De titel zegt het al; hoe hoog is een gemiddelde bevallingswee op de ctg? Ik lig in het zh met voortijdige weeën en zonder de remmers kom ik aan ongeveer 80, het doet wel pijn maar niet schrikwekkend ofzo. Ik had al even hoop dat een wee niet hoger kon dan 100 (daar stopt het papiertje), tot mijn schoonzus die op de kraamafdeling werkt me vertelde dat een echte wee makkelijk boven de 150 uitkomt. Ben nu dus wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Bij 80 moet ik wel al flink zuchten.. Dus wat geeft 150 dan wel niet
Ik zit net wat foto´s van mijn 1e bevalling te kijken, en daar zie ik inderdaad de CTG met waardes van dat moment 144-147 Dus het klopt inderdaad wel hoor dat ze de 150 kunnen halen, en eroverheen, want die weeen van rond de 140 waren aan het begin van mijn bevalling. Ik mag hopen dat je kleintje nog even lekker bij je in je buik blijft!
mijn weeen als ik ben bevallen waren soms tot de 175 en inderdaad dat voel je en dan moet je echt puffen maar ik heb ook weeopwekkers gehad dus misschien dat ze daarom zo hoog en sterk waren
Aan het eind zijn de weeen ook niet meer te doen maar dan is je kindje er bijna, dus dan lukt dat ook wel weer. Hopelijk bij jou pas over een week of 13.
ik ben ingeleidt en de weeen waren al snel rond de 100. dit vond ik nog te doen. op het eind was het tussen de 160 en 180. moet wel zeggen dat ik met die pijnlijke weeen heel snel van 6 naar 10 ging. wist niet meer waar ik moest zoeken. meestal doen ze inleide met een ruggenprik maar ik was eigenwijs. achteraf weet ik meteen waarom ze pijnstilling geven want als de weeen nog 1 uur zo heftig waren geweest weet ik niet of ik het ngo had aangekunt 80 voelt net iets heftiger als goede voorweeen en de te vergelijken met goede naweeen (die je zeker krijgt als je je kindje aanlegt. pff puffen tijdens het voeden) 1e bevalling is niet gemeten
bij mijn inleiding rond 7 uur het infuus gehad en rond 8 uur zaten mijn ween al tegen de 170 en had maar 3 cm ontsluiting pas om 22u 49 uiteindelijk bevallen en om 15 uur een epidurale (zat nog maar op 4cm) ...... nog een geluk dat jij van 6 snel naar 10 bent gegaan
Oh jee dan staat me dus nog heel wat te wachten! Ik vind het wel fascinerend steeds die meter in de gaten te houden, alleen je ziet wel precies hoe sterk een wee is en wanneer hij weer afneemt.. Kan ook nadelig zijn lijkt me? Ik ben bang dat ik de hele tijd geobsedeerd naar die meter ga zitten staren en het mezelf dan alleen maar moeilijker maak Maar ik merk wel dat ik al in mezelf gekeerd raak zodra de weeën heftig worden, dus misschien heb ik de hele tijd mijn ogen wel dicht Hoe zijn jullie ermee omgegaan? Bij mij moet er volgens mij ook niemand tegen me gaan praten ofzo.. En dan te bedenken dat ik in het Frans moet gaan bevallen! Straks ben ik zo in de war dat ik niks meer begrijp! Gister na dat uurtje kwam ik al niet meer uit mijn woorden tegen de vk toen ik uit wilde leggen dat het al een uur erger werd
ik ben ook steeds geobsedeerd aan het kijken geweest en mijn man ook "kijk schat zo een hevige wee " (da voel ik ook wel :x) voor de rest heel veel in en uitademen tot om 15 uur ik weer eens getoucheerd werd en nog steeds maar 4cm had ondanks de weeen zonder enige tussenpauze toen raakte ik in paniek en dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker dus de boodschap is rustig en en uitademen en vooral niet in paniek raken sommige mensen ontspanne als er tege hun gepraat word sommige mensen hebben liever stilte en rust dus dat hangt van persoon tot persoon af veeel succes
tijdens de bevalling niet echt op het ctg gekeken. maar ervoor wel (paar ctgs gehad) harde buiken sloegen tot de 30 uit. Bij het begin van de bevalling was er niks te zien, had toch wel ineens 3-4 cm, dus hij registreerde de weeën niet. Daarna wel en ging het snel van 40-50 naar 80-100 en toen naar 150. Op het papiertje zag je het ook niet meer zakken, was 1 grote piek geworden.. maar ik hoop dat jouw kleintje nog echt wel eventjes blijft zitten!!! sterkte!
