Ik zal wel vreemd zijn dat ik het antwoord op de eerste vraag niet eens weet. We hebben dit huis een paar maanden geleden gekocht, dus uitgebreid erover gehad em ik heb netjes alle papieren bekeken en berekeningen gezien. Ik snapte zelfs waar het over ging. Echt trots op mezelf dat ik zo braaf heb opgelet bij al die saaie toestanden. Maar zodra de hele handel akkoord en ondertekend was, ben ik het ook weer kwijt. Ik ben geen cijfertjes-mens en volmaakt tevreden met het feit dat mijn man dat soort dingen regelt. En echt zijn best doet -meestal vergeefs- om mij daarbij te betrekken. Ook oppervlakte van huis en tuin weet ik al niet meer. Terwijl ik daar in de periode dat we op zoek waten naar een ander huis, uitgebreid over kon meepraten. Toen was het relevant. Nu weet ik alleen dat we in een superfijn huis wonen. Woonkeuken, eindelijk ruimte voor een grote 10persoons eetkamertafel, heerlijke speelruimte voor de kinderen, fijne tuin, genoeg slaapkamers (5) waarvan we eentje hebben ingericht als bibliotheek. Meubels die helemaal naar mijn zin zijn. Ik woon hier heerlijk. En ook zonder dat ik nu actief de cijfers kan noemen, weet ik dat we het toen goed hebben doorgerekend en dat we er financieel gewoon goed en veilig bijzitten. We houden nu nog extra spaargeld achter de hand omdat we nog wat dingen voor het huis moeten (laten) doen. Maar we weten nu al dat we overhouden en we sparen ook nog steeds. Dus aan het einde van het jaar kunnen we weer extra aflossen en gaan de hypotheeklasten weer omlaag. Fijn idee dat dat kan. En dat draagt nog extra bij aan ons woongenot.
Hypotheek: 830 Daar komt wel nog vve van 120 bij. En we hebben gelukkig een vrij lage hypotheek, doordat we er veel spaargeld in hebben kunnen stoppen. Niet ons droomhuis, want we zouden dan wel op de begane grond willen wonen en een slaapkamer extra willen hebben. En grotere woonkamer, zodat de kinderen fijner kunnen spelen. Maar ja, dat soort huizen zijn hier boven de 4 ton en konden we dus niet betalen. Hiervoor huurden we voor 1450...
yup bekend verhaal hier net zo. Betalen dan rond de 650 huur op het moment, maar kopenkunnen we niet vindt men
700€ bruto hypotheek (600€ netto) voor een hoekwoning 3 slpkamers en zolder, in de randstad (vinexwijk) tuin 9 mtr diep en een carport.
Wij huren op dit moment nog, maar volgend jaar gaan wij het kopen. 1600 per maand.. groot hoekhuis met 5 ruime slaapkamer + kruipzolder Tuin is volgens mij 9m x 10 Ruime garage
Wij betalen 522 euro bruto hypotheek per maand voor een 2 onder 1 kap uit de jaren 60. De oppervlakte is 134 m2 en we hebben een eigen oprit met carport en een ruime achtertuin. We wonen in een klein stadje in het oosten van het land, sinds april. Heerlijk!
4100 per maand. 2 slaapkamers, 2 badkamers, zwembad, gym en uitzicht. Gas water en licht weet ik zo niet.
Wow! Dat moet een heerlijk huis zijn, of liever gezegd een kasteel. Lekker hoor, zal vast genieten zijn
Huurhuis 628 per maand en 150 aan gas en licht. Oppervlakte binnen weet ik zo niet, ik schat zo'n 100m2. De tuin is 120m2 en loopt van voor naar achteren via de zijkant van het huis. Het is een hoekhuis met 3 slaapkamers, zolder, