Hoe hoog is je lichaamstemperatuur tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Shanae, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanae

Shanae Lid

3 okt 2006
    51
    0
    0
    Goedenmiddag allemaal,

Ik hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven over je lichaamstemperatuur tijdens zwangerschap...
    Ik hoorde namelijk van een vriendin dat dat 38 graden is.
    Daar aan kon zij namelijk al zien of ze zwanger was voor de NOD.

Ik heb zelf een tijdje getemperatuurd maar de laatste maanden niet meer. Ik werd helemaal geobserdeerd van het zwanger worden dat ik besloot me niet meer er mee bezig te houden. Vlak daarna raakte ik ook zwanger maar helaas eindigde dit in een miskraam.
    Nu wil ik weer mijn temperatuur gaan bijhouden en kan niet wachten tot mijn NOD (vrijdag) er is om weer te beginnen.

De laatste week had ik 's ochtends continue 37 of 37.1

Ik hoor graag van iemand....

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor.
    Dit is bij iedereen anders. Het ligt aan je basistemp, is die niet zo hoog, zal je ook nooit erg hoog uitkomen als je zwanger bent.
    Helaas kun je pas na een positieve test iets van je tempkaartje maken.

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ja, net zogoed als niet iedereen altijd precies 37.5 graden lichaamstemp. heeft, verschild dat dus ook bij iedere zwangere vrouw.

4. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Mijn normale lichaamstemperatuur is rond de 36.4 en vanaf mijn eisprong tot de :evil: :evil: is 'ie rond de 36.8.

5. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Het ligt inderdaad aan je normale lichaamstemperatuur. Die is bij mij namelijk rond de 36,5. Tijdens een zwangerschap is je temperatuur 0,5 tot 1 graad hoger dan normaal en dat is dus voor iedereen verschillend. De twee keer dat ik zwanger ben geweest, was mijn lichaamstemperatuur 37,1/37,2. Ik zouer niet aan moeten denken om negen maanden lang 38 te hebben, want dan zou ik me echt beroerd voelen!

Groetjes, Renée

6. Niet meer actief

Heel verschillend bij iedereen, je moet gewoon voor jezelf een paar maandjes tempr. dan kom je er snel genoeg achter.

7. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Bij mij is ie normaal 36,8 en na mijn eissprong was ie ineens 37,4-37,5 en toen die temp nog zo hoog was een week na mijn NOD heb ik getest en was ik zwanger.

8. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    ik voel mij altijd zo'n kouwelijke als ik die temps lees... mijn gemiddelde temp is maar 35,9... Als ik aan 37 geraak dan heb ik koorts ;)

IK146 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina