daar hoop ik ook heel de zwangerschap al op, afgelopen vrijdag (40.0) nog steeds 90/60... Bij de vorige 2 steeg bloeddruk ook maar minimaal
Normaal is deze 110/70 maar deze week was de bloeddruk 130/85. In een week dus best gestegen vond ik. Mijn moeder is opgenomen met hartklachten en daarnaast was ik vrij gespannen voor de afspraak bij de gyn ivm beslissing ks/ inleiden dus ik denk dat het daar aan lag.
De mijne is gelukkig steeds 120/80. Hoop dat dat nog een paar weken zo blijft. Vorige zwangerschap was ineens bij 34+5wk de onderdruk te hoog: 95 en kwam ik zomaar ineens in het zkh terecht.. Bleek ook de kleine niet goed te groeien (achterstand van ca 3wk) en met 36wk ingeleid en is meneertje geboren. Voor ons wordt elke controle nu megaspannend, bloeddruk goed of te hoog...
Bij de eerste was mijn bloeddruk op zijn hoogst 120/70 en dat was toen de bevalling begonnen was. Het laagste was 100/50 en dat was eigenlijk de hele zwangerschap zo (vooral naar het einde toe liep mijn bloeddruk omlaag). Deze zwangerschap is mijn bloeddruk wederom aan de lage kant. Moet van de VK wat meer zout eten maar ondanks dat ik al vrij zout eet werkt dit niet echt. Af en toe heb ik er last van, dan duizelt het even en bij bukken/omhoog komen merk ik het. Schijnt goed te zijn voor de baby, een lage bloeddruk maar soms vind ik het ook wel eng, vooral als ik onze kleine van 8 maanden vast heb!
Ik heb in het begin gewoon 130/80 gehad zoals altijd eigenlijk. Gisteren was het 110/60 dus iets lager dan gewend maar nog prima, ik merk wel dat ik soms echt duizelig ben dus moet iets meer zout nuttigen dan normaal.
Vroeg in de zwangerschap (8-10 weken) was ie een tijdje extreem laag (metingen gehad van 80/60) maar vanochtend netjes 115/70
Vorige week 120/89. In het begin van de zwangerschap was mijn onderdruk rond de 70. Morgen weer naar de verloskundige voor mijn bloeddruk.