Hallo, Wij zijn in verwachting van een jongen en op zoek naar een leuke en originele naam. We vinden de naam Jesper leuk, maar die komt naar onze zin nog wat vaak voor... Nu hoorde ik laatst de naam Kesper (volgens mij schrijf je het in zijn geval als Casper, maar spreken ze het in het engels uit, nu leek ons dat in Nederland toch al snel Kasper worden en dat willen we niet....) Dus bij deze: wat vinden jullie van de naam en schrijfwijze Kesper? (Ik snap dat "rare" namen gemengde reacties zullen opleveren, maar beter nu dan pas als we de naam eventueel gegeven hebben)
Mwah. Het is niet mijn smaak, maar vind het geen scrabble-naam. Ik zou er wel aan kunnen wennen wanneer er een Kesper bij mijn kinderen in de klas zit.
Ik vind hem "te hard" als je snapt wat ik daar mee bedoel. Maar zou hem niet in het afschuwelijke namen topic plaatsen .
Eens met de reacties hierboven. Niet mijn smaak en klinkt wat hard, maar ik zou er wel aan kunnen wennen.
Kesper vind ik niks. Ik vind de schrijfwijze niet mooi en het klinkt ook wat hard. Casper vind ik dan veel mooier.
Nee niet mooi, sorry.. Als ik de naam zou horen zou ik denken dat Jesper niet leuk genoeg was en ouders origineel wilden doen.
Vindt het net niet, het is net geen casper en net geen jesper. Dan zou ik eerder voor deze namen gaan.
Klinkt idd echt als de Engelse uitspraak van Casper en dan fonetisch gespeld... niet mooi sorry. Casper is dan veel mooier. Of evt Jesmer.
sorry, ik vind het ook niet zo mooi. Casper, Jasper, Jesper, allemaal leuk! Ik struikel over de KE- bij Kesper denk ik... klinkt heel hard naar mijn idee..