Hoe hoog is een bijstandsuitkering?

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzelstukje, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Dan woon je wel goedkoop zeg... Hier bijna 600 euro (huis is meer dan 60 jaar oud) en bijna alle huurwoningen in deze stad zijn zo duur.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    wauw.. 400 huur..
    ik ga mn huis maar verkopen denk ik ;)

3. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Het ligt ook een beetje aan de hoogte van jullie hypotheek. Kan zijn dat je recht hebt op woonkostentoeslag via de sociale dienst. Dan wordt je netto WWB uitkering hoger. Maar dat is afhankelijk van de situatie en gemeente.

4. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Haha, dat is meestal als je al langer in een huurhuis woon.
    Als je nu gaat huren betaal je vaak voor een eengezinswoning rond de 600 a 700 euro. (Wij 689€ voor een eengezinswoning met 3 slaapkamers en een zonder). Mijn moeder woont in zo een zelfde huis maar betaald maar 400, maar die woont er al jaren, dan gaat de huur minder snel omhoog.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn man heeft tijden getobt met werk maar vond altijd net voor het einde van de WW weer werk. Hij liep elke week meerdere keer de uitzendkantoren af, greep elke kans en elke dag werk aan en verdiende zo zijn pluimen bij de uitzendkantoren en werkgevers. Zijn motto? Als je wil is er altijd wat en dan doe je maar iets wat je niet leuk vindt. Nu heeft hij een vast contract gekregen. Door een fout van ons en een boete van de WW moeten we iets terugbetalen en komen we rond de bijstandsnorm uit. Met dat plus de toeslagen komen we net rond, al is de huur eigenlijk te hoog voor ons inkomen maar we wonen hier zo graag dat we op al de rest inleveren. Gelukkig stijgt het inkomen straks met het ingaan van het contract. Succes, ik hoop dat je man iets vindt, het is namelijk wel beknibbelen,

6. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, de vrouw die hier voor ons woonde (we wonen er nu 2 jaar) betaalde ruim 100 euro minder.

7. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte!

8. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Off topic maar wow... ik betaal tegen de 700euro voor 50m2 ;) Echt mini flatje maar zit particulier gehuurd... wachtlijst voor iets van de woningbouw is jaaaaaaaaarenlang (sta wel ingeschreven)

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

We wonen wel klein hoor, ruime kamers maar maar 1 slaapkamer. Als we nu gaan verhuizen, dan zit je al snel tegen de 670 voor een eengezinswoning. Dan krijg ik wel huurtoeslag. Als mijn man dan in de ww of bijstand komt word het wel krap.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    wow ik ga huren.... Hier bijna 900 euro hypotheek en is gewoon een rijtjeshuis.

@TS: sterkte. Hoop echt voor je dat je man voor die tijd werk heeft.

11. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Ts.wanneer jullie een koopwoning hebben gaat bij een lager inkomen ook je voorlopige teruggaaf omhoog. Wanneer je deze jaarlijks uitbetaald krijgt zou je deze in de periode van wwb maandelijks uit laten betalen. Ook heb je recht op toeslagen zoals een aantal mensen al aangaven.

Ook heb je recht op kwijtschelding ozb en waterschaps belastingen.

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja wij hebben een koopwoning.

Bedankt voor al jullie tips! We hebben ze opgeschreven!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Is dat wel zo dat je voorlopige teruggaaf omhoog gaat? Is het niet zo dat je hypotheekrente teruggaaf wordt bepaald naar hoeveel belasting je betaald? Als je minder gaat verdienen, kom je ook in een lagere belastingschaal en zou je minder terugkrijgen?

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

Klopt inderdaad.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wat een onzin, als 2 verdiener betaal je ook de hoofdprijs hoor. Wij huren een doodsimpele rijtjes woning voor 990 euro per maand. 3 slaapkamers, grote zolder (binnenkort vierde slaapkamer).
    En wij krijgen geen toeslagen als we minder zouden verdienen.. Mijn buurvrouw betaald 400 euro minder per maand (alleenstaande moeder), maar onze woning is flink opgeplust (moderne keuken, badkamer en toilet)

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Er is vast wel iets voor je man...

Dan maar iets anders dan waar hij voor heeft geleerd. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet iemand nodig hebben bij bijvoorbeeld productie...

Informeer anders ook eens naar offshore werk... bij Redwave...soms kun je daar zonder ervaring ( en monsterboekje) gewoon starten...

Er is altijd wel iets te doen...ook al is het aan de andere kant van Nederland...

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bossi we gaan er ook wel vanuit dat hij iets vindt. We willen alleen erg goed voorbereid zijn op alle scenario's. Dus vandaar!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja natuurlijk snap ik dat...

Maar probeer echt te gaan voor werk...ook al is het iets heel anders...

Komt vast goed.

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dat is wel heel makkelijk gezegd. Ze heeft zelf ook een baan, haar man kan moeilijk aan de andere Kant van het land gaan werken.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    T kan wel, als het bedrijf bijv een hotel boekt voor doordeweeks. Niet ideaal, maar het is natuurlijk een mogelijkheid. Ik denk dat bosi probeert te zeggen dat je in deze situatie verder moet kijken dan naar wat je leuk vind en/of op een korte reisafstand is. Bijv ik zou nu niet solliciteren op een baan met meer dan een uur reistijd. Maar als de nood hoog is dan is een baan op 2 uur ook prima.

Deel Deze Pagina