eerder met velof op medische indicatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Hallo,

Ik kom net van de verloskundige vandaag voor een routine controle.
    Ik vertelde haar dat ik de laatste tijd ontzettend veel last heb van mn buik. Nu moet ik deze en volgende week nog werken. De verloskundige zegt dat ik zsm moet stoppen met werken.

Nu moet ik dat morgen vertellen op m,n werk en dat vind ik heel eng. Ik ga het natuurlijk wel doen want mijn kindje gaat voor ALLES

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dat ook gehad, mijn bloeddruk begon wat omhoog te gaan en ik heb altijd al een bloeddruk die op het randje hoog/te hoog schommelt. En een bloeddruk die eenmaal hoog is gaat niet zomaar meer omlaag. Dus hoefde ik opeens nog maar 1 weken te werken! Ik wilde met 36 weken met verlof, dat werd dus 34 weken. Ik vond het ook eng om te vertellen, maar die 2 weken maken dan ook niet meer uit.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je hebt vanaf nu recht op verlof want je bent 34 weken. Dus gewoon doen hoor, je hebt je rust echt nodig voor de bevalling. Wel spannend om het te moeten zeggen idd. Verwacht je dat ze moeilijk doen dan?

4. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Gewoon doen, je kindje is het belangrijkst en een beetje werkgever begrijpt dat wel.

Ik zelf moest vanaf 28 weken 1/2 dagen werken en vanaf 30 weken met vervroegd verlof ook op medische indicatie omdat onze eerste dochter met 33,5 dagen is geboren door waarschijnlijk een losgelaten placenta.
    Gelukkig vond mijn werkgever dit geen probleem, ze waren juist heel bezorgd.

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Je hebt inderdaad al recht op verlof. Ik heb het gelijk al aan mijn teamleider aangegeven dat als het niet meer gaat ik met verlof ga. Ben blij dat ik dat gedaan heb :). Komt vast helemaal goed bij jou!

Deel Deze Pagina