Gister 100/150 nu bloeddrukverlagers. Niet best dat ik zo vroeg al zo hoge bloeddruk heb. Nu ook rust houden. Heb er ook echt last van
Bij mij is de hoge bloeddruk wel echt van de zwangerschap. Het begon in de eerste zwangerschap met 28 weken. En omdat ze toen geen med. gaven werd dat zwangerschapsvergiftiging. Tussen de 1e en 2e zw. regelmatig de bloeddruk laten controleren en deze was altijd prima zo rond de 120/80. Bij de 2e zw. zat ik met 9 weken aan de bloeddrukverlagers. 3xdgs 250 Methyldopa... daarmee bleef mijn bloeddruk redelijk goed heel de zw...zo rond de 130/85. Na de 2e zw. weer regelmatig bloeddrukcontroles gedaan en elke keer was hij netjes 120/80 en soms zelfs 115/70. De eerste paar controles deze zw. was mijn bloeddruk ook steeds nog 120/80, maar nu met 10 weken dus niet meer.. wel balen! Ik hoop maar dat het weer met een redelijk lage dosering med. goed blijft gaan. Vanwege die bloeddruk voorgeschiedenis in de zw. moest ik ook gelijk bij de gynaecoloog.
Laatste keer met de meting was het 140/70. Hoop dat het zo blijft. Al vind ik de bovendruk best hoog.
Ik heb eigenlijk geen idee, ik lees steeds vaker dat iedereen alleen maar Methyldopa slikt, zonder Ascal erbij.. Mijn bloeddruk was met 10 weken 165 / 117, toen heb ik het meteen meegekregen. Misschien dat dunner bloed makkelijker rond te pompen is (klinkt best logisch eigenlijk) en het daarom ook zou helpen de bloeddruk te verlagen?
Afgelopen vrijdag weer naar de vk geweest en mijn bloeddruk is helemaal niet eens gemeten... Zeker vergeten? Wel echo gehad om de groei te bekijken en bloed geprikt op ijzer... Aangezien ik nergens last van heb zal het wel goed zijn. Maar zal wel vergeten zijn neem ik aan? Dit was anders de eerste controle zonder opmeten...
Ja alles is getest was gelukkig goed. Ben wel erg moe van de medicatie veel bijwerkingen helaas. Volgende week word ik weer gecontroleerd