Als ik dit had gelezen voor ik zwanger was geweest, dan had ik gedacht 'tuurlijk...', maar nu ik twee kinderen heb, weet ik dat het klopt! Voor mij tenminste wel. Bij de oudste waren we aan het zoeken en zoeken en zoeken en niets voelde goed genoeg en opeens werd ik 's nachts wakker met De Naam in mijn hoofd. Geen idee hoe ik er aan kwam (vast ergens gelezen oid, maar dat kan ik me niet bewust herinneren), maar ik wist het 100% zeker: die naam moest het worden. Bij de tweede ging het min of meer net zo, maar toen kon mijn man echt niet aan de naam wennen...zij heet dus anders en het heeft echt heel lang geduurd voordat ik die naam ook bij haar vond passen... Toen ze pas geboren was en er werd gevraagd hoe ze heette, heb ik ook eerst aan mijn man gevraagd of het niet toch de andere naam kon worden. En ontopic: ik plaats de namen van mijn dochters liever niet hier, ze komen niet heel veel voor... Het zijn in de ogen van sommige mensen wellicht 'modenamen' (in het kader van Nova, Elin, enz.) maar wij vonden ze mooi en bij onze kinderen passen. De uitspraak is meteen duidelijk, wat we heel belangrijk vonden, de schrijfwijze is helaas niet de makkelijkste geworden, omdat we het extra lettertje en het accentje er in toch mooier vonden op papier. Tweede namen hebben we ook gekozen omdat we ze mooi vonden. De oudste heeft als tweede naam de naam die we voor de zwangerschap als eerste naam hadden bedacht en de jongste heeft als tweede naam de naam die de oudste vooraf als tweede naam zou hebben gekregen.
NiekeKris, grappig de naam van jullie oudste hoor ik heel erg vaak hier maar dan met een -i of een -e als tweede letter. Bijna alle meisjes op het kdv van mijn kinderen heten zo. Laatst ook weer een geboortekaartje ontvangen en ja hoor, ze heet net als je dochter
Onze oudste zoon heet Senna, vernoemd naar Aryton Senna (overleden formule 1 coureur). Iedereen denkt dan dat vl gek is op autoracen, maar NEE dat ben ik Onze dochter (overleden) heet Anne-Sophie, maar wij noemen haar Sophie. Anne en de S van Sophie is achteruit gelezen Senna. Anne was de naam van mijn oma en Sophie vinden wij gewoon erg mooi en een soort van klassiek. Onze jongste zoon (24-12-12) heet Vigo (uitspreken met een g en dus niet Vico of Figo (als de voetballer), kort krachtig stoer lekker Hollands maar past toch ook bij Senna.
mijn dochter heet Amber Luna. we waren over namen aan het bakkeleien en alles wat ik zei vond manlief niet mooi, ik had nog 1 naam Amber maar dacht dat hij die niet mooi zou vinden totdat hij zelf deze naam opperde. Luna hoorden we een keer op straat, vonden het gelijk mooi maar niet als roepnaam (toch wat te modern) samen betekend het Gele Maan en ze is met volle maan geboren. Voor onze zoon hebben we een naam gekozen die we lazen op het geboortekaartje van iemand anders vonden we gelijk leuk. De tweede word vernoeming want die namen dragen alle mannen in de familie van mijn man. Derde naam word ook een vernoeming naar de overleden broer van man waar man zelf ook naar is vernoemd.
Onze zoon heet Rafael , (God geneest) Zijn vader is spaans, dus een spaanse achternaam, waarbij de voornaam moest passen. Onze eisen: - spaans - niet te populair - sjiek - mooie betekenis (in ieder geval niet iets slechts) Wij vonden dat deze naam aan de eisen voldeed. Nu op zoek naar een passende naam voor nr 2 !!
Grappig inderdaad. Hier irl nog maar één keer een kindje met bijna dezelfde naam tegen gekomen (enige verschil was de beginletter) en één kindje met een soortgelijke naam (eerste twee letters van de naam anders), maar verder nog nooit. Maar de naam wordt inmiddels inderdaad best regelmatig gegeven in allerlei varianten.
