Milan heeft sinds gisteravond verhoging. Hij is best huilerig en drinkt slecht. Vanochtend 38.5. Nu 38.2. Geven jullie dan een zetpil of pas als de temperatuur hoger is? xxx
Ik heb mijn zoontje vorige week ook een zetpil gegeven. Hij had toen 38,5. Ik zou het doen voordat hij gaat slapen, dan slaapt hij lekkerder. Sterkte!
wij geven een zetpil als ze duidelijk niet lekker is en/of koorts heeft. dus als ze 38.2 zou hebben en verder vrolijk zou zijn dan zou ik geen zetpil geven, bij 38.2 en hangerig en huilerig zou ik het wel doen.
onze huisarts zei vorige week nog alleen vanaf 39 graden koorts en bij duidelijke pijn ( mijn zoontje had dubbele oorontsteking) spinnekop
Hier bij of hele hoge koorts die even aanhoudt (vanaf 39.0 is ook advies arts) Of wanneer ze echt niet lekker is, ook al is de temp lager dan 39.0. Dus als ze erg huilerig en hangerig is, je ziet het aan je kind wel! We proberend an wel altijd eerst even of het helpt bijvoorbeeld met een lekker badje, speentje, neusspray, maar knapt ze daar niet van op dan geven we een zetpil. Mijn tip is volg je gevoel! dat is ook het advies van de artsen die we erover gesproken hebben.
Heb hem om half 8 in bad gedaan, een zetpil gegeven en de fles gegeven. Nu heeft hij tot 9uur geslapen. Maar is hij dus alweer 20 minuten aan 1 stuk door aan het huilen. Is echt niks voor hem, normaal huilt hij helemaal niet. Gelukkig is mijn vriend nu thuis, die heeft hem even overgenomen. Vind het zo zielig!
Ik geef pas een zetpil als de temp boven de 39.0 is en als ze er ook zichtbaar last van heeft. Merk je ook aan hem pdat hij pijn heeft? Huilt hij meer als hij ligt?
Hij huilt idd als hij ligt ja. Normaal valt hij in slaap als ik samen met hem in bed ga liggen, maar nu was hij niet stil te krijgen. Maar rechtop is wel prima. Wat is dat dan?
Ik denk dus een ooronsteking. Hoe hoog is zijn temp? Ik zou toch morgen dan even de HA post bellen, vooral als hij nog steeds slecht drinkt.
Hier een zetpil boven de 38.5 (of als lager is maar wel pijn) en dan alleen voor de nacht. Overdag geef ik een zetpil als de temp boven de 39 komt.
Ze geven er geloof ik niet echt iets voor maar dan weet je wel wat het waarschijnlijk is en kun je hem voor het slapen gaan een zetpil geven zodat de pijn minder is.
Oke, bedankt! ga ik zeker doen. Nu heeft mijn vriend hem al een tijdje rechtop, maar hij blijft maar huilen. Die zetpil helpt dus ook niet. Echt moeilijk om hem zo te zien
Ja kan ik me idd voorstellen, heeft hij nu ook hoge koorts? Veel beterschap gewenst. Laat je even weten hoe het is afgelopen? En als je het niet vertrouwd bel je toch nu de ha post, daar zijn ze voor hoor. Misschien kunnen ze je wel tips geven.
Nee echt heel hoog niet. 38.5 na (om 20.00u) een zetpil. Hij rochelt ook echt bij het ademhalen dus ga wel even bellen denk ik. Maar hij is nu stil, dus wacht nog heel even. Iig bedankt voor jullie advies!
Dan kan hij ook wel wat vol zitten dus. Als hij onrustig en huilerig blijft zou ik gewoon ff bellen. Beterschap!!
Zoontje van bijna 17 mnd, heeft in hele leventje nog 3 zetpillen in voorraad uit 1 doosje. Ik vind dat reuze meevallen. Nu heeft hij gelukkig niet vaak koorts gehad. Wanneer wij zetpil geven als hij hoge koorts heeft boven 39 en een paar keer bij enorme last met doorkomen van kiezen. Hij heeft nog steeds de lichtste variant, is nl. nog geen 10 kg.
Ik geef ze ook liever niet, hoewel ik nu al 2 dagen erg blij ben dat ze bestaan (dubbele oorontsteking en 40.5 graden) . Bij alleen koorts zou ik het niet doen, maar wel als je kleintje er last van heeft of niet kan slapen natuurlijk. Hoe is het nu met m?
Hoihoi, Het gaat nu eigenlijk we goed met hem. Gisteravond om 20.00u die zetpil gegeven dus maar dit hielp niet. De temperatuur zakte niet en hij bleef maar huilen. Uiteindelijk is hij om 1u gaan slapen. Nu heeft hij geen verhoging meer, nog wel flink verkouden maar hij is wel vrolijk. Drinken doet hij nog steeds slecht, maar dat zijn we van hem gewend dus maak me daar niet zo druk om. Hoop dat hij vanavond niet weer koorts krijgt, maar dat zien we dan wel. Vond het iig fijn om hier even mijn verhaal kwijt te kunnen. Bedankt voor de reacties! xxx
Als je kindje er niet lekker bij is dan zou ik een zetpil geven. Hier zijn we vanmiddag bij de HAP geweest omdat mn zoontje al dagen hoge koorts heeft en echt ziek is en ook nog eens strontverkouden. Nu mogen wij bovenop de paracetamol ook nog ibuprofen geven om de koorts omlaag te krijgen. Pfff, ik vind het nogal wat voor zo'n klein lijfje maar als het helpt dan moet het maar.