Huidskleur baby (mixje en Bilirubine)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suuzepuuzje, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuzepuuzje

suuzepuuzje Niet meer actief

Hai alle mama's
    Wij zijn de 25e van april ouders geworden van een heel mooi mannetje Aidan, alleen nu wat vragen want ben nogal verrast haha..

Meneertje is een kwart egyptisch, zijn vader is blank, lijkt op de oma van Aidan en Aidan lijkt weer blijkbaar op de opa van Aidan, die heeft een tintje en is wel even donkerder dan ook dan dan de vader. Ik had dat nooit verwacht moet ik zeggen, dus stond even raar te kijken de laatste tijd en begon bijna te twijfelen aan mezelf. Ik had de vader van mijn ex nog nooit ontmoet en mijn ex zei dat hij gewoon blank is (waarom hij dat zei vraag ik mij ook af)...niet dus blijkt nadat ik hem ontmoet had na de geboorte van Aidan. Daarnaast had hij ook nog een hoog bilirubine gehalte twee weken terug dus weet ik ook niet in hoeverre het nog wegtrekt . Zijn gelige kleurtje is ook beperkt waar het zit, Hoofdje, oortjes, schoudertje..de rest is gewoon nog blank..of rood te noemen, want hij doet zijn naam echt eer aan..klein vuurtje..., verder lijkt hij de ene dag donkerder als de andere dag..dat ligt vast aan het daglicht en mijn woning die heel donker is. Daarnaast ben ik al veel met hem buiten geweest, en vermoed ook dat hij erg snel kleurt door zon. Afijn, rare gewaarwording in ieder geval in het begin voor mij

Nu mijn vraag, is het normaal dat het zo verschillend gaat op egaal bijkleuren volledig lichaampje..zakt zijn kleurtje nog af naar blank, hoeeee zit dit? Hoe kan het dat zijn hoofdje wel al zo'n mooi kleurtje heeft maar zijn handjes niet, die zien toch ook wel genoeg daglicht dacht ik zo?...eigenlijk hoop ik wel dat dit zo blijft, want staat totaal niet verkeerd hahaha, alleen geeft ook veel onzekerheid steeds of hij nog een hoger bilirubine gehalte heeft, wil hem niet steeds laten prikken want is zo zielig

Bijgevoegde bestanden:

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Mooi mannetje heb je !
    Mijn zoontje was na de geboorte ook geel , is ook even onder de lamp geweest . Wij hebben ook getinte mensen in de familie dus kreeg steeds te horen dat hij getint was . Dat is uiteindelijk wel weggetrokken. Het kwam toch door de geelzucht .

Jou zoontje heeft ook donkere haartjes dus het zou ook kunnen dat hij donker blijft .
    Mijn zoontje heeft rode haartjes . Hij heeft geen witte huid gekregen zoals je vaak bij kindjes met rode haren ziet . Maar hij is ook niet getint gebleven .

Kan dus alle kanten nog op .

3. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Geen idee hoe dat gaat met het kleuren, maar wat een lekker mannetje! :)

4. suuzepuuzje

Ja, mijn dochter (12 jaar ) had ook donkere haartjes bij de geboorte, andere vader, en volle bos, is nu peper en zout qua kleur..en dank dames, idd enorm mooi lief ventje haha..erg trots op hem! ;)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Op de foto's zie ik een heel mooi mannetje, vind 'm niet heel gelig lijken? Maar als je het idee hebt dat hij nog wat gelig is, gewoon eens aan de ha of het cb voorleggen.

Verder hier ook een dochter met een wat donkerder huidskleurtje, wij zijn allebei blank, maar het lijkt bij haar alsof ze al heeft liggen zonnebaden ofzo. Had ze al vanaf dag 1. Laatst zag ik haar samen met de kindjes van mijn zus en toen viel het helemaal op; mijn neefje en nichtje zijn écht héél wit, mijn dochter dus helemaal niet :D In de foto in mijn avatar valt dat niet zo op, maar zet mijn neefje en nichtje er naast en je ziet duidelijk een kleurverschil ;)

