hoe hoog de kachel in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, ik ook. Brrrrr. :$

Ik kleed me warm genoeg aan, maar dan nog moet de kachel wel op minstens 20 graden staan hoor. Ik heb ook geen zin om de hele dag met een dekentje op de bank in de weer te zijn. Bovendien zit zo'n kleed bij ons binnen no-time onder de kattenharen vanwege onze 2 salontijgers.

2. Jel

Jel Niet meer actief

Nee precies, ik heb wel een deken maar wil er ook niet de hele dag onder zitten. Ik krijg ook zulke koude voeten en koude neus als het koud in huis is. En als die lichaamsdelen koud zijn, dan heb ik het helemaal koud.

3. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    overdag 20 a 21 graden en de nacht 17,
    Heb de verwarming nu ook boven aan staan, vanwege de lijdingen dan kunnen die niet bevriezen.

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier staat hij sinds een paar dagen op 20 graden, boven word het niet zo warm.
    De thermostaat hangt in de kamer en die is snel warm dus boev is het nog frisjes brr

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Overdag staat de verwarming op 19 graden, af en toe op 20 graden. 's Nachts en als er niemand thuis is op 15 graden.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    overdag als ik thuis ben op 19 graden en 's avonds op 20.
    'snachts staat ie op 17 graden.
    heb het nu erg warm in mijn zwangerschap :D

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Vanaf 7 uur smorgens tot een uur of 10 Savonds staat hij op 20 graden. Snachts op 10

8. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Overdag 21-22 graden. ´s Nachts 19-20 graden.
    Zelfs met 22 graden zit ik nog met een plaid op de bank ´s avonds.:D

9. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Hier staat tie de gehele dag tussen de 18 - 20 graden, snachts en als we weg zijn op 15 graden.

Hier staat trouwens alleen de kachel in de woonkamer aan, boven is alles uit. Alleen als de kids douchen zet ik in de douche de verwarming aan en in hun kamertjes maar buiten het douchen om staat alles boven uit.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Overdag op 17,5 of 18, vanmiddag eventjes op 19.
    's Avonds rond deze tijd gaat ie nu terug naar 17 (normaal 15, maar nu is het toch wel lekker als het wat warmer is), 's nachts staat ie uit maar is het hier zo'n 15 graden.

Dat klinkt misschien niet zo hoog, maar ik denk dat het echt aan je huis ligt. We hebben een goed geisoleerd hoekhuis, als ik de verwarming hier hoger zet dan 19 dan zit iedereen te puffen en heeft iedereen hoofdpijn.

Ik heb trouwens al de hele dag een dun truitje met driekwart mouwen aan en mn zoontje ook gewoon een t shirt met lange mouwen, het is hierbinnen echt niet koud. En dat terwijl ik een enorme koukleum ben.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    overdag op 19 graqden en 's avonds op 20,5 Alleen nu het zo koud is gaat ie naar 21.
    's nachts op 15 graden.
    Wij hebben een klokthermostaat. Ideaal. altijd 's morgens een warme kamer binnen stappen als we er om 6 uur uit zijn. Hij gaat dan al snel weer naar 15 als we werken en als ik thuis kom is het weer warm.
    Ook kunnen we nooit meer vergeten 'm naar beneden te zetten als we gaan slapen. Gaat meestal rond 10 uur 's avonds uit.

12. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Op 21,5 nu en 's nachts op 19. MAar het wordt hier eigenlijk nooit kouder dan 19,5 want het is een heel goed geïsoleerd huis.
    TS, heb jij het niet vreselijk koud? 18 graden brrrrrrrrrrr

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

21,5 graden overdag, en 's avonds 19 graden. ook al staat de verwarming uit dan is het nog 17,5 bij ons

14. Dana

Dana Niet meer actief

hier nu even op 21 omdat ik net thuis kom en het hier een graad of 17 is, als het warm genoeg is gaat ie op 20,5 en 's nachts op 15 graden maar het wordt nooit minder dan 17 graden zelfs niet met die vrieskou.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Overdag rond de 18 graden, soms 's avonds op 19 graden.
    's nachts en als we niet thuis zijn op 15 graden.

Boven heb ik de verwarmingen een kwartslag open staan, zodat het water wel blijft stromen. We wonen op een hoek , en er kan een behoorlijke straffe wind op het huis staan. Beetje bang dat de leidingen bevriezen (en stiekem vind ik het ook wel lekker dat de kou er een beetje af is als ik naar boven loop).

16. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik ben echt een kou kleum dus hier staat de verwarming op 22 en soms zelfs 23

17. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Wij hebben een houtkachel dus bijna nooit de verwarming aan. :D
    Als de houtkachel aan staat is het hier wel 24 graden.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nu 24u per dag op 20, watertemperatuur wat er door loopt op 90graden (AU!) en dan is het overdag lekker binnen. snachts koelt het nog af naar 13/14 graden terwijl elke verwarming vol open staat, ook op de slaapkamers. Slapen dan wel met de deuren open;) wel telkens erg droge lucht binnen maar de was is zo droog:D kan de droger niet gebruiken omdat het raam dan open moet in de badkamer en dat is KOUUD!

19. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    overdag 17,5 als ik thuis ben s'avonds 18,5 heb liever lekkere trui aan en dekentje over dan de kachel zo hoog stoken.
    Zie de rekening al komen straks.
    Boven zijn alle verwarmingen uit. lekkere warme deken over slaapt veel lekkerder dan verwarming aan vind ik. en zoon slaapt er heerlijk op hoor.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben hem op 24 staan nu met deze kou.... we hebben wel een oud huis... tocht best wel wat op bepaalde plekken.....

Deel Deze Pagina