Jasje en pyama

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linda, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Is voor het begin de aanschaf van:

1 jasje maatje 50/56
    1 jasje maatje 62

Voldoende?

En koop je ook al echt kleine pyama's?

2. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik had een jasje maatje 56. En een dikke wikkeldoek, dat vond ik zelf erg prettig.
    wij hadden geen pyjama's want hij had toen hij zo klein was alleen maar zachte katoenen pakjes aan, en een pasgeboren baby slaapt veel dus om hem nou elke keer om te kleden... Vanaf maatje 68 had ik pyjama's en deed ik hem voor het slapen gaan 's avonds een pyjama aan. En overdag z'n broekje gewoon uit, of eventueel omwisselen voor een zacht broekje als het erg koud was.

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Jasje had ik ook maatje 56, daaronder zitten nog kleertjes maatje 50-56 dus voor een jasje vind ik 56 prima.

Ik heb pyama's eigenlijk nooit kleiner dan 62-68 kunnen vinden, dus trok ze ook pas vanaf toen aan uiteraard.
    Hebben ze een goed dag en nacht ritme tegen die tijd, die hebben ze daarvoor toch niet

4. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    pyama's gebruik je in het begin nog niet. Mijn kindje is nu 2 1/2 maand maar slaapt nog gewoon in haar (zachte) kleertjes.

Mijn ervaring is dat een vestje veel makkelijker werkt dan een jasje! Ik had 1 vestje maat 56. In het begin kom je nog niet zoveel buiten dat je steeds een vest of jas aan of uit moet doen. Wikkeldeken is makkelijker inderdaad.

Jasje maat 62 is wel makkelijk.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Een jasje zijn wij ook gaan gebruiken bij maat 62. Daarvoor hadden we een vestje.
    Pyjama's krijgt ze nu ook aan (maat 62) omdat ze voor de avondfles in bad gaat. Hoeft ze geen kleren meer aan. Een paar weken geleden sliep ze nog zo veel dat ik enkel zachte kleertjes had die ze 24 uur per dag aan kon.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb Gijs vanaf vorige week zo af en toe in een pyjama.. Als ie bijvoorbeeld een spijkerbroekje aan heeft..Dat vind ik voor de nacht niet zo prettig..

Gijs is net 3 mnd..
    Pyjama's kleiner dan 62-68 heb ik zelf ook niet kunnen vinden..

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb Finn vanaf het begin 's nachts pyjama's aangedaan...naja...na de 2e week geloof ik!
    Ik vind het erg leuk...en het was voor hem ook erg handig om aan zn dag/nachtritme te wennen...
    Ik heb ze vanaf maat 56....bij de prenatal en zeeman geloof ik!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Grappig hier precies hetzelfde;)

9. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    ik heb bij de H&M een klein pyama'tje gekocht, maar dan alleen voor 's nachts... overdag laat ik de kleertjes aan....

het zijn wikkel pyama'tjes ze hoeven niet over het hoofd en het is uit 1 stuk.... lijkt me ideaal!

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had voor alyssa een heel stoer spijkerjasje gekocht.
    nou, dat was mijn grootste miskoop.
    we deden toen gewoon een vestje en een bodywarmertje in de maxi cosi en een vestje en een dekentje in de wagen.

als je toch een jasje wil doen let er dan op dat het soepele stof is, anders is het drama om het aan en uit te doen.

liefs doris

Deel Deze Pagina