Hoe hiermee omgaan? (werk)

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0

Hmm dat bedoelde ik ook Kippiekip!!

En over je andere reactie: Ik ben helemaal niet zo als jij denkt. Ik heb zelfs al eerder geschreven dat ik het juist fijn vond om gelijkwaardig met collega's te werken. Ik ben ook niet jaloers op mijn collega. Ik vind haar echt niet geschikt, andere collega wel die dezelfde functie krijgt.

Maar goed: na alle reactie van iedereen weet ik wat me te doen staat!

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Mooi verwoord Sophy:D

3. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Er is al veel geschreven en ik heb niet alles gelezen.
    Dus wellicht is mijn reactie overbodig ;)

Het is eigenlijk haast altijd zo dat collega's over een ander gaan klagen wanneer hij/zij een hogere functie krijgt.
    Probeer daar dus niet te veel waarde aan te hechten wat jou andere collega's van haar vinden.
    Kijk het eerst een goede tijd aan.
    Geef haar een kans.
    vaak zie je dat mensen in het beging heel bazig overkomen of heel streng omdat ze zichzelf ook moeten bewijzen.
    (en helaas denken vele dat dat de juiste manier is)
    Maar ook zie je vaak dat na een tijdje mensen bij draaien.

Dus stap er blanco in.
    Ga haar niet verwijten dat jou baas niks aan jou gevraagd heeft.
    Luister niet wat andere collega's zeggen maar maak je eigen conclussie's.
    En meschien valt het na een tijdje alles reuze mee en heb je weer plezier in de nieuwe situatie.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Oja nog even dit.
    Een paar jaar terug had ik ook op een hogere functie binnen het bedrijf gesolliciteerd.
    Ik mocht niet eens op gesprek komen,en andere mensen kregen deze functie.
    In tegenstelling tot vele collega's van mij heb ik die vrouwen een eerlijke kans gegeven.
    En ik was niet kwaad dat hun het geworden waren en ik niet.
    Nu een heel tijd verder werk ik daar nog steeds met plezier.
    En ik mag die vrouwen heel erg.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Dank voor je wijze woorden Agnes!!

6. knap

knap Niet meer actief

Je komt op mij over als jaloers.

Het wil niks zeggen over hoe lang iemand ergens werkt. NIKS.

En de vooroordelen die je nu al hebt die zal je een plek moeten geven. Anders word het voor je zelf niet leuker om daar te werken. En zeg nu zelf het is ook logies dat een baas een werknemer neemt die meer beschikbaar is voor de functie dan iemand die 2.5 dag werkt.

Voor dat ik iedereen over me heen zou kunnen krijgen. Ze kunnen deze banen ook in duo doen. De ene 2.5 dag zij de leiding en de andere 2.5 maar het is zo omslachtig de meeste bazen kiezen daar nog niet voor. De tijd dat je weer meer dan 32 zou kunnen gaan werken zal er wel aan komen toch als je kinderen groter worden. Dan kan je altijd nog doorstromen.

Maar voor nu geef haar de kans. En steek zelfs de helpende hand toe. Je zult zien. ( en stel al zal je gelijk hebben dat ze er niet geschikt voor is. is dat voor nu nog niet aan jullie om dit de beoordelen en ga uit van de keuze van je baas).

Veranderingen zijn nooit makkelijk. Maar het is het gebruikelijke leven.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0

Ja dat standpunt heb ik inmiddels ook al ingenomen.
    Kan niet zeggen dat ik echt jaloers ben hoor, maar voor zover ik haar ken is het gewoon mijn type niet. Maar goed: er zitten voor mij eigenlijk nog heel veel andere kansen in deze verandering, met zelfs opslag erbij, dus ik zie het maar als positief! En wie weet ga ik in de toekomst wel weer iets meer werken!

8. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Graag gedaan hoor.
    Hoop iig voor je dat je snel weer lekker op je plekje zit of dat je straks in de toekomstiets anders binnen het bedrijf aangeboden krijgt waar je gelukkig in voelt :)

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

+1

ik heb een paar jaar geleden uitzendwerk gedaan voor een bedrijf waar ik al langer steeds tijdelijk voor heb gewerkt. Het laatste jaar is er een andere leidinggevende op onze afdeling gekomen. Mijn collega's die ik al langer kende hadden geen goed woord voor haar over. Automatisch nam ik dat dus over en zo had ik dus ook mijn oordeel al gevormd nog voor ik haar gezien had! Toen ik eenmaal een tijd met haar had samengewerkt viel ze heel erg mee en ze was best aardig. De bemoeienissen die ze als leidinggevende had vielen erg mee en gingen echt alleen over het werk. (dat noemen ze betrokkenheid geloof ik en dat hoort een leidinggevende te hebben;))

Wacht gewoon rustig af hoe het gaat lopen, misschien is ze veel bekwamer dan IEDEREEN dacht. en wie weet wordt ze wel een hele leuke leidinggevende!

