Kinderverjaardagen samen vieren

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Emm27, 16 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Hoera! Mijn lieve kindjes zijn bijna jarig. Er zit een kleine week tussen ne ik heb al besloten om het familiefeest elk jaar gezamenlijk te doen en op de dag zelf het met het gezin te vieren.
    Hebben jullie nog tips? Want hoe maak ik het leuk, laat ik de slingers hangen? Dan hangt het zo lang... of weer er af en weer er op? En het familie feest vieren we voor de echte verjaardag van de oudste, geef ik dan al haar cadeau die dag of pas op de dag zelf?

Mijn jongste wordt 1 dus ik moet het wiel nog uitvinden...

Hopelijk hebben jullie tips!

Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Kennissen van ons hebben ook de verjaardagen dicht op elkaar. Cadeaus van ouders krijgen ze op de dag dat ze echt jarig zijn, dan ook trakteren op school etc.
    Als ik me niet vergis dan ook van de grootouders (die wonen vlak bij) maar van de rest op de gezamenlijke verjaardag.

O ja, de versiering hangen ze vanaf de 1e verjaardag op, maar dan wel wat extra aankleding met vlaggetjes/ballonnen met de leeftijd er op, en op de gezamenlijke dag hangt alles er.

Edit: We hebben zelf de verjaardagen niet kort op elkaar en in principe vieren we de verjaardag op de dag zelf. Heel soms komt het zo uit dat als de verjaardag op maandag valt we het met de familie al op zondag vieren. Dan krijgt de jarige van de visite cadeautjes, maar cadeaus van ons pas op de verjaardag zelf.

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Dank voor je reactie. Ik heb alleen bomba vlaggen voor de jongste en een dino thema voor de oudste... matcht lekker

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.511
    8.437
    113
    Ziet er vast vrolijk uit door elkaar :D

Of je hangt de dino's in de zithoek en Bumba bij de eethoek bijvoorbeeld als je het niet door elkaar wilt hangen?

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.308
    113
    Vrouw
    Onze zoon blijft onrustig als vlaggen blijven hangen dus wij halen ze eraf.

Wij hebben geen individuele vlaggen (behalve bij de 1e verjaardag), de vlaggen kunnen voor mijn verjaardag maar ook voor die voor de jongste. Met ballonen maken we het persoonlijker :) folieballonen (ome Ali, ideaal) en gewone ballonen met leeftijd (neeeee niet die van mij hahaha), dino's of gewoon happy birthday erop.

Onze cadeau's doen we alleen op de echte verjaardag.

Je kan ook uitje doen? Naar de dierentuin?

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Lekker boeiend, als het maar is wat ze leuk vinden, toch? Daar draait de dag naar mijn idee om.

Eigen cadeautjes zou ik op de dag zelf geven: dan zijn ze tenslotte jarig.

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Wij hebben er 2, 5 week tussen zitten. We vieren het apart. Helaas vinden ze het niet leuk om samen te vieren.
    Bij ons ieder eigen kleur stoffen vlaggetjes die paar dagen hangen.
    Verjaardag vieren we vaak voor vrienden en familie in weekend (lijkt eeuwigheid geleden met die corona). Ze krijgen van ons op de dag zelf het cadeau.

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Vier je de vrienden en familie ook apart? Dat zie ik echt niet zitten namelijk.

En indd door corona komt er nu amper bezoek hoor, enkel grootouders en oom en tante

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Kadootjes en kaarsjes op de taart / taart eten op de eigen dag
    Ik vind het altijd een ramp om de versiering op te hangen, maar ik ben in mijn eentje. Dus ik zou het lekker laten hangen. Hooguit het thema verwisselen met 1 slinger en ballonen. En de eigen stoel versieren.

Kennissen hebben 2 kinderen in augustus jarig. En 1 2 dagen voor kerst. Het is een Nederlands-Duits gezin. Dus zowel sint als kerst worden gevierd. Wat betekent dat de oudste 3 keer kado’s krijgt in 1 maand.
    Dus nu hebben ze haar verjaardag ook naar augustus verplaatst.

10. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Bij ons een paar weken verschil. We vieren het op 1 dag samen voor familie en vrienden. Versieren de boel en lekker feesten. Onze kadootjes krijgen ze op de dag dat ze echt jarig zijn. Dan versier ik het huis die dag nog een keer . En we maken er een leuk dagje van en de jarige mag kiezen wat we eten savonds

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Mijn oudste 2 zijn op dezelfde dag jarig en mijn jongste 1 dag na mijn man, dus dat vieren we altijd gezamenlijk.
    Ik zou met een week ertussen gewoon 2 keer slingers etc ophangen en cadeautjes geven (al maakt dat op die leeftijd ook niet zoveel uit), maar het gewoon op 1 dag voor de familie vieren.

12. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hier zit er 12 mnd tussen de oudste . Wij vieren het met de familie in een keer, als dat weer kan en mag natuurlijk.
    Cadeautjes mogen ze beide open maken op die dag.

Wij geven cadeautjes op hun geboorte dag.

Kinderfeestjes apart.
    Alhoewel we dit jaar het geniale-vind ik haha- plan hebben om een springkussen te huren .
    De één viert sochtends zijn kinderfeestje, de ander in de middag

Patty86 vindt dit leuk.
  13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.640
    1.444
    113
    Ja wij vieren 2 losse verjaardagen. Ieder kind een eigen. Had het stiekem liever wel anders gewild. Maar de kinderen vinden dat gewoon niet leuk.
    Nu met corona was het sowieso anders. Allemaal apart gevierd maar dan wel wat gecombineerd bij bijvoorbeeld vrienden.

14. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Dank voor alle reacties. Ik haal de slingers er wel af, alleen is mijn jongste maandag jarig, dan zondag familie viering en die donderdag is mijn oudste jarig. Ik blijf bezig... haha

En cadeau op de verjaardag zelf

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Ik zou de slingers lekker laten hangen, zeker omdat de jongste pas 1 wordt. Als ze het zich straks allebei beseffen vind ik het misschien anders (als ze er zelf moeite mee hebben, anders zou ik het ook dan lekker laten hangen), maar nu zou ik toch ook voor gemak gaan. Ik weet niet of je enkel 'themaslingers' hebt of ook neutrale, maar de neutrale zou ik echt niet maandagavond weghalen en woensdagavond weer ophangen.

16. roever

roever Niet meer actief

Hier gaan we straks ook naar 2 x per jaar groot (verjaardags)feest!
    2 jaar terug voor het eerst gedaan, was super leuk!!!
    Hadden een tentje (regen), verschillende simpele spelletjes, kampvuurtje om broodje op te bakken en knakworstjes op te warmen etc.
    Had voor elke jarige die die dag het vierde voor fam een eigen taartje gemaakt.
    Bellenblaasmachine.. Naja het was echt super leuk!!!
    Was ook in de zomer.
    Het tweede feest is voor de andere helft van ons gezin en zal een soort winter feest worden met winter activiteiten oid.

elk kind (en ouder) krijgt hier zijn eigen verjaardagsfeest op de dag zelf dat ie jarig is. Met slingers cadeaus en taart.
    Als er maar een week tussen zit, zorgen we ervoor dat de slingers 2 dagen tevoren verdwijnen om ze vervolgens weer (anders) op te hangen.

17. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Ja ik heb themaslingers en met naam ook. Maar ik ben al zoveel wijzer door jullie, top! Ik zat ook helemaal moeilijk te denken wat niet nodig was.
    Ik maak inderdaad 2 taarten, is sowieso wel handig met bezoek.

Dit jaar maar even in het klein oefenen door corona, volgend jaar een knalfeest hopeljjk

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zit er 2,5 week tussen en toevallig van de week aan de oudste gevraagd, maar hij wil het echt niet samen vieren met zn zusje, hij wil niet zolang op cadeautjes moeten wachten. :roflmao:
    Andersom vind ik het een beetje gek om de verjaardag van onze dochter ruim 2 weken eerder te vieren.
    Hier dus 2x feest. De oudste doet op de dag zelf trakteren op school en zn kinderfeestje en dan het weekend erop wat verspreid bezoekjes van familie.
    De jongste is op zondag jarig, dus dat vieren we op de dag zelf en waarschijnlijk ook de zaterdag om zo het bezoek wat te kunnen spreiden.
    Slingers halen we hier geloof ik wel vaak af, weet het niet meer precies, maar dochter heeft vaak wat roze slingers die bij zoon niet hangen.
    Oh en cadeau krijgen ze gewoon op de dag zelf van ons. Soms al de avond ervoor zodat ze er dan even rustig mee kunnen spelen en er geen druk is omdat ze naar school moeten enz.

19. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Hier zijn ze dag na elkaar jarig. Dus slingers blijven hangen. Wel komt er wat bij. Zoals cijfers of thema ballonnen.
    Ene dag ene opa en oma. Andere dag de andere. En rest zoals komt. Tis hier voor familie 70-100 km dus kan verlangen ze twee dagen achter elkaar komen.

20. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier zijn ze dit jaar woensdags en vrijdags jarig.
    Op de dag zelf maken we er een klein feestje van. In het weekend ervoor en erna komt familie en evt. vrienden. Ons grote cadeau geven we altijd tegelijk aan ze, vaak paar dagen voor hun verjaardag. Daarnaast moet er ook nog een kinderfeestje gepland worden dus na die 1,5 week zijn we helemaal gesloopt.
    Ze vinden het wel heel leuk om zo samen jarig te zijn.

Deel Deze Pagina