Als ik kolf merk ik de laatste tijd vaak dat uit mijn linkerborst meer melk komt, en dit blijft de hele dag zo. Ook als ik nakolf uit de linkerborst. Het scheelt minstens de helft! Hebben jullie dat ook en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn rechterborst weer meer gaat aanmaken?
Ik heb dit gehad nadat ik aan mijn rechterborst een borstonsteking inclusief abces heb gehad. (bah). De rest van mijn bv-periode toen (bij oudste dochter) is die borst er nooit meer helemaal bovenop gekomen. Wat ik deed was altijd aan die kant als eerste aanleggen. Meer kon ik er ook niet van maken. En ach...heel erg was het niet. Het gekke is dat ik bij jongste dochter en vooral bij zoon merkte dat mijn rechterborst opeens de "goede" borst was geworden...
Ik heb het bij mijn dochter ook altijd gehad, de ene borst gaf meer melk dan de andere met kolven. Hij was ook standaard iets groter. Maar het scheelde niet de helft. Ik heb er zelf niets mee gedaan. Nu weet ik het nog niet; ik werk nog niet en kolf dus ook hooguit 50 cc per keer om te oefenen.
Bij mij was eerst links mijn beste borst, en nu sinds een week of 2 opeens mijn rechtse. Volgens mij heel normaal dus.
Goed om te weten dat ik niet de enige ben die dit heeft. Vanochtend had zl alleen uit de rechterborst gedronken. Toen het tijd was om te kolven was mijn linkerborst gespannen en stijf van de stuwing, aaaaauw! 150 cc uit die borst, maar 50 uit die andere.. kon blijven doorgaan, maar ik vond 11 minuten welletjes.
Heb ik ook... Niks mis mee en heel normaal volgens mijn lactatiekundige. De borst met meer melk bevat meer vocht, de borst met minder melk bevat meer vet...
Heb ik ook. Rechts produceert veel meer dan links. Dat was bij de eerste al zo,en nu dus weer. Wat wel erg irritant is, is dat de rechterborst ook zichtbaar groter is.