bij mij registreerde het de eerste uren wel daarna niet meer heb wel van 6u 30 tot 22u45 met twee stomme banden(die veel te hard spande) op mijn buik moete ligge :x een voor de weeen een voor ons prinsesje haar hartslag maar die van de weeen was verschoven en dan registreerde ze amper nog maar dat kon geen kwaad zeide ze angezien ik hard genoeg aant afzien was ze dus wel wiste dat ik serieuse weeen had :x
Hier registreerde de ctg ook niet altijd goed, op een gegeven moment hebben ze die weeenband er dan ook maar af gehaald...ze geloofde wel dat ik weeen had maar ze deden wel een plakkertje op het hoofdje van de kleine om via daar de ctg in de gaten te houden.
bij mij mocht die band er niet af :x en ik denk niet dat ze in belgie met dat systeem van een plakkertje werken dus bij mij bleef het die stomme band zelfs tijdens het persen tot 4 minute voor ze geboren werd omdat ik er helemaal gek van werd en mij zo niet op het persen kon concentreren
Van Belgie heb ik ook echt geen idee hoe het daar gaat Woon zelf op de grens NL/BE, maar beval gewoon in NL. Bij alle 2 de zwangerschappen werkte die band niet meer goed voor de weeen, ben niet de slankste dus zodra het kon deden ze een plakkertje op het hoofdje van die kleine, en konden die irritanten banden af!! Maar misschien kennen ze die methode daar ook wel hoor van dat plakkertje... ? gewoon is vragen aan je gynea, want vragen staat vrij toch
ja als ik terug zwanger ben zal ik dat zeker vragen want die banden zijn echt zeeer vervelend liever een andere optie hoor en al zeker als je van half 7 tot 22u45 die banden aanmoet
Dat vind ik ook zo gek: ze leggen je aan dat ding om je weeenactiviteit te meten, maar soms registreert hij ze helemaal niet! Ik ben daar nu ook de hele tijd bang voor omdat de pijn vooral naar mijn rug uitstraalt dus ben al helemaal bang voor rugweeen die de ctg dan niet registreert en dat ik ongezien opeens de bevalling inga. En die opmerking van "oh daar komt er weer 1" had ik gister ook van mijn vriend. Ja ei dat voel ik zelf ook wel zei ik toen en ook nog toen ie boven de 50 uitkwam: "vanaf nu gaat het zeer doen!" Maar ik hoop natuurlijk dat ze nog even blijft zitten! Hebben jullie trouwens ook gehad dat je buik Bij een wee maar op 1 plek echt knetterhard wordt en dat het daar ook helemaal omhoogkomt? Of komt dat doordat de kleine hier nog te klein is? De pijn van de weeën voel ik ook alleen rechts..
ik had rug en buikweeen en bij mij werd mijn buik ook maar op 1 plaats hard en dan kwam het ook wat omhoog ik was toen 39+2 daardoor dat ze niet meer registreerde omdat dat ding verschoven was en dus aan de verkeerde kant zat hoop ook dat ze nog wat blijft zitten
komt me ook heel bekend voor dat hard worden op 1 plek Bij de eerste bevalling dachten ze ook dat ik maar geen weeen had, en ik had het zo zwaar...toen bleek de ctg niet te werken Maar werd ook mijn buik aan 1 kant zo hard en kwam dan omhoog, en naar mate de tijd verstreek de ween heftiger werden ging het ook meer pijn doen natuurlijk Ik zou trouwens dat we ongeveer gelijk lopen luca2504, ik hoop dan ook dat jullie kleintje nog even lekker bij je blijft zitten! Hier voorlopig alleen regelmatig last van harde buiken, maar ja is dan ook al de 3e! Bij de 1e heb ik vanaf 23 weken elke keer in het ziekenhuis gelegen met weeen remmers, maar uiteindelijk is ze blijven zitten tot 41 weken! Ik wil je dan ook nog heel veel succes wensen.