Hallo Dames, Ik zit in een hele lastige situatie en ik hoop dat jullie me misschien met wat tips verder kunnen helpen. Ik en mijn vriend zijn sinds januari 2016 gestopt met de pil in de hoop zwager te raken. In het begin wilde we gewoon kijken wat er ging gebeuren, maar intussen zijn we al lang met ovu testen, tarwekiemolie, extra vitaminnen, super gezonde levensstijl etc etc in de weer, maar helaas is het ons nog niet gegund. Nu hebben we deze week een afspraak bij de huisarts om ons te laten doorverwijzen naar een gynaecoloog. De reden dat we dit nu pas doen is omdat mijn moeder sinds oktober 2016 ernstig ziek is, ze heeft darmkanker wat intussen is uitgezaaid. En daar zit (denk ik) ook een gedeeltelijke oorzaak van ons probleem. Ik ben erg close met mijn moeder en het feit dat zij nu zeer zware behandelingen moet ondergaan en de gedachte dat zij nog slechts enkele jaren bij ons zal zijn trekt voor mij een zeer zware wissel. Ook het feit dat ik zo graag wil dat mijn moeder de geboorte van haar eerste kleinkind nog zal meemaken zorgt hierbij nog voor extra stress en druk op de het zwanger willen worden, waardoor ik echt weer helemaal in zak en as zit ls het weer een maand niet is gelukt. Uiteindelijk krijg ik er nu veel stress van, dat de huisarts me Oxazepam heeft voorgeschreven om een beetje rustig te blijven. Echter wil ik die medicijnen niet nemen omdat ik bang ben dat dit een eventuele zwangerschap weer in de weg kan staan. Het blijft dus een beetje een cirkel van stress situaties die er volgens mij voor zorgt dat het bij ons ook niet wil lukken. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met een vergelijkbare stressvolle situatie die extra druk op het zwanger worden legt en hebben jullie misschien wat tips hoe hiermee om te gaan?
Hoi, Wat een vreselijke situatie zit je in.. hier vorig jaar mijn moeder verloren aan kanker. Ook een hele tijd met angsten en stress gezeten toen ik zwanger was.. de dokter heeft me voor dat ik zwanger was ook Oxazepam gegeven en heb dat toen wel een paar keer gebruikt.. toeval was dat ik in die maand we aantelde.. als je zwanger bent is het beter niet te gebruiken.. weet niet of het al kwaad kan bij het zwanger worden.. maar ik weet wel dat stress heel slecht voor je is en voor je lichaam. Vraag anders aan je dokter goed uit of het kwaad kan? Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd, hopelijk kan je moeder nog een lange tijd mee! Als je vragen of steun wil kun je me altijd een pb sturen! Digitale knuffel voor jou!
Allereerst vind ik het vreselijk dat je dit moet doormaken en natuurlijk ook voor je moeder. Ik weet de prognose niet, maar ik hoop dat ze volledig herstelt. Voor mijn ouders en schoonouders wordt dit het eerste kleinkind. En geregeld de vraag van naaste familie over het onderwerp waren pijnlijk omdat het maar niet wilde lukken. Wij hebben er 15 maanden over gedaan. In het begin heb ik even in de put gezeten vanwege een langslepende ruzie (die nog steeds gaande is) tussen een broer van me en mijn ouders. En het gaat werkelijk nergens over. Het is natuurlijk niet hetzelfde maar een gezonde situatie is het niet omdat ik van beide kanten de verhalen hoor en hoewel ik mij erbuiten houd ik voel toch de spanning. Over de pillen: zover ik weet heeft oxazepam geen nadelige gevolgen voor zwanger worden en ook geen gevolgen voor de ongeboren baby. Maar ik zou wel strikt aan het voorschrift van de arts houden. En als je twijfelt, dan zou ik gewoon even met de huisarts bellen.