Verjaardag wel of niet vieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Withinshin, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoop dat het topic hier goed staat, anders mag deze verplaatst! :)

Behoorlijk dilemma, ikzelf 39 weken zwanger en man is jarig a.s. donderdag.

We hebben altijd behoorlijk veel visite (30 mensen ongeveer en allemaal familie), die langskomen. Normaal vieren we de verjaardagen altijd wel, maar ik zie er nu zelf als een berg tegen op!

Man maakt het niet uit, hij geeft niet zoveel om het vieren van een verjaardag. Ikzelf zou dan de boodschappen alleen moeten doen op woensdag en dan donderdag de gasten verzorgen (wel met hulp) en vrijdag aan het schoonmaken, terwijl ik alles nu net netjes heb met het oog op de naderende bevalling.....:)

Mensen afbellen of niet zeuren en gewoon vieren?

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    zou het niet doen (ben dan ook 3 x bevallen met 39 +1 of 39+ 2).

Je man vindt het ook niet erg, dus gewoon later vieren of tezamen met t geboortebezoek

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als het hem niet uit maakt en jij er tegenop ziet zou ik het niet doen. zeker omdat jij de boodschappen moet gaan halen enzo. Ik kan me goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een vol huis. Zelf deed ik nog van alles en vond ik de afleiding heerlijk, dat is denk ik gewoon persoonlijk. Maar als het je tegen staat zou ik zeggen, niet vieren.

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Waar jij je het beste bij voelt! Dus als ik jouw verhaal zo lees: niet vieren, het huis schoon houden voor de komende baby en zelf genoeg energie houden voor de komende bevalling.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou het dan niet doen. Als je man het niet zo belangrijk vind en het prima vind om het niet te vieren zou ik het overslaan of later vieren een keer.

Je kan ook alleen de ouders/schoonouders doen evt?

6. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het zelf niet doen. Veel te bang dat de bevalling zou beginnen terwijl de visite er is, haha (en terwijl ik zelf graag niemand laat weten dat ik aan het bevallen ben, pas als het kindje geboren is).

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Straks zie je ze toch allemaal weer met de kraamvisite! Ik zou wel een klein groepje vriendinnen 3 of zo uitnodigen voor een taartje. Dan voel je je toch een beetje jarig en heb je een leuke middag/avond. Bijkomend voordeel; vriendinnen begrijpen het wel als je plotseling moe bent of moet bevallen ;)

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik zou t wel doen, met een goede back up.
    Dus een moeder die mee komt poetsen na de verjaardag, en een man die alle boodschappen haalt.

Jou keuze....

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het niet doen..

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    als je man het niet perse wilt, zou ik het niet doen, of gewoon klein houden, simpel kant en klare taart kopen paar zakken chips, en laat het bezoek zelf maar hun drinken halen.

en anders alleen ouders en schoonouders, ik denk dat mensen et heus wel begrijpen dat je er tegenop ziet

11. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik zou het ook niet doen. Geniet nog even lekker van je zwangerschap! Je man is volgend jaar ook weer jarig :D

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Houdt geen rekening met je naderende bevalling (het kan snel zijn, wie weet loop je langer), maar doe waar je zin in hebt.
    Zelf vond ik een bevalling geen reden om het vieren van een verjaardag over te slaan. Maar als jij er niet goed bij voelt, moet je het niet doen.
    En, als hoogzwangere vrouw mag je wel hulptroepen inzetten hoor!

13. knap

knap Niet meer actief

Zou er zelf ook niet aan moeten denken.

Maar als hij het toch leuk vind laat hem dan zelf de boodschappen halen en hem ook zelf laten lopen.

Of in elk geval een klein gezelschap en de verjaardag is gewoon onder voorbehoud.

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    pfffoeee zou er zelf niet aan moeten denken :D
    maarja...ik vond mn eigen verjaardag met 28 weken zwangerschap al vermoeiend :D
    met 39 weken zou geen haar op mn hoofd erover denken, zeker niet als ik zelf de boodschappen nog eens zou kunnen halen.

en laat anders alleen de ouders komen, even een bakje koffie en een gebakje en wegwezen ;)
    scheelt boodschappen, energie en schoonmaken ;)

15. Croissantje

Croissantje Bekend lid

1 dec 2010
    750
    0
    0
    Heb je niet een gezellige kroeg/lunchroom/locatie in de buurt waar je naar kunt uitwijken? Kost vaak wel iets meer, maar scheelt een hoop bende, inkopen en gedoe...

16. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Ik zou t niet doen :)

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik zou het ook niet doen. Lekker rustig genieten van de laatste weken, en je vooral niet druk maken om iets onbenulligs als een verjaardag.

Ik heb bij de eerste zwangerschap mijn verjaardag niet gevierd (was 35 weken zwanger en net 3 weken verhuisd), 12 dagen later bevallen. Bij de tweede onze verjaardagen ook niet gevierd, zoontje is 5 dagen voor verjaardag van mijn man geboren, een maand voor mijn verjaardag en 6 weken voor dochter haar verjaardag.

Dochter haar verjaardag hebben we gevierd met alleen mijn ouders. Schoonouders zijn een andere keer geweest.

18. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Al veel reactie's!

Ik zat inderdaad al te denken dat we ouders en schoonouders 's avonds langs laten komen met gebak etc. Scheelt in ieder geval weer veel schoonmaakwerk.

De boodschappen kan ik niet door man laten doen i.v.m. zijn werktijden, en hulptroepen moeten de dag daarna ook allemaal werken, dus komt het grotendeels op mij neer.

Vorige keer ook met 38+2 bevallen, dus hoop dat het nu niet lang meer duurt.... Heb last van bekken, maagzuur, gekneusde rib en amper slapen, en als laatste nog van een kleine peuterpuber die met drie weken ook jarig is.

We gaan de visite afbellen, volgend jaar beter!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij zaten rond de geboorte van Thirza met eenzelfde vraag: of we de verjaardagen van de kids van mijn man gingen vieren of niet.
    Uiteindelijk besloten niet te doen en Thirza werd geboren op de dag dat we anders de verjaardagen zouden hebben gevierd. Blij toe dus :) Had niet heel veel zin gehad om de hele meute af te bellen omdat we lagen te bevallen.... ;)
    Ik zou het dus lekker niet doen, komt volgend jaar wel weer :)

We hebben toen wel de opa's en oma's langs gehad op de dag dat ze jarig waren zelf, dus lekker klein gehouden. Rest van de familie en vrienden nam verjaardagskadootjes toen mee op kraamvisite :)

20. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik ben straks ook ruim 39 weken als vriendlief jarig is. En ik heb hem nu al verteld dat we zijn verjaardag dit jaar overslaan, daar is hij het gelukkig helemaal mee eens (hij houd niet zo van verjaardagen). En volgend jaar vieren we het wel dubbel ofzo.

Het is maar een verjaardag, geen bruiloft ofzo.

Deel Deze Pagina