en eventueel waar?

het zit nl. zo:
    onze kater ging vrijdag naar de dierenarts voor een casteratie.
    hierbij bleek hij maar 1 bal te hebben dus hebben ze de 2e bal opgezocht door een buikoperatie te doen.
    de bal is verwijdert en kater gehecht.
    vervolgens zagen we vandaag dat de wond flink ontstoken was, dus hebben we de dierenarts gebeld.
    we konden vanmiddag om 20 over 5 langs komen.
    daar zijn de hechtingen verwijdert, want het iriteerde de kat en hij kreeg een spuit.
    verder hoefden we niks te doen en ons geen zorgen te maken.
    om 20.00 wil ik ons zoontje op bed brengen zie ik de kat in zijn kamertje liggen met alle darmen er uit...
    ik ben er helemaal onderste boven van en dan bel je de dierenambulance die komen gewoon niet.
    dus uiteindelijk vervoer geregeld en na een uur rond bellen ook eindelijk een dierenarts bereikt.
    nu ligt onze kater bij een andere dierenarts en het is maar afwachten hoe dit verder gaat.
    hij moet drie dagen blijven.
    hij is gelijk onder narcose gebracht.
    er zal waarschijnlijk een stuk darm verwijdert moeten worden en hij heeft kans op buikvliesontsteking.

zo in het kort is dit gebeurt en nu willen we de dierenarts van vanmiddag aansprakelijk stellen.
    heb al via google geprobeert word er niet wijs uit.
    iemand tips?

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi,

Ik heb geen tips voor je maar ik zou er zeker werk van maken! Wat een heftig verhaal zeg, je zal je wel wild geschrokken zijn! Schandalig van die dierenarts!
    Misschien kan je advies vragen via de rechtshulp-winkel of iets dergelijks?

Sterkte!

Groetjes Otje

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Er is een klachtenpunt wat betreft dierenarsten, ik weet zo snel niet hoe dat heet maar ik zal zo ff voor je zoeken. Zodra ik het weet zal ik het zsm komen melden.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ff snel voor je gegoogled:

http://www.agro.nl/vtc/

Anders ff googlen op: veterinair tuchtcollege. Dit is het officiele orgaan waar je met je klachten heen kunt.

Sterkte ermee!

Groetjes,
    Wup

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    misschien beetje offtopic maar heeft jullie kater een kap moeten dragen en moest ie in een bench (of kleine ruimte waar ie niet kon klimmen) blijven?

Een van onze katten heeft 2 of 3 jaar geleden een buik operatie gehad en kreeg dus een kap op die hij volgens mij tot de wond genezen was moest dragen (zodat ie er niet aan kon likken), daarnaast mocht hij niet springen/klimmen omdat de wond dan open zou gaan. Dit zijn dingen die mijn inziens de dierenarts had moeten aangeven.

Ben erg benieuwd hoe het met jullie kat gaat, hou je ons wel een beetje op de hoogte? En natuurlijk heel veel sterkte!

6. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    zoo ik schrik van dit verhaal zeg...
    echt een grote grove fout zeg! niet normaa..

heb geen tips maar wil jullie wel sterkte wensen zal wel heel moeilijk zijn dit allemaal voor jullie! sterkte meis... en hopelijk gaa het snel beter met je katje...

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Dat is schrikken. Zou inderdaad via die link die Wup ook gegeven heeft verder stappen ondernemen. Sterkte en laat je ons wel weten hoe het met je kater gaat?

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    bedankt meiden voor jullie reactie.
    wij zijn hier ook onwijs geschokt...
    we zitten nog zo vol ongeloof, t is zo bizar.
    balou is nu bij een andere arts en ze hebben gelijk hem onder narcose gebracht en vervolgens de darmen en de buik schoon gespoeld.
    hij moet drie dagen blijven sowieso, vanwege de grote kans op buikvlies ontsteking.
    het is zo snel gegaan eigelijk.
    om kwart voor 8 liep balou nog gewoon rond, want ik haalde een luier en pyama voor dylano.
    om 8 uur wil ik hem op bed leggen en zie spuug in de gang, dus ik vraag dre omdat op te ruimen, want ik kan dat niet.
    en 2 tellen later sta ik met dylano weer in de woonkamer.
    dus binnen een kwartier is het gebeurt.
    onze buurman heeft de darmen gezien en er was 1 stuk flink opgezwollen en onstoken en die plek was zo groot als de hechting....
    wat we daar van moeten denken....

