onderzoek naar de vruchtbare dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dionne84, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dionne84

dionne84 Actief lid

1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo allemaal,

omdat we actief bezig zijn met zwanger raken, lees ik tegen woordig heel veel informatie op het World Wide Web.
    tijdens het Googelen stuitte ik op het volgende onderzoek, welk te lezen is op:

www.refdag.nl/oud/gezo/001219gezo01.html

het is een heel erg uitgebreid stuk wat zeker de moeite waard is om te lezen.

naar aanleiding van het stuk wil ik dan ook graag discusieren met mensen hier over.

liefs dionne

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ik kan het stukje niet vinden....

3. dionne84

dionne84 Actief lid

1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    ik ga het ff controleren voor je

4. dionne84

dionne84 Actief lid

1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
  5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi Dionne,
    Ik had dit ook al eens gehoord ja. Dit is ook de reden waarom ik met een redelijk regelmatige cyclus - 25 of 26 dagen - toch ovu-testen ga gebruiken deze en volgende maand, om te zien wanneer ik mijn ei heb en of dat ongeveer op dezelfde dag is elke maand. Ben benieuwd...
    groetjes, Miepie

6. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    @Dionne ik heb het stukje gelezen en vond het interessant, alhoewel ik voor mezelf er al uit was dat die calculator op deze site wel heel erg standaard stond ingesteld. Ik heb bijvoorbeeld een cyclus van 26 dagen waarbij mn ei pas verschijnt op dag 17! (of zelfs een dag later) Als ik dus volgens het boekje zou werken, duurt het nog langer voordat ik zwanger ben ;)

7. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Bedankt voor het stukje te plaatsen. Ik heb hem gelezen en is een erg boeiend verhaal. Wij klussen sinds deze maand, gelijk als mijn ongi over is de hele maand om de dag dan moet het ooit wel gaan lukken :D

Liefs Veer

8. dionne84

dionne84 Actief lid

1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo,

voor mij was de conclusie van het onderzoek echt een verrassing, ik ging er namelijk vanuit dat vast stond aan de hand van je cyclus dagen wanneer je ei sprong zou zijn.. daarom denk ik er dus nu ook zeker over na om ovulatie testen te bestellen.
    we hebben er namelijk geen zin in om er een 10 jaren plan van te maken om zwanger te raken..

liefs dionne

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    het klopt idd.. mijn eisprong kwam eerst ook altijd tussen de 10 dag en 14 dag.. mijn cuclus is 32 dage,, bij mijkomt ie dus vroeger... tenminste voor mij n operatie.. hopelijk nu ook weer dat zou betekenen dat ik nu wel eens zwanger kan zijn :)

1e keer ben ik ook zwanger geraakt bij dag 12.. ja kon niet anders vandaar dat ik dat weet...

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Interessant stukje... bedankt voor het linken. Ik was er zelf ook al achter, want ik geloof dat ik gisteren op dag 18 mijn eisprong heb gehad... op een héél ander moment dat ik dacht dat ik 'm zou hebbben....

Deel Deze Pagina