Ik vind het maar moeilijk, een leuke, liefst niet vaak voorkomende jongensnaam die enigszins past bij de naam van mijn dochter (M.eja). Wat vinden jullie de leukste van deze drie opties?
Rune! Geweldige naam ♡ Odin vind ik ook leuk maar wel een beetje zwaar klinken. Kjell is niet mijn ding.
Rune prachtig, maar zie eerder een meisje voor me dan een jongen. Odin denk ik aan het hondje van Garfield. Volgens mij klopt m’n associatie niet eens? Maar ik krijg dat maar niet uit m’n hoofd. Wel een leuke naam verder. Kjell vind ik ook helemaal prima. Enige mindere is dat het LIJKT alsof je met de trend van een dubbele letter op het eind mee wil gaan. Niet iedereen weet dat dat bij deze naam hoort. Kjeld ook nog een optie als je het mij vraagt Voor mij voor een jongen dus persoonlijk: Kjeld of anders Odin.
Van deze namen Odin. Al vind ik Rune mooier, maar jammer dat het ook voor een meisje kan (ondanks dat het een Scandinavische jongensnaam is). Kjell vind ik niet af, Kjeld wel.
Rune. Klinkt mooi en passend bij de naam van jullie dochter. Bij kjell lijkt t mij net of de d is vergeten op het eind en odin zo heet de hond van de buren. Tis maar net wat voor associatie je hebt met een naam.
Ik heb Odin gestemd, mooi! Rune vind ik eigenlijk net zo mooi, alleen zou ik op basis van de naam het geslacht niet weten. Kjell is niet mijn smaak.
Rune. Anders Kjeld inderdaad, Kjell klinkt mij wat vreemd om de oren. Jent vind ik ook nog wel in jullie lijstje passen.
@Eevie82: zit nog even verder te brainstormen… Wat vind je van: Sverre Sven Ingmar Viggo Kalle Jins* Jari Nils Ivar Arvid Thorben Thorsten Magnus Rory Per Frode Esper Espen Aspen Vesper ? *Niet scandinavisch volgens mij
En geen idee waarom ik hier in m’n post hierboven daar niet aan dacht, maar is Runar ipv. Rune nog een optie wellicht? Zoals je hierboven kunt lezen zijn er veel die Rune eerder als meisjesnaam zien (inclusief ik zelf). Op een enkeling na, moet je dat met Runar kunnen omzeilen denk ik zo.
Ik hou van Scandinavische namen. Ik kon niet kiezen tussen Kjell en Odin. Bij mijn zoontje op de psz zit een leuk manneke die Odin heet. Kjell hoor je denk minder vaak.
Bedankt voor het stemmen en jullie suggesties! Misschien moet ik maar voorlopig helemaal uit die Scandinavische hoek weggaan, ik ben niet overtuigd en ook de andere suggesties daar word ik niet echt warm van helaas. Maar nogmaals dank voor het meedenken! @hummeltje5 ik ben net als jij een sucker voor natuurnamen. Jongensnamen als Ocean, Albin, Eden en Atlas vind ik echt prachtig, maar ben gewoon een te grote schijterd om dat ook echt te doen haha
Ohhhh zó jammer dat je het niet aandurft! Snap best dat je sómmige net té vindt (in het algemeen bedoel ik), maar de meesten kunnen prima i.m.o. Lumen vind ik nog wel wat voor je! Hier zijn 4 van de 6 namen natuurnamen Waarvan 1 kind er 3 heeft hahaha oeps
Ik begrijp niet dat Rune tegenwoordig als meisjesnaam wordt gezien, het is van oorsprong toch echt een jongensnaam. Vind het stiekem wel jammer dat het zo unisex is geworden, mijn oudste zoon heet zo en hij werd er laatst zelfs mee 'gepest' dat het een meisjesnaam zou zijn. Dat gezegd hebbende, ik vind de naam van je dochter prachtig! Ik vind zowel Rune als Odin er heel mooi bij. Ezra zou ook goed passen.