om op de vraag van daphne terug te komen,
    de dierenarts heeft dit niet gezegd. enkel mocht hij niet naar buiten.
    dit heb ik ook bij de poes niet gehoord, enkel als balou aan de hechting zou gaan zitten moest hij zo'n kap op.

en wup ik heb zeer zeker wat aan de link en ga vragen aan deze dierenarts of het daadwerkelijk een fout is en of zij dit dan ook op papier wil bevestigen met naam en bevinding.
    enkel dan staan we sterk.

t arme beesie ik zie m zo liggen ik kan gewoon niet slapen....
    ik kan t niet bevatten en loop al de hele avond te huilen....

hou jullie zeker op de hoogte zeker na deze warme berichten.

9. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    een brief schrijven naar het vetrinair tuchtcollege in den haag

met een verklaring van de huidige dierenarts en eventueel fotos

de buurman die je gehopen heeft ook een verklaring laten opstellen

stuur ook wel aangetekend naar de dierenarts die het betreft dat je hem aangeeft bij het tuchtcollege.

Ik heb ook eens een zaak tegen een da gehad en die heb ik overigens gewonnen.

btw als dit mij was overkomen had ik ook bij de politie aangifte gedaan wegens dierenmishandeling

10. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoi sjaaak,

bedankt voor je antwoord.
    hierboven is al een link genoemd waar ik heel veel aan heb, maar jou tips zeker ook die van de buurman, (nooit aangedacht!) is goed om op te schrijven.

wat goed dat jij des tijds de zaak gewonnen hebt!
    ik hoop dat dat hier ook gaat gebeuren.
    maar ja deze arts die nu de kater behandelt moet wel mee willen werken.

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    update:
    we hebben contact gehad met de dierenarts en we hadden niet veel later moeten komen.
    zijn temp: was bij binnenkomst 36.2 ongeveer en moet boven de 38 zijn.
    de hele dunne darm lag eruit en 10 cm dikke darm.
    de dunne darm is ernstig beschadigd en het is nu afwachten wat deze dunne darm gaat doen. ze heeft hier wat weg moeten halen.
    als deze niet gaat werken is de kans dat we de behandeling moeten stoppen, maar voor nu heeft ze goede hoop.
    ook stuk huid van de vorige operatie heeft ze weg moeten snijden omdat dit ook onstoken was.
    en waarschijnlijk had balou al een maagvliesontsteking toen ik in de middag met hem bij de andere dierenarts.
    en waarschijnlijk zijn toen ook al de darmspieren geknapt.
    deze arts heeft telefonisch al bevestigd dat de andere dierenarts te laks is geweest en dit had moeten zien.

we gaan vanmiddag even bij baloutje kijken.
    hij doet t in elk geval redelijk.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Zo, echt slecht van je vorige dierenarts dat hij er niet goed naar heeft gekeken! Zo te horen is hij nu wel in goede handen, sterkte!

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wat zielig voor je kat! ik heb er zelf twee en vind het echt ongelooflijk!
    veel sterkte en ik zou zeker je da aansprakelijk stellen!

14. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Jeetje, wat 'n verhaal. Echt erg! Kan me voorstellen dat je slecht kunt slapen. Hopelijk komt alles uiteindelijk toch nog goed, katten zijn immers sterke dieren. Maar ik zou het er toch ook niet bij laten zitten.

15. Stefys

Stefys Actief lid

20 jun 2007
    138
    0
    0
    Jeetje vreselijk zeg! Hoop dat hij snel weer beter mag worden!

Zelf ben ik ook niet al te dol op dierenartsen, toen ik mijn konijntje naar de arts ging, hij lag ik zn hokkie met en benen wijd, kreeg ik te horen dat zn ruggetje gebroken was en er niks meer aan was te doen. Was beter voor hem als ik hem achter liet en hem zou laten inslapen! Nou niet dus, ik dacht hij gaat mooi mee naar huis om afscheid te nemen Thuis lag ik met hem op de bank, hij op mn buik en ineens ging die met zn kontje heen en weer schudden en toen ik hem op de grond zette, sprong die weg! Een konijntje met gebroken rug springen?

