Hoe heten deze dingen en wat kan ik er mee? (Haar)

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    De bovenste ken ik als een haarlus, en haal daarmee de paardenstaart door zichzelf heen. Verder kom ik niet.

Wat kan ik met de 2 openingen van het tweede object?

En wat is de onderste voor ding?

2. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

20 mrt 2013
    341
    18
    18
    Vrouw
    Overijssel
  3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Voor de bovenste moet je eerst een staart maken, dan voor de stiek dat ding in net haar steken, je staart bovenlangs door de lus halen en dan de lus maar onder trekken, dan heb je een soort dubbelgevouwen staart..

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oh ik zie net dat je de bovenste al kent... :p

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Cupcake, dankje.

Verder nog iemand leuke tips?

6. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Die middelste ken ik ook niet. Ik ken alleen de eerste en de laatste. Ben benieuwd wat je daarmee kan.

7. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
  8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Voor de haarstijlen met de 2 kleine gaatjes gebruikte ik altijd de grote, zelfs met een halve staart kreeg ik het niet door die gaatjes heen.

De onderste kan je ook contra gebruiken van het voorbeeld in het filmpje.

Volgende keer als ik bij de action ben ga ik kijken of ze het hebben, ik heb het al zolang niet meer gebruikt omdat ze stuk zijn gegaan.

Ga je ze voor je meiden gebruiken?

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey dank voor het filmpje!

Lieseleentje: ja, de oudste heeft zulk lang haar dat ik er amper nog wat mee kan, dus ik dacht op deze manier wat meer te kunnen gaan variëren.
    Het hangt al haast op haar kont!

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Verrek, dat middelste ding is handig haha.
    Hier altijd aan t vogelen met schuifspeldjes :p

11. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Handig zeg!

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Zo dat is zeker lang!

In dat geval ga je zeker leuke dingen kunnen doen met in elk geval het grootste rondje. Die kan je namelijk ook voor de voorbeelden met de dubbele rondje gebruiken. Als ze wat meer "netjes" moet kan je leuke dingen doen met de onderste die blijft er dan ook inzitten. Als haar haar echt mooi valt kan je met de onderste ook. Een rol maken en dan nog een deel haar eruit laten hangen, dus de rol niet helemaal afmaken, als je begrijpt wat ik bedoel. :D

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja, ik snap 'm. Alleen de ervaring leert dat met dat lange haar niet veel kapsels lang blijven zitten. Het is een rustige meid maar het is te zwaar.

Die lus kapsels met een elastiek/staart als basis kunnen zeker wel. Kort ook meteen de staart wat in, fijn want nu zit ik vaak allerlei lijm en etensresten eruit te borstelen... ;)

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    In de periode dat ik ze veel gebruikte was mijn haar wel iets korter als jouw dochter, maar wel heel erg dik. Ik kon dus niks met dat dubbele rondje want halve staarten kreeg ik er niet doorheen.

Wat ook nog wel eens wil helpen met het haar erdoorheen krijgen is ook een elastiekje tijdelijk aan de onderkant van de staart te doen.

Gewoon lekker veel uitproberen en oefenen ermee!

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

@Deelight, wow, wat een mooie lange haren heeft je dochter! Ik wil je wel als tip meegeven dat je haar waarschuwt voor lage wc's. Ik heb ook zulk lang haar gehad en op een gegeven moment gaat dat er écht gewoon in hangen. Brrrrrr :(

Het filmpje vond ik trouwens wel handig, ik heb alles in huis maar mis soms nog wat nieuwe looks. Ik heb weer 2 dingetjes erbij om uit te proberen :D

Die twister om een knot te maken is niet handig voor mensen met lang en dik haar. De knot is hartstikke leuk, maar blijft hooguit 20 minuten zitten. Daarna zakt het helemaal in elkaar en kun je het nog een keer doen. Zo heb ik op 1 dag elf keer opnieuw die knot moeten maken en op een gegeven moment ben je het zat en dan gooi je de twister in de hoek!!! :D

16. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik had vroeger (in de 90's) zo'n soort twister ding, maar dan van stof. De rand was ijzerdraad en in het midden een gat waar je haar doorheen moest... Dan rolde je je haar met dat ding omhoog en dan vouw je de uiteinden over je knot heen. Dan zat hij goed strak en kwam niet zomaar los. In mijn haar, toen nog heel steil en dik bleef dat goed zitten. Maar denk je nu dat ik er een foto van gegoogeld krijg?

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bluesky, jaaaa die hadden wij vroeger ook!

Joyce, dankje voor het compliment en.de tip van de wc's. Zal nog wat worden ;)

De jongste heeft t ook al tot over de schouderbladen maar dat krult wat op en dat scheelt enorm in lengte.
    Het is wel wat werk altijd!

Deel Deze Pagina