geen water drinken uit fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door namy, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    hallo, mijn zoontje eet sinds kort goed zijn groentje hapje en fruithapje nu probeer ik hem soms daarna een beetje water of diksap te geven in een flesje maar dat wil hij niet
    als ik het met een lepeltje doe drinkt hij het wel. komt jullie dit je bekend voor . Hij drinkt zijn melk uit de AVENT fles en het water doe ik in een klein difraxflesje wat je zelf kan vasthouden.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, mijn eerste idee zou zijn van: geef hem na het lepelen wat melk uit zijn avent fles. Die is hij gewend tenslotte?

Maar nu moet ik zeggen: fae vind lepelen meestal ook wel leuk maar alles wat op water lijkt (qua dikte) vind ze maar zelden lekker. Heel af en toe drinkt ze eens thee, of diksap. Meestal als we buiten geweest zijn, dat het wil lukken. Maar we geven het gewoon in haar 'melk' flesjes. De thee had ze overigens ook van mij geproeft ;) , toevallig dat ik meestal zoetstof in de thee gebruik, maar toen toevallig een klein beetje suiker (ook niet zo goed, maar oke) dus toen heb ik mijn beker maar in haar fles gegoten en toen dronk ze hem in eens leeg (100cc) . Maar dat zijn voorlopig nog steeds uitzonderingen.

Ik zou dus zeggen; gewoon blijven proberen, maar verwacht niet te veel resultaat. Ik gooi hier meer (diksap) weg, dan dat ze opdrinkt. Als ze eenmaal drinkt, drinkt ze meestal wel gelijk goed namelijk. Maar meestal kijkt ze alsof ik haar probeer te vergiftigen ofzo ;)

3. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    Weet je waar ik ook een beetje bang voor ben is dat als ik hem diksap in zijn melkflesje geef dat hij straks zn melk niet wil drinken.
    Heb namelijk al een paar keer gehad toen ik een liga door zn melk deed vond hij dat lekker zoet en wilde daarna zn gewone melk niet meer.
    Ben er dan ook gelijk maaar mee gestopt. Dus ik d8 dan moet ik maar een ander flesje gebruiken voor andere smaken.

4. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    hallo, mijn zoontje eet sinds kort goed zijn groentje hapje en fruithapje nu probeer ik hem soms daarna een beetje water of diksap te geven in een flesje maar dat wil hij niet
    als ik het met een lepeltje doe drinkt hij het wel. komt jullie dit je bekend voor . Hij drinkt zijn melk uit de AVENT fles en het water doe ik in een klein difraxflesje wat je zelf kan vasthouden.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, mijn eerste idee zou zijn van: geef hem na het lepelen wat melk uit zijn avent fles. Die is hij gewend tenslotte?

Maar nu moet ik zeggen: fae vind lepelen meestal ook wel leuk maar alles wat op water lijkt (qua dikte) vind ze maar zelden lekker. Heel af en toe drinkt ze eens thee, of diksap. Meestal als we buiten geweest zijn, dat het wil lukken. Maar we geven het gewoon in haar 'melk' flesjes. De thee had ze overigens ook van mij geproeft ;) , toevallig dat ik meestal zoetstof in de thee gebruik, maar toen toevallig een klein beetje suiker (ook niet zo goed, maar oke) dus toen heb ik mijn beker maar in haar fles gegoten en toen dronk ze hem in eens leeg (100cc) . Maar dat zijn voorlopig nog steeds uitzonderingen.

Ik zou dus zeggen; gewoon blijven proberen, maar verwacht niet te veel resultaat. Ik gooi hier meer (diksap) weg, dan dat ze opdrinkt. Als ze eenmaal drinkt, drinkt ze meestal wel gelijk goed namelijk. Maar meestal kijkt ze alsof ik haar probeer te vergiftigen ofzo ;)

6. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    Weet je waar ik ook een beetje bang voor ben is dat als ik hem diksap in zijn melkflesje geef dat hij straks zn melk niet wil drinken.
    Heb namelijk al een paar keer gehad toen ik een liga door zn melk deed vond hij dat lekker zoet en wilde daarna zn gewone melk niet meer.
    Ben er dan ook gelijk maaar mee gestopt. Dus ik d8 dan moet ik maar een ander flesje gebruiken voor andere smaken.

