Dr. Brown fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Zindy, Oct 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Mijn man gaat vanmiddag een Dr. Brown fles halen, deze:

Prenatal |

Ook halen we er vast een fase 2 speen bij.

Ik heb alleen een paar vraagjes:

- er komt geen lucht meer binnen bij de kleine als het goed is, maar gaat de kleine er ook langzamer van drinken? (heeft nu in 5 minuten 90/100cc op)

- wat is het verschil tussen de smalle en brede variant?

- hoe maak je de kunstvoeding aan? normaal schud ik de fles altijd, maar dat zal wel niet kunnen met dit systeem? moet ik dan gewoon ergens mee roeren?

2. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Wij gebruiken ook die flessen. Volgens mij is er weinig verschil tussen de brede en smalle hals. Het is maar net wat je zelf (en je kindje) prettiger vindt. Wij hebben de smalle.

Mijn zoontje ging er niet heel erg langzamer van drinken. Hij deed misschien 2 minuten langer over z'n fles maar dronk nogsteeds redelijk snel. Inmiddels is dat minder, maar dat komt door de nutriton (maar die krijgt hij tegen het spugen niet tegen het snelle drinken).

De voeding roeren we met een vork, omdat er anders veel lucht bij komt. Maar dat telt voor alle flessen. Op zich kun je met de fles gewoon schudden als je dat wil.

Ik denk trouwens niet dat je een fase 2 speentje nodig hebt als je normale kunstvoeding geeft hoor. Zonder nutriton zou ik mijn zoontje ook nog gewoon uit de fase 1 laten drinken. Zeker als hij al zo snel drinkt lijkt het me niet nodig.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik heb altijd de smalle gebruikt toen sem nog kleiner was na de 4 maanden ben ik de brede gaan gebruiken. Er zit niet veel verschil in is maar net was je fijner vind.

Sem dronk idd een stuk langzamer zijn fles ipv 5 min 100 cc was het 15/20 min.

Ik roer het altijd met een vork ivm met de lucht daardoor krijgen ze ook wel krampen en als je met een vork roert heb je dat niet zo.

Verder gebruikte ik alleen fase 1 spenen want 2 ging veelste snel.

Maar ik vond het fijne sflessen en hebben hier de krampen heel wat verminderd. Ook spugde hij minder omdat hij niet zo snel dronk.

nu gebruik ik weer difrax flessen omdat hij toch maar 2 flessen krijgt en geen krampen enz meer heeft. want echt mooi zijn ze niet die dr browns flessen

4. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik hoop dat hij er wel wat langzamer van gaat drinken; maar hij heeft zo'n zuigkracht! dus we zullen zien... hij woog 4590 gram bij de geboorte; een flinke jongen...

Hij krijgt na het drinken vaak de hik, soms komt er wat voeding mee omhoog en het boeren lukt niet... en krampjes natuurlijk; maar ik durf niet te zeggen of hij hier extreem veel last van heeft of in 'normale' mate, zoals alle baby's. Verslikt zich ook vaak.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    verslikken had sem ook bij avent flessen. Dan dronk ie veelste snel. Ja de hik had ie ook 6 x per dag maar werd niet minder met die flessen nu is het wel bijna weg.

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Ze dronk er niet minder snel door. Ik voeg nog steeds JBPM toe, zodat het wat dikker is (en ook i.v.m. haar reflux).

Er zit geen verschil tussen de smalle en brede variant (heb het nagevraagd haha). Het is maar net wat je voorkeur is.

Zodra ik de poeder aan het water toevoeg roer ik het met een vork. Ik moet goed roeren, anders kan het klonteren. Als er dan veel schuim (luchtbellen) in de melk zit dan haal ik die er met de vork uit (meerdere keren met de vork de bellen eruit vissen) en dan pas geef ik de fles.

Beetje overdreven voor sommigen misschien, maar ze had enorm veel last van krampjes en krijste het uit van de pijn. Dus dan doe je alles om overtollig lucht te voorkomen ;)

7. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Nou, we maken er nu sinds enkele dagen gebruik van en de kleine drinkt nu een stuk rustiger, spuugt niet meer en ook de krampjes lijken een stuk minder!

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Dat is mooi om te horen :D Zal jullie ook een prettig gevoel geven, dat je toch je kleintje een beetje helpt zo :)

Share This Page