refund: welk bedrag moet ik terug krijgen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Patty82, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Dames graag jullie advies.

Ik heb in Dubai een tas gekocht. Nu is het zo dat de naad van de tas los is gekomen waarop ik contact heb opgenomen met de klantenservice.
    Ik ging ervan uit dat ze de tas zouden maken, maar dat is niet het geval. Ik krijg mijn geld terug of een cadeaukaart.

Echter nu het punt. Ze gaf in de mail aan dat ik de retailprijs terug krijg. Ik heb de tas gekocht voor 407 euro en dezelfde tas is nu rond 350 euro (dit is de tas in een goedkopere leersoort). Als tegenprestatie moet ik de tas verknippen en de foto opsturen als bewijs.

Nu de vraag. Moet ik het bedrag terugkrijgen wat ik ervoor betaald hebt of het bedrag dat de tas nu waard is? Ik zelf vind dat ik een bedrag van 407 euro moet terug krijgen omdat dat hetgeen is wat ik heb betaald.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind dat je terug moet krijgen wat je betaald hebt.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou zeggen de aanschafwaarde.

4. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    ligt eraan hoelang je hem al hebt, en wat de verdere gebruikssporen zijn vind ik.

5. aardbeitje88

16 feb 2016
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van mening dat (als er garantie op zit) je ofwel het geld terug moet krijgen dat je ervoor betaald hebt ofwel exact hetzelfde product. Jij geeft aan dat het zelfde product niet meer leverbaar is (aangezien het momenteel van een ander en goedkoper materiaal gemaakt wordt) dan zou ik zeggen dat ze je gewoon die 407 euro moeten teruggeven.

6. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik heb de tas nu iets langer dan een jaar. Verder ziet de tas er aan de buitenkant goed uit en zijn er geen beschadigingen zichtbaar. Ik zit binnen de garantie van 2 jaar.

De tas zelf in de leersoort die ik heb, zie ik niet meer in de winkel. Misschien is die in het buitenland nog wel volop te verkrijgen hoor.

7. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Je zou zeggen dat je gewoon de aanschafprijs moet terug krijgen.

Even wat anders. Wel triest dat je de tas moet verknippen en daarvan een foto moet opsturen als bewijs. Wat maakt hun dat nou uit of je de tas verknipt, weggooit of alsnog gebruikt? Beetje triest.
    Ik zou echt een goedkopere lookalike tas helemaal verknippen en die fotograferen.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een handtas van 407 euro wauw haha.

Weet niet! Geen ervaring met handtassen en garantie. Misschien de dagwaarde.

9. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Dat had ik me trouwens niet eens beseft idd. Wow, wat een bedrag, ik vond mijn Cowboysbag van €160,- al over de top:D

10. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hmm dat zou ook kunnen, maar denk dat ik dat niet durf. Ik geloof teveel in karma en dit zou toch wel bedrog zijn. Zul je zien, dat ik dadelijk ineens een onverwachte rekening krijg.

W.b.t. het knippen, ik snap het wel, want ze zijn bang dat ik anders de tas doorverkoop. Overigens is de naad los van de tas, maar een klein stukje zo'n 5 cm. Bijna niet te zien dus de tas zou gewoon gebruikt kunnen worden. Ik had, om heel eerlijk te zijn, verwacht dat ze het zouden opsturen naar een schoenmaker.

11. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Dan vind ik wel logisch dat je niet het volledige bedrag krijgt. Je hebt hem al een jaar gebruikt dus dat is sowieso waarde vermindering.

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zou kloppen als je niet 2 jaar garantie hebt....

13. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Dan nog ligt het er wel aan wat de garantie voorwaarden zijn, een naad los kan ook van gebruik zijn.

14. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik weet niet wat se wettelijke regels zijn in dubai mbt de garantie termijn, maar volgens mij hier in nl als er een garantieperiode wordt gegeven zijn ze verplicht volledige aankoopbedrag te Retourneren, mits ze zelf aangeven dat ze werken met dagwaarde.

Mbt kapot knippen
    Pas doen als je geld hebt. Maar ja zij willen bewijs voordat ze geld retourneren... Erg dubbel...

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik zou m zelf bij de schoenmaker laten stikken en er verder van genieten

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Haha, dat was ook het eerste waar ik aan dacht. :$

17. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Dit dus, ik moet de tas eerst kapot knippen voordat zij mij het geld terug geven. Dit staat ook uitdrukkelijk in de mail. Zonder foto's geen teruggave.

Wat betreft de schoenmaker. Zat ik ook aan te denken, maar stel je voor de schoenmaker verpest mijn tas, dan heb ik geen poot om op te staan. Ik ben dan niet ingegaan op de oplossing die zij geboden hebben en daarnaast ben ik op eigen risico naar de schoenmaker gegaan. Dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    eh ... de tas zelf laten stikken bij de schoenmaker was geen optie voor je? Zeker als het een maar een klein stukje is ...

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Een refund is naar mijn ervaring het volledige aankoopbedrag terug.

Mag ik weten wel merk? Heb wel wat ervaring met CS van verschillende merken. 😅

20. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    #20 Betty Barclay, 17 feb 2016
    Laatst bewerkt: 17 feb 2016
    Ik heb hetzelfde gehad met mijn Furla tas. Ik kreeg zonder morren vanuit Italie mijn aanschafbedrag terug en hoefde ook niet mijn tas door te knippen. Maar, mijn tas ging wel stuk na 2 maanden...
    Misschien scheelt dat.
    Ik denk eerlijk gezegd dat 350 na een jaar wel netjes is. Maar ik weet daarentegen niet wat er precies in hun garantievoorwaarden staat.

Deel Deze Pagina