je bent 29 wekeneen ctg registreerd pas goed vanaf 32 weken. dus wat jij nu ervaar op 80 kan strajks hetzelfde zijn als 180, gewoon weg omdat je buik/baby nog te klein is om de ctg volledig te laten werken. Daarbij registreert hij rug weeen niet, dus ga niet blind af op een ctg. ik hoop dat je kleine blijft zitten. welke medicatie krijg je? qua frans, schrijf een aantal zinnen op a 4 tjes met de nederlandse vertaling eronder voor jezelf. bv het word heftiger ik wil wat drinken nee ja ik moet plassen poepen. enz
Maaike; jeetje bij de eerste toch tot 41 weken volgehouden! Ja het kan nog alle kanten op gelukkig is mijn bmm stabiel rond de 25 mm dus dat is nog goed. @Mimi bedankt voor de tip ik vertrouw die ctg dus soms inderdaad ook niet omdat ik dan zelf wel iets voel maar dat ding niks aangeeft. Dat ie pas met 32 wk goed registreert wist ik niet! Ook wel Logisch, de kleine zwemt nog alle kanten op. Ik krijg overigens tractocile, het is sterker dan adelat zeggen ze. Ik hoop dat het enigszins effectief blijft..
Bij mij ook want ik kwam niet boven de 24 en had toch echt flinke weeen. Ik had ze ook heel laag in me buik
oke, bij mij was adelat het enige wat hielp (allebei de zwangerschappen premature weeen gehad) maar goedik ga ervan uit dcat als tractocile geen gewenst effect geeft ze ook adelat gaan proberen, heb je al logngrijpers gehad? of nog niet ? nee heel veel weten niet dat het pas bij 32 weken eigenlijk pas werkt zoals het hoort.en dan nog als je een kleinere buik heb heeft het eigenlijk nog een week opf 1 a 2 nodig.Nu bij mijn tweede voelde de vk in het ziekenhuis met haar handen de contracties/weeen toen ik binnnenkwam met 25 en 29 weken. ze heeft bij 29 wel de ctg er ook op gehad om te kijken of ze het kon vergelijken met de weeen van de eerste. maar die gaf dus geen duidelijk beeld.
Adelat hebik algehad maar behalve dat ik er enorm beroerd van werd deed Het echt helemaal niks tegen de weeën. De longrijpers heb ik algehad gelukkig, in elke bil een (deed ook een pijn trouwens zeg) Getsie nu vertrouw ik die ctg nog minder! Ik heb nu weer harde buiken, echt van die grote. Zal de vk maar weer oppiepen, misschien dat ze mijn bmm dan weer opmeten. Dat is het enige wat ik nog vertrouw, vooral als ik die verhalen lees van ontsluiting zonder pijnlijke weeën enzo.
probeer zo rustig mogenlijk te blijven, niet naar de ctg kijken vraag ook of ze het geluid uitzetten! echt doen hoor ook de hartslag van de kleine helpt niet mee, die gaat nl. een stuk sneller als die van jezelf en daar word je toch iets opgefokter van. ga tv kijken , slapen of lezen (als dat nog wil) . Hoe rustiger jij bent hoe beter de remmers kunnen werken. Niet op de ctg afgaan. Jij weet het zelf echt als er wat moet gebeuren, als je instinct is verpleegkundige roepen doen en anders zo rustig mogenlijk blijven.niet concentreren op je buik, concentreer op iets anders. longrijpingsprikken zijn niet leuk inderdaad, slaapprikken nog minder trouwens alleen ben je dan zelf verder heen. ik bleef weeen (elke min)maar mijn baarmoedermond reageerde niet dus ik moest de rust in. Succes meid.
Oh jee nu ben ik in paniek! Ik ging met naar de wc zie ik ineens eenhele dikke klodder slijm in de pot liggen.. Nog nooit gezien! Volgens mij is het (een deel van) de slijmprop, maar ik weet niet hoe die eruit ziet! Er zat geen bloed bij in ieder geval..getsie wat eng! En de dokter was net langs geweest om te zeggen dat ze vanavond het infuus er weer uit halen en de bmm meten. Verliezen slijmprop hoeft niet te betekenen dat de bevalling begint toch?
lieverd als er geen bloed bij was geen paniek. dat jij nog nooit slijm bent verloren is meer toeval als dat het nu een teken zal zijn. ik verloor de hele zwangerschap proppen slijm(net als veel meer vrouwen).de slijmprop zelf heeft altijd wel wat roze sliertjes tot bloed erbij. en ookal zou het een deel van de slijmprop zijn dat zegt inderdaad niets. als je over een paar weken ontsluiting zou hebben(dan hoef je ook nog niet te bevallen) verlies je waarschijnljk regelmatig slijm dat blijf je namelijk aanmaken totaan de bevalling
Ja ik heb altijd al veel afscheiding gehad maar nog nooit in zo'n vaste klodder. Nouja we zullen het vanzelf wel zien vanavond. Ik ga denk ik maar even een middagdutje doen poeh. Bedankt Mimi voor je snelle reactie!
