nadat ik gisteren tegen de vlakte ging, en duizelig bleef naar t ziekenhuis gegaan om te testen op pre eclampsie gelukkig niet! Maar nu ben ik gaan googelen en heb ik vrijwel zeker BPPD, kenmerkt vooral door de duizeligheid wanneer ik lig. De behandeling is de epley beweging, iemand hier evaring mee? Kan dit wel tijdens de zwangerschap? Ga morgen de huisarts bellen, maar hoopte dat hier iemand ervaring had (want die duizeligheid is echt enorm naar)
Het is een hele eenvoudige beweging, kan me niet voorstellen dat dat van invloed is op de zwangerschap. Je hoeft niet eens langs de huisarts, je kunt zonder verwijzing een afspraak maken bij de fysiotherapeut en hij/zij laat je dan op tafel zitten en laat je (heel voorzichtig!) achterover vallen terwijl hij je hoofd draait. Stelt echt niet veel voor.
Hier is er recent nog een topic geweest over bppd. Kan je meer ervaringen in lezen als je wil. Oefening kan je ook zelf doen. YouTube-filmpjes zat te vinden met duidelijke uitleg. Lijkt mij ook geen kwaad kunnen bij zwangerschap. Je laat jezelf op je rug ‘vallen’ en maakt dan met je hoofd een draaibeweging. Wel extra vervelend dat je bppd hebt net nu je zwanger bent.
De fysio kost mij een consult vind ik echt een beetje zonde. Ik heb de procedure gezien op een filmpje ziet er erg makkelijk uit!
En toch vind ik t wel prettig als er iemand bij is die er verstand van heeft, want hoe kom ik er zelf achter aan welke kant het “probleem” zit?
Als je vooral last hebt als je je hoofd naar links draait zit het links, als je vooral last hebt bijnaar rechts draaien zit het rechts. En als de ene kant epley-enniet werkt kun je een paar dagen later de andere kant proberen
Ik merk niet echt verschil, rechts lijkt wat erger maar links heb ik t ook haha. Dank voor je reactie