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochters waren vrij gekleurd vlak na de geboorte, ook pikzwart haar.
    Toen zag je echt dat ze hun vaders American native bloed hebben.
    Het leken net kleine indiaantjes.
    Ze werden beiden juist steeds iets lichter.
    Wat overgins ook beeldschoon is.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Wat een lekker ding! :)

8. suuzepuuzje

Ja, die andere foto's heb ik niet op internet staan, het is een beetje grauwig gelige tint nu..de ene keer weer heel bruin lijkt het de andere keer roodbruin dan weer vuurrood haha..het is gewoon een kleurling gniffel

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook best een donkere huid. Heel raar, want mijn vriend en ik zijn echt blank en onze ouders ook. En, ik weet zeker dat mij vriend de vader is ;)
    Maar heel vaak vragen mensen of hij op vakantie is geweest, maar zeker in het begin is hij echt niet in de zon geweest. Het zal in zijn geval vast nog wel veranderen

10. Talvi

Talvi Niet meer actief

Wat een mooi mannetje!!

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter was ook getint, net als ik bij mijn geboorte.
    Het gele nam snel af, maar haar kleurtje bleef nog een lange tijd.
    Inmiddels is ze gewoon blank, maar wel donkerder dan mijn helblonde nichtje bijvoorbeeld.
    Ook heeft ze wat pigmentvlekjes op haar voorhoofd en lichaam en kleurt ze snel als ze in de zon komt, weer net als ik... ;)

Je kunt checken of het afneemt door zijn oogwit en nagelrandjes te bekijken. Zijn die helder, dan is zijn bilirubine gehalte gewoon prima. Het duurt overigens wel een tijdje voordat het bij de nageltjes uitgroeit, dus houd daar rekening mee.

12. suuzepuuzje

Hahaha thanksssss

13. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Na de geboorte was Fay ook best donker en geel.
    Helaas vroeg de omgeving of mijn partner wel de vader was.
    P1010168.jpg

Dit is mijn meisje nu. Stuk lichter en niet meer geel. :D
    fay12.jpg

14. suuzepuuzje

zoo heey..das ook een verschil hahaha, geweldig

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zoek de verschillen :p

Puur bilirubine want wij zijn verder spierwit van huidskleur haha.
    , ik kreeg ook de vraag of ze wel echt van m'n man was omdat ze zo lekker getint was en wij spierwit zijn ;)

De gele foto's was ze zelfs al 2 weken oud, daarvoor was het nog erger. De gele kleur heeft zeker 1,5 maand aangehouden.

16. Sammam

Sammam Lid

28 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is blank/roze geboren. Ik ben zelf een halfbloed en mn man is blank. Nu, 9 wkn verder is zoonlief enigszins bijgekleurd.. hij heeft een heel licht tintje (de zon in het gezicht noem ik het) en donkerrode haartjes want manlief en ik hebben allebei rood in de familie. Ik denk dat zijn huidje nog iets donkerder zal worden.

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Het kan alle kanten op.
    Hier waren beide zoontjes bij de geboorte donker! Oudste is nu blond en heeft bruine ogen. Wordt wel snel bruin in de zomer. Jongste die is getint gebleven :)
    Nu kon het hier sowieso omdat ik getint ben verre voorouders zijn van Italië en Spanje. Mijn zusje daarentegen is ook zo blond als wat haha. Mensen dachten vroeger altijd dat ik geadopteerd was. Alles is dus mogelijk :p

Ps: mooi kindje!

Deze foto is van de jongste.

18. Aloe

Aloe Niet meer actief

Mooie beeb!

Onze dochter had ook een te hoog bili gehalte.
    Ze was echt een buitenlands kindje om te zien met haar zwarte haar.
    Nu kleurt ze nog heel snel en is ze een echte blondie.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa was toen ze net geboren was een kleine chinees ;). Wij zijn allebei oerhollands, mijn man heeft wel bruin haar, bruine ogen en wordt snel bruin. De eerste paar maanden vroegen veel mensen me of ze een indische vader had ;). Hier een foto van Lisa toen ze 2 dagen oud was:

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    En hier was ze 1,5 maand. Stuk bleker, maar ze leek nog steeds niet helemaal hollands :)

Deel Deze Pagina