Flesvoeding veranderen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door marg1981, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marg1981

marg1981 Actief lid

15 aug 2007
    204
    0
    0
    midden-nederland
    Mijn zoontje is nu 8,5 mnd oud en krijgt vanaf het begin standaard kunstvoeding. (naja, de eerste paar weken was het borstvoeding)
    Nu ben ik vanochtend met hem bij de huisarts geweest omdat hij al weken flink hoest. De dokter denkt dat hij misschien asthma heeft en we hebben Ventolin puff mee gekregen om te proberen voor de nacht. Ook lijkt het alsof mijn zoontje wat eczeem heeft op de wangetjes en zijn elleboogjes zijn ook wat schraal.
    De dokter vroeg nog of er eczeem/allergieen/longziekten zaten in de familie, en ik dacht altijd dat onze familie altijd vrij van dit soort 'aandoeningen' was. Echter nu ik het begin na te vragen krijg ik toch te horen dat verschillende familieleden wel wat hebben.
    Mijn vraag is, heeft het nu nog nut om van standaard kunstvoeding over te stappen naar hypo-allergeen? Hij heeft het tijden goed gedaan op deze voeding, maar ik dacht nu dat dit alles bekend wordt....?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat je dan beter in overleg met de huisarts (ivm vergoedingen) kunt overstappen naar iets als Pepti; Hypoallergeen bevat toch nog sporen van melk, en is niet echt bedoelt voor kinderen die echt een allergie hebben. Maar misschien is het jullie situatie wel weer voldoende, omdat de reactie niet heel sterk is.

Als de huisarts het niet wil vergoeden, kun je beter eerst de Hypoallergeen proberen, dat is toch iets goedkoper ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Inderdaad, terug naar de huisarts. HA zal waarschijnlijk niet veel nut meer hebben, maar een eliminatie-dieet met pepti kan wel meer duidelijkheid geven.

Deel Deze Pagina