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je zou ook kunnen proberen of hij een tuitbeker wil. Louise drinkt ook melk uit een Aventfles maar wil er niks anders in ;)

8. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Hoi

Mijn zoontje is 6,5 maand .Ik probeer soms ook wat water of thee te geven .Maar hij ziet al vaak dat er wat anders in het flesje zit .Als hij het dan proeft dan kijkt hij erg vies .
    Ik probeer het steeds wel .

9. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik zou dus zeggen; gewoon blijven proberen, maar verwacht niet te veel resultaat. Ik gooi hier meer (diksap) weg, dan dat ze opdrinkt. Als ze eenmaal drinkt, drinkt ze meestal wel gelijk goed namelijk. Maar meestal kijkt ze alsof ik haar probeer te vergiftigen ofzo ;)[/quote]

Dat is hier ook zo. :)
    En hij wil alleen maar als hij echt! dorst heeft en dan als het even kan dan ook nog die ene soort thee.
    (meneer is eenkennig? :oops: )
    Blijven proberen en ik zou persoonlijk wel een fles speciaal voor ander drinken nemen dan zijn melk fles. Als onze mini zijn blouwe fles ziet dan hoor je hem denken.
    MELK! :) :) ;)

10. Alita

Alita Niet meer actief

Vanaf wanneer mogen ze diksap en thee?

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij vanaf 6 maanden...

@janna: Ja hier dus ook, ze moet echt dorst hebben. Wij zijn veel binnen en dan speelt ze wel , maar ze draait nog niet ofzo, dus behalve haar beentjes is ze niet actief of is er niets waar ze echt dorst van krijgt. Dus de keren dat ze dronk was het als we flink gewandeld hadden.
    En oja; hier op het lijstje staat nu 'winterthee' . 'Kinderfantasie' die moest ze ook niet... Diksap lust ze dus inmiddels wel.

12. namy

namy Lid

14 apr 2008
    43
    0
    0
    leidster
    den haag
    oke ik zal het blijven proberen zo te zien is hij niet de enige :D

13. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Tja, van mij word je denk ik niet echt vrolijk, maar mijn zoontje drinkt nog steeds niets anders dan melk uit z'n fles. Ook tuitbekers zijn veel leuker om op te kauwen ipv uit te drinken. Dus hij drinkt eigenlijk zelden iets anders dan melk. Ik laat 'm nu wel eens uit een gewone beker drinken en dan krijgt hij wel wat binnen. Hoewel ik hem dan wel in een houtgreep moet houden, want anders zitten we alletwee onder.

Het is niet zo dat hij geen water, thee, diksap of roosvicee lust. Maar hij vindt het ook niet zo geweldig dat hij er echt zin in heeft.

14. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt regelmatig thee of water uit een gewone (plastic) beker. Dus zonder tuit of speen. Ze vind het leuk en het gaat steeds beter.

Tuitbeker snapte ze niet veel van en fles wil ik alleen voor de melk gebruiken dus vandaar :)

15. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ons dochtertje wilde ook geen water drinken uit een fles. Dat was ook het enige wat we geprobeerd hadden. Dus we dachten dat ze water niet zo lekker vond. Een vriend van ons wilde haar toen water geven uit een bekertje. We zeiden nog...dat drinkt ze toch niet. MAar ja hoor...uit een gewoon bekertje dus wel! Blijkbaar associeerde ze de fles met melk, en wilde ze dus alleen maar melk uit de fles.

16. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik geef timo altijd diksap in zn avent flesje en hij vindt het heerlijk, hij drinkt ook nog gewoon zn melk zonder problemen.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Lastig ik lees mee! Hier wil ze ook alleen maar melk drinken. VInd het lastig want moet echt flessen af gaan bouwen van cb.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje wil ook geen sap uit een fles, ik geef het hem nu uit een plastic beker, en dit gaat prima. ze moeten het leren, en het is een knoeiboel eerst, maar nu gaat het prima... je kan het eens proberen. thee geef ik ook in een beker. Ik Hou zelf de beker vast en hij drinkt er kleine slokjes uit.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft voornamelijk borstvoeding gekregen, maar kreeg ook afgekolfde melk uit de fles. Maar ze werd echt als ze een fles met water kreeg! Tuitbeker werkte hier ook niet, dus zijn we met een gewone beker gaan oefenen vanaf 7 maanden. Nu drinkt ze daar prima uit, ik hou de beker wel vast, met drinkyoghurt drinkt ze rgelmatig helemaal zelf.

Deel Deze Pagina