Vertrouwde het voor geen meter, en dus maar naar een echte dierenarts die wel verstand heeft! En die zei: Zn schoudertje is uit de kom. Ik geef hem een pijnstiller, moet je hem ff bijvoeden en zn hokje kleiner maken zodat die neit kan rennen en springen en dan is die over een week weer de oude.

Kun je na gaan, had ik hem bijna achter moeten laten, terwijl er NIKS met hem was.Toen ik contact had met de vreselijke arts zei ze: Ja sorry, verkeerde diagnose, heel af en toegebeurt dat! Pardon...

Nou ja heel verhaal maar zo zie je maar.. Artsen maken ook erge fouten..
    Wens je veel succes en sterkte!

16. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @ stefys,
    wat goed dat je dat besluit genomen hebt!
    zo heb je je konijntje in elk gevaL nog bij je is, en dat je je gevoel gevolgd hebt.

ik weet dat artsen mensen zijn en dat er fouten gemaakt kunnen worden.
    maar deze arts heeft gewoonniet de tijd genomen om de wond te bekijken, want dan had hij kunnen zien dat de wond erger ontstoken was dan op t eerste oog leek.
    deze dierenarts zei ook dat hij dit had kunnen voorkomen, als hij beter opgelet had.

tja daar hebben we nu niet veel meer aan.
    het is afwachten of ons katje het gaat redden.
    het is in elk geval een vechter.

17. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Jeetje ik hoop dat het vandaag nog steeds redelijk tot goed gaat met jullie kat! Ik zou die sch#ft echt voor te tuchtcommissie dagen! Vooral omdat de dierenarts van nu zegt dat het eigenlijk nalatigheid is staan jullie denk ik best sterk. Dan zijn iig de ziektekosten voor zijn rekening.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

pff fouten maken doet elk mens ja

maar je hebt fouten en fouten he

ziet ie iets niet omdat het zelden of nooit voorkomt vind ik het nog wat anders dan niet zien heo erg iets ontstoken is
    want dat zal hij ongetwijfeld dagelijks in zn praktijk te zien krijgen.

laat je weten wat die tuchtcommissie er van vind?
    ben heel benieuwd wat je in zo'n geval kan doen en hoeveel zin het heeft

en sterkte voor balou.. want die heeft er het meeste last van natuurlijk :(
    hoop dat ie snel weer de oude is

overigens. ik weet niet wie het zei..
    maar toen mijn oude kater gecastreerd werd (toch alweer 15 jaar geleden.. ) hoefde hij ook geen lampekapje om
    en in een kleiner hok

en de beide dames zijn vorig jaar geholpen.. nou die rennen en vlogen alweer dezelfde dag nog eigenlijk.
    zonder problemen.
    ook zonder lampekapje dus
    aldus de dierenarts toen waren lampekapjes ouderwets..
    wat ze tegenwoordig vaak doen kennelijk zijn onderhuidse hechtigignen die vanzelf oplossen.. die kan poeslief dan zelf neit losbijten...
    (althans.. aldus de onze dan.. geen idee of andere da's daar hetzelfde over denken.. )

oh en kopjes van de beide dames hier
    ze vinden het maar wat naar voor balou
    en dotje zegt "nou doe maar gewoon net als ik.. volgende keer dat je naar de dokter moet breek je gewoon de operatiekamer af!"

(al ga ik er vanuit dat je nooit meer naar die dierenarts gaat? :) )

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat n horor verhaal zeg en wat n *** van n dierenarts! Heb ook zo mn verhalen van dierenartsen met verkeerde diagnoses en bed side manners van n chimpansee (alhoewel...die zouden t misschien nog beter doen zelfs!)
    Vreselijk zoiets en je voelt je dan echt machteloos. Ik hoop dat het beestje het gaat redden en weer helemaal de oude word. En ook dat die dierenarts een flinke tik op zn vingers gaat krijgen. Stel je voor dat hij met alle dieren zo laks is...

20. Niflheim

Niflheim Niet meer actief

Hoi mamajanneke,

Wat een ontzettende lompe kerel die dierenarts! Arme balou,ik zou me ook werkelijk dood geschrokken zijn :( Ik weet niet of er ook ergens zoiets is dat zo een kerel een berisping krijgt zoals bij een arts of chirurg maar deze mafkees verdiend het!

Deel Deze Pagina