(mijn slijmprop was meer een stuk rauw vlees dan een klodder, dus wees gerust! en dan nog: het zegt niks hoor!! ik blijf door hopen dat jouw kanjer nog eventjes blijft zitten!!)
Ik hoop dat je nog even een middag dutje kunt doen! Doe vooral rustig aan, en spannend vanavond weer, ben benieuwd hoe het dan allemaal is.
op den duur let je niet meer op de meter en voel je de wee al aankomen voor de de meter dit aangeeft. vooral mijn vriend vond het handig om bij te houden. wist hij precies wanneer hij zijn mon dmoest houden. als ze tijdens een wee tegen mijn praten o dan kon ik ze wel wat aandoen
Talia haha ik zat net mijn aardappeltjes te eten toen ik je post las Nou het is weer iets anders gelopen, maar inmiddels wel duidelijkheid! Ik heb nu de laatste spuit in het infuus zitten vd remmers en die is vannacht klaar. Dan halen ze het infuus er helemaal uit en gaan ze kijken hoe mijn lijf het aankan. Morgenochtend een bmm meting. Mocht ik weer weeën krijgen dan krijg ik eerst pillen om te remmen (denk adelat). Als die dan niet werken kijken ze wat ze verder gaan doen. Ze kunnen dan opzich wel weer een nieuwe kuur beginnen maar ze proberen het voorlopig niet te doen. Dus met een beetje geluk ben ik na vannacht van het infuus af!
Bedankt Ach en anders raggen ze dat infuus er maar weer in. Kan ik misschien zelfs mijn persoonlijke ctg record nog verslaan hij staat nu op 86 geloof ik Ohja ik bedacht me nog iets.. Aan de ctg moet je natuurlijk liggen.. Maar dat is toch niet te doen als je weeën hebt, dan loop je toch veel liever een beetje rond ofzo?
haha je record is al omhoog hopenlijk gaat het niet te veel oplopen. En wat betreft liggen en je weeen...ik vondt het heerlijk, maar ging vooral op mn linker zij liggen of gewoon op mn rug. Bij de 1e bevalling kon ik wel gewoon van het bed af de eerste 11uur van de bevalling. Maar bij de 2e hebben ze direct al een ruggenprik gezet dus ja dan kan je niet meer uit bed Succes vandaag!
Ik had het geluk maar een heel korte bevalling te hebben gehad, daardoor wel erg heftige weeën, was eigenlijk gewoon 1 lange wee die steeds even afnam en meteen weer begon, ik ben gaan liggen en kon pas in beweging komen toen de persweeën begonnen omdat daar adempauzes in zaten...
Ik heb er net het afdrukje van het ziekenhuis bijgepakt uit het plakboed De pieken van mijn weeen komen op 180. Moet ook meteen zeggen dat ik dat echt wel heel pijnlijk vond, maar vooral omdat het zo lang duurde. Heeft wel 4 uur geduurd en toen werd ik er wel een beetje kriegel van :S Maar het komt allemaal goed! liefs
Wow Janneke, 180! Oké ik weet duidelijk nog niet wat een pijnlijke wee is hoef ik voorlopig ook nog niet te weten hoop ik Het gaat nu goed, ben al 12 uur vd remmers af en het blijft rustig! De bmm was stabiel, hij is nu 23mm tijdens een wee en 34 in rust. Heel netjes dus, nu zo houden! Ik kan er wel aan gewend raken zonder dat infuus En bloempje oh jee dat klinkt helemaal erg! Ik dacht altijd dat liggen ondraaglijk was tijdens weeen maar dat zijn misschien alleen rugweeen dan. En eenmaal met persweeeen ga je ook niet zo gauw nog even een wandelingetje maken haha Wat ruggenprik betreft.. Daar twijfel ik nog zo over! Ik vind het idee van de prik doodeng en de kans dat het niet lukt enzo. Maar kan me wel voorstellen dat het oplucht ben alleen bang dat dan het persen niet lukt.
Het is niet hoe hoger hoe pijnlijker hoor. Ik heb helaas in dezelfde situatie gezeten als jou. Ik heb 10 weken met weeën gelegen. Ze kwamen bij mij rond de 150 met 28 weken. Remmers gehad en longrijpers, en overgeplaatst naar een ziekenhuis met NICU. Door de remmers is de kracht afgenomen naar tussen de 60 en 140. Maar ik vond ze een HEL. Ze waren vreselijk. Met 38 weken ben ik ingeleid, had een klein zetje nodig. Had van mezelf al 4 cm ontsluiting door die 10 weken weeën. Toen kwamen de weeën rond de 180, maar ik vond ze makkelijk te doen! Dus wees niet bang voor meer pijn. Eerlijk waar ik vond de weeën die ik daarvoor had veel erger. Misschien ook wel omdat je dan nog niet wil bevallen en er onbewust tegenin gaat ofzo. Bij de inleiding kon ik me er echt aan toe geven en zat ik ook zo op tien centimeter. Heel veel succes, moest ff slikken toen ik dit topic las hoor. Wens je veel sterkte!