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Jullie zullen vast gelijk hebben, ik weet het ook niet meer.
    Weet alleen dat ik het maar gewoon op me af laat komen en gelukkig is ze niet mijn echte baas, dat scheelt!!

En ik kan nu wel laten zien wat ik nog meer in huis heb, want ga ook veel meer hogere taken doen!

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar wie weet doet ze het heel goed als leidinggevende, waarom geef je haar niet gewoon een kans en beroordeel je haar al voordat ze al is gestart ?

Ik blijf er een jaloers toontje uit halen, sorry

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

Je komt nu over op iemand die straks zijn direct leidinggevende gaat negeren en continue naar de baas gaat stappen? Lijkt me a niet de bedoeling en denk dat je echt baas er ook niet op zit te wachten, maar dat zijn dingen die je moet ondervinden.

Maar wat is nu het probleem dat ze een hogere functie heeft waar jij haar niet voor geschikt vindt, of dat ze je vriendin niet is?
    Ik denk echt dat je houding moet veranderen nogmaals dit soort wijzigingen in het "beleid"en werkwijze van het bedrijf zijn regelmatig voorbodes voor et een en ander.

13. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hai,

Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar wat ik je voornamelijk mee zou willen geven is: leg de focus op hoe je jezelf gedraagt en niet op wat zij doet. Ik zou niet met je baas in discussie gaan, de beslissing is tch al genomen die gaan ze echt niet terugdraaien.
    Werk zoals je altijd gewerkt heb. Geef haar niet de kans zich met je werk te bemoeien door gewoon je werk zo goed mogelijk te doen, dan heeft ze niets te zeggen. En stel je proactief op: denk mee met de nieuwe situatie, doe voorstellen voor wat betreft de groep en het werk. Met andere woorden, gedraag je alsof je op hetzelfde niveau zit als zij. Laat je niet in een hoekje drukken, maar laat jezelf zien! En dat hoeft heus niet op een slijmerige, overdreven manier. Dat kan eerlijk en open. Laat zien wie je bent en wat je kunt!

14. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Misschien dat je eerst voor jezelf moet bepalen hoever wil ik groeien en wat heb ik er voor over. Zou je bv meer uren willen/kunnen werken etc? Je hebt al eens een hogere functie afgewezen, als je terug denkt aan dat gesprek, heb je toen wel duidelijk genoeg aangegeven waar je wel open voor staat?

Verder sluit ik me aan bij de rest, je collega is gevraagd. Dat is een hele eer, natuurlijk zegt zij dan niet zomaar nee. Denk aan hoger inkomen, aanvulling voor je cv. Zulke kansen moet je grijpen of je berusten in je eigen baan en verder niet mopperen als anderen die kans wel pakken. Laat anderen lekker kletsen, kijk waar jouw kansen liggen en pak die met twee handen aan;)

15. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nogmaals: ik ben echt niet jaloers op haar. Want als ik in een ander groepje zou komen met een andere coordinator zou ik het alleen maar leuk vinden.

Ik ben alleen bevooroordeeld over haar en daar zat ik mee. Maar jullie hebben mij weten te overtuigen dat dat niet zou moeten en ik haar een kans ga geven. En zoals SportySteenbok zei zo ga ik het ook doen.

Ik ben meer bang dat ik ondergesneeuwd word door haar, want zo komt ze op me over. En dat ga ik op de manieren van SportySteenbok voorkomen.

En verder heb ik echt heel veel zin in de nieuwe situatie, want ik ga eigenlijk wel een stuk omhoog, door alle taken te gaan doen die er mogelijk zijn op de afdeling. Hele uitdaging dus!

16. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

Snap dat je je even gepasseerd voelde, en daar mag je ook best ff van balen !!

Ik vind dat er al veel goede tips voorbij zijn gekomen.. en dat je daar nu ook zelf een positivie draai aangeeft, en wat met de tips doet !! goed bezig !!

wil je veel sucses wensen !

17. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Dank je wel...

18. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

May 8, 2010
    717
    0
    0
    Idd get over it ..klinkt licht jarloers zo niet? Gun haar ook de kans om haar werk te dOen .
    Vndt het ook raar reden omdat ze korter werkt is ze niet geschikt?
    Omdat jij 12 jaar werkt zegt totaal niets of jij geschikt bent voor dat functie

Share This Page