Lang hoesten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meis28, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Al een aantal weken heeft m'n zoontje last van hoesten en een snot neus. Hij is ook ziek geweest, daarna ging het iets beter maar nu komt en gaat het steeds. Ik geef neusspray, hoestdrankje, hoofeinde iets omhoog van het bedje, als mama doucht staat hij er bij ivm damp inademen. Maar nu al weer twee avonden + middagslaapje een flinke hoestbui, dus klaarwakker. Heeft iemand nog een tip? Het wisselt zich een beetje af droge hoest en rochel hoest. Nu lijkt het meer een kriebel hoest ivm die buien. Gedurende de dag hoest ie niet veel. Hoestdrank staat dat je dat maar 7 dagen achter elkaar mag geven

2. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Wat erg, hè, om je kindje zo te zien en te horen. Ik heb geen tips alleen hier ook een kind dat al enkele maanden snotverkouden is en heel veel hoest met op- en afgaande koortsmomenten.
    Donkergroene snot de hele dag en nacht uit haar neus en heel veel slijm in haar keel.
    Ik gebruik zelf Dampo/Vicks om op haar lijfje te smeren en onder haar neus. Verder krijgt zij extra vitamine C (kauwtabletjes) en heeft zij een maillot aan in bed, omdat zij hele koude voeten had en lang niet altijd onder de deken blijft liggen 's nachts.
    Verder gebruikt ik neusspray (meestal zoutoplossing en soms een andere die wat minder gezond schijnt te zijn, echter wel met betere resultaat zoals meer snotverlies zodat haar neusje een tijdje open is).
    Mijn dochter heeft er last sinds ze is begonnen op het kdv toen ze 2 was.
    Eindelijk slaapt ze wel beter 's nachts en overdag nu het hoesten wat minder is. Bij een hoestaanval is ze wel wakker en komt dan moeilijk weer in slaap.
    Ik hoop dat het snel over is.....vooral wanneer het eindelijk wat droger weer wordt met de zon ipv dit grauwe grijze en vochtige weer.
    Veel sterkte!

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hier dochter ook last van gehad 2(!) maanden. Paar keer bij de huisarts geweest. Ze heeft toen een kuur gekregen om haar te helpen er weer bovenop te komen. Want elke keer als ze er bijna af was, kreeg ze het weer via anderen. Nu is ze nog wel iets verkouden, maar het erge hoestten is voorbij..

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Mijn dochter had uiteindelijk ook een kuurtje gehad via de huisarts. Echter zonder veel resultaat. Het was dan ook een gok, omdat het in principe om een virus gaat en niet iets bacterieels.
    Helaas dus nog steeds aan het kwakkelen. Het ergste vind ik nog dat ze bij momenten heel slecht eet en drinkt. En dat in combinatie met te weinig slaap.....maakt dat ze naar mijn idee vatbaar blijft.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Antibiotica bedoelen jullie?

6. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ja:)

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Maar ook alleen vanwege het langdurige kwakkelen met de koorts erbij en het slecht eten en drinken. De huisarts constateerde namelijk ook dat ze ietwat uitgedroogd was, niet heel erg, maar wel om in de gaten te houden.
    De antibioticakuur was bedoeld om haar erdoorheen te helpen, omdat haar lichaam dat zelf blijkbaar niet kan.
    Helaas zonder resultaat:(.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een luchtbevochtiger kan ook helpen.

Opletten met hoestsiroop overigens. Hier in België wordt dat zelden voorgeschreven voor kinderen onder drie jaar omdat het versuffend werkt.

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Hoestsiroop is vrij verkrijgbaar bij de drogist. Ik was echter naar de apotheek gegaan voor advies en het enige dat men daar had voor jonge kinderen was Tijmsiroop. Dit heeft alleen een verzachtende werking voor de keel. Dit heb ik gebruikt voordat zij ging slapen en na het slapen.
    Nu zij niet meer zulke heftige hoestbuien meer heeft gebruik ik het niet meer.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja de hoestdrank/siroop die ze hier bij de apotheek geven zijn ook allemaal homeopatisch en zonder recept, geloof dat het niet veel kwaad kan maar wil het ook niet te lang geven. Drinken gaat hier ook moeizaam en warm eten ook al tijden, gelukkig gaat fruit prima! Denk dat het hier ook vooral door de creche komt en mis verlaagde weerstand. Aantal weken geleden goed ziek geweest met koorts, keel, hoest, snot. Na aantal dagen werd het minder maar sindsdien toch af en aan snot en hoest. :-/

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Vanaf 2 jaar mag je Bisolvon voor kinderen geven, dat maakt het slijm (dat de hoestprikkel veroorzaakt) makkelijker weg te werken.
    Hier helpt het wel.

12. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon is nu de vierde maand (!) ingegaan met nachtelijk hoesten, drige kriebelhoest. Overdag nergens last van. Inmiddels is hij er zelf zo gefrustreerd door dat hij ook nachtelang uren huilt. Longen zijn brandschoon, niet verkouden, alleen die kriebelhoest. Waar geen hoestdrank voor helpt.
    Vandaag huisarts weer gebeld, hij zou missch een puffer krijgen om zijn luchtwegen tot rust te brengen. Nu eerst Promethazinestroop gekregen, mn omdat dat ook een wat slaperig effect heeft, met als doel ook het slapen weer mogelijk te maken.
    Als dat niet helpt moet hij naar de kinderarts.
    Zo sneu, hij sliep altijd zo lekker en lang. Nu is het slapengaan voor ons alledrie een negatief iets geworden. Voor hem het meest, met dat hoesten. Maar wij zijn ook behoorlijk gesloopt met 3 uurtjes slaap per nacht twee fulltime banen. Je ligt maar te luisteren en te hopen dat het overgaat...arm mannetje.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij een kriebelhoest helpt een luchtbevochtiger echt heel goed.

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja heel vervelend is dat! Hopelijk gaat t snel over! Hier vannacht wat later, om half 3, begon de hoestbui weer.. uiteindelijk was het toch huilen en mama roepen dus wat water gegeven en weer tussen ons in verder gaan slapen.. vanmorgen ook een kleine hoestbui maar verder gaat het wel. Bisolvon hebben ze hier niet maar wel een heleboel andere hoestdrankjes

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nu ligt ie alweer een dik kwartier te hoesten, droge kriebel hoest maar hoor toch ook licht gepiep erbij. Gisteren ging het eigenlijk best goed, zo is dat steeds! Gaan jullie hiermee naar de ha in NL? Of is er weinig aan te doen zon verkoudheids virus (neem aan dat het dat is).. oh nu begint het gehuil :((

16. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Hoesten is zo vervelend voor die kleintjes.....

Ik zorg er altijd voor dat zijn kamertje zo vochtig mogelijk is. Hang natte handdoeken op enzo.
    Ik smeer Luuf onder zn voetjes en op zn rug.
    En ik geef overdag Tussikind van VSM.

Let wel op welke hoestdruppels je geeft. Als er af en toe wat slijm opgehoest wordt moet je geen hoestsiroop gebruiken die de hoestprikkel stopt ;)

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja dat is het lastige.. de ene keer is het echt een droge kriebelhoest maar dan toch weer slijm erbij. Net was het vooral droge hoest en een piepje en wat geratel in z'n longetjes bij het ademen. Gelukkig slaapt ie nu en hoop dat ie niet meer wakker wordt vannacht van hoesten. Ga even een natte handdoek ophangen.. goede tip! Ga zaterdag vliegen met m dus weet niet of ik nog langs de ha moet morgen :-/

Deel Deze Pagina