Volgens mij is het zo dat de hartslag ook afhangt van de leeftijd van het kindje. Hoe ouder het kindje , hoe trager de hartslag. Toch? Of heb ik dit verkeerd begrepen van mijn vk hihi.. Ik weet niet hoe hoog de hartslag van die van ons is, maar het klinkt iig. als een lopend paardje hihi...
Volgens mij klopt het dat hoe groter/ouder je kindje, hoe lager de hartslag. Is ook zo bij dieren, muizen hebben een hele snelle hartslag omdat ze zo klein zijn. Vandaag was de hartslag van onze baby 135, na wat geduw op mijn buik en gefriemel aan mijn baarmoedermond en baby werd net wakker denk ik. Dus weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken . Ach, nog hooguit 2 weken, begin wel heel benieuwd te worden nu!
De hartslag was de laatste keer 133 bpm. Ik heb al de hele zwangerschap het gevoel dat het een meisje is, maar toen ik de hartslag hoorde, dacht ik he? toch een jongen? We zullen wel zien........ Snoopy, van harte met de geboorte van je dochter!
Altijd leuk, die bakerpraatjes. Wat Snoopy zegt zit wat in. Ouder en zwaarder, langzamere hartslag. En jongens zijn gemiddeld iets zwaarder, dus hun hartslag is wat lager. Maar dat scheelt volgens mij ook niet zoveel. Hartslag is in ieder geval afhankelijk van of de baby wakker is of slaapt. In slaap een lagere hartslag dan wakker. Ik houd het nog steeds op een bakerpraatje, die altijd in ongeveer 50% van de gevallen klopt.
Hier meestal een hartslag van 120-140 en ik heb de laatste 8 weken om de dag een CTG gehad. Volgens alle voorspellingen had het een jongen moeten worden En bij ons is er een dochter geboren.
Ik krijg elke week een CTG, ze vertelden mij dat de hartslag ongeveer tussen de 120 en 160 moet zijn. Als het iets hoger is dan noemen ze het een drukke baby. Die van ons varieert, zit tussen de 130 en 160, afgelopen woensdag iets hoger maar toen was de kleine erg druk.
Ik heb met 26 weken een pretecho gehad en toen was de hartslag 142 p/m. En het is een jongen. Ze zei dat het tussen de 120 en 160 moest liggen, was prima dus. X
Ik heb nu al 3 keer aan de ctg gelegen en ze hebben me duidelijk uitgelegd dat de hartslag constant verschillend is en dat is juist goed. Die schommelt zo tussen 115 en 160!
Dat zou inderdaad wel moeten ja, ze willen zoveel mogelijk 'variatie' zien zeg maar. Ik heb de laatste 3 weken echter 7 ctg's gehad op verschillende momenten en daarbij is de harstlag niet onder de 140 geweest, met als maximum die geregistreerd is 204! Het was gewoon een druktemakertje in mn buik en tja, dat is het nog steeds
We hebben het al zeker zes of zeven keer gehoord, maar er is me nog nooit verteld hoe hoog het was. Ook niet gevraagd trouwens. Het belangrijkste voor ons is gewoon dat het goed klopt.
Als het gewoon goed is, zeggen ze het vaak ook niet. Ik moest constant vanuit de vk door naar t ziekenhuis voor een ctg, omdat de hartslag te snel was, vandaar dat ik t wel wist.