Onze zoon heet Ryan. Ik keek vroeger altijd naar heartbreak high en daar kwam ook een Ryan in voor en sinds die tijd is de naam blijven plakken. M´n man vond het ook een mooie naam dus toen was de keuze snel gemaakt. Het betekent trouwens kleine koning.
Giorgio.. Die naam had ik als 14 jarig meisje al toen een klasgenootje bij mij in de klas een broer had die zo heette en toen was ik helemaal weg van die naam, toen zei ik al " als ik ooit een zoon krijg noem ik hem Giorgio" 10 jaar later was ik zwanger van een jongetje, die we dus Giorgio noemde en nog steeds helemaal verliefd.. Ook al is het een hoogblond manneke met lichtblauwe ogen (zie album) het is zo'n uniek en apart kindje, de naam past perfect bij hem Toen ik zwanger was van onze zoon hadden we Janice en Hailey als meisjesnamen. 3 jaar later raakte ik zwanger van de tweede wat dus een meisje bleek, en was nog steeds helemaal weg van de naam Janice, en vond het ook goed klinken naast Giorgio @Foto: Dochter zag alleen nog erg geel op deze foto vanwege haar bilirubine, maar nu is ze net zo blank als haar grote broer
Ons meisje heet Floortje, VL en ik hebben allebei afzonderlijk van elkaar een lijstje gemaakt met namen die we leuk vonden. Toen we ze naast elkaar gingen leggen, hadden we allebei Floortje op ons lijstje staan!
Mijn eerste heet Maryam, vernoemd naar Maryam/Maria, de moeder van profeet Jezus (vrede zij met hem). Tweede Hawwa, vernoemd naar onze moeder Hawwa/Eva, de vrouw van profeet Adam (vrede zij met hem). Omdat we ten eerste graag mooie/belangrijke Islamitische namen wilden, en deze namen ook erg mooi vonden. Daarbij vind ik het ook belangrijk dat mijn familie (Nederlands) geen moeite heeft om de naam uit te spreken.
Onze meiden heten N.ikki en D.emi. We vonden de namen lief maar toch ook stoer. En we hebben allemaal de letter I in onze namen, niet bewust, maar toch wel grappig.
Onze dochter heet Faya. We kwamen de naam op internet tegen en we vonden het beiden een mooie naam. Toen we de betekenis opzochten wisten we dat dit DE naam moest zijn; het betekent vurig in het Surinaams. Faya was ontzettend beweeglijk in mijn buik en schopte heeeeel hard; een vurig dametje dus. Verder is mijn man kwart Surinaams. Vrij snel na de geboorte was duidelijk dat het ook een 'echte' Faya is; ons kleine vurige drukteschoppertje.
De oudste heet Djenn, omdat we dat een stoere korte, krachtige naam vonden. het is ook een verbastering van John, mijn vader die al heel jong is overleden. Mijn jongste heet Yoaz, Betekent fysieke kracht, na 7 jaar wachtend op een tweede kindje vonden we het een mooie toepasselijke naam.
Onze dochter heet Verona Liza ., gewoon omdat we het twee hele mooie namen vinden, en onze dochter dezelfde schoonheid heeft als de super mooie italiaanse stad!
Prachtig! En super betekenissen tbrekallah. Inderdaad mooi dat de namen ook goed uit zijn te spreken voor jou familie anders worden de namen vaak zo dubbel uitgesproken. Hawwa is prachtig evenals Maryam.
Ruben Marijn. naar m'n vader ben en omdat we aan zee wonen vond ik Marijn wel geinig. Jonathan Jesse. Jesse heeft dezelfde betekenis als Anna, mijn moeder en mijn 2e naam. Jonathan kwam ik hier op het forum tegen vond ik gewoon mooi. Aaron Pieter. Pieter naar m'n schoonvader piet. En met Aaron wilde we in het zelfde straatje blijven als de andere twee jongens. En we wilde een naam die niet zo populair is. Die 'fout' hebben we bij de eerste gemaakt.
Haha en toch weet mijn moeder het te presteren dat ze het (een beetje) verkeerd uitspreekt... Ach geeft niks, ze zit redelijk in de buurt. ; )