Nee dat komt niet gemeen over. Je zou ook een wat neutraler kaartje uit kunnen kiezen, dan is het niet direct duidelijk een rouwkaart.
Nee, daar heb je ook wel weer gelijk in.. Op zo'n moment denk ik, eerlijk is eerlijk, eigenlijk alleen aan mezelf.
Wat vinden jullie hiervan (vind het moeilijk) Lieve Fam. . Er zijn geen woorden voor dit grote verlies, Maar 1 ding is zeker, wat een vechtertje is . Geweest Wij willen jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Moeite dat heb ik al een tijdje. gedachtens gaan door mijn hoofd na het horen van jullie trieste nieuws. Mijn medeleven tonen, vragen hoe het met jou/jullie gaat wordt tegenhouden. 2 kindjes kort na elkaar geboren met 2 totaal verschillende wegen . Het leven is niet eerlijk. Ik weet dat je hier niet bij stilstaat, en dit hoeft ook niet. Ik wil je gewoon even laten weten dat ik aan jullie denk. Lieve groetjes .. ..
Een kaart heb ik nog niet, ga ik vanmiddag doen (onze jongste gooide het hele ritme in de soep gister)
Dit. Zo heb ik het ook gedaan met een collega van mij, waar haar zwangerschap niet goed ging na 15 weken, en ik gewoon zwanger bleef. We waren tegelijkertijd uitgerekend. Ik heb haar een kaart geschreven met dat ik het moeilijk vond, en begreep als zij het ook moeilijk vond, en dat als ik iets voor haar kon doen of als ze graag wou dat ik iets afstand nam, dat dat prima was. Toen kwam ze naar me toe en hebben we met zijn tweetjes in een spreekkamer de boel goed bij elkaar gehuild. Maar het klaart de lucht wel. Dus vraag haar wat zij nodig heeft.
Ik zou het nog iets persoonlijker maken. De inhoud hoeft naar mijn inziens niet politiek correct te zijn. Jullie verdrietige nieuws, daar mag je van mij best schrijven het overlijden van ..... (verdrietige nieuws klinkt naar mijn idee als minder erg, alsof het kleiner is) wat enorm oneerlijk! Ik vind het enorm moeilijk om in te schatten waar je behoefte aan hebt. Weet dat je altijd bij me kan komen. De zin ik weet dat je hier niet bij stilstaat snap ik niet? Kan ze misschien nog opvatten als verwijt. Zou ik er dus uitlaten
Moeite dat heb ik al een tijdje. gedachtens gaan door mijn hoofd na het horen van het overlijden van jullie zoontje .... Mijn medeleven tonen, vragen hoe het met jou/jullie gaat wordt tegenhouden. 2 kindjes kort na elkaar geboren met 2 totaal verschillende wegen . Het is zo enorm oneerlijk (en over deze zin over confrontatie kom ik dus niet uit) Ik wil je gewoon even laten weten dat ik aan jullie denk. Over dat stilstaan bedoelde ik eigenlijk in de zin van, dat ze geen idee zal hebben dat ik hier mee rond loop, en dat ze dat ook niet hoeft te doen.
die zin over het stilstaan vond ik ook een beetje apart, en als je het net anders leest kan het idd als een verwijt overkomen, dus zou ik eruit laten misschien zo iets: Moeite dat heb ik al een tijdje. gedachtens gaan door mijn hoofd na het horen van het overlijden van jullie zoontje .... Mijn medeleven tonen, vragen hoe het met jou/jullie gaat, durf ik niet zo goed. 2 kindjes kort na elkaar geboren met 2 totaal verschillende wegen . Het is zo enorm oneerlijk Als ik iets voor je kan doen dan hoor ik dat graag. Ook als je liever hebt dat ik wat afstand neem. Ik wil je gewoon even laten weten dat ik aan jullie denk.
helemaal eens met springday natuurlijk is het vreselijk wat haar is overkomen maar hier kun jij toch helemaal niets aan doen, ik zou eerlijk naar haar toe zijn en zeg gewoon wat je op je hart heb en dat je echt niet zo goed weet hoe hiermee om te gaan
Als ik die vrouw was geweest had ik het denk ik toch minder leuk gevonden als ik werd genegeerd omdat ik een kind ben verloren. Je kunt haar een mooie kaart of brief sturen en toch voorzichtig toenadering zoeken. Je hoeft het echt niet gelijk over "het gevoelige onderwerp" te hebben, maar bijvorbeeld over jullie oudste kinderen (die bij elkaar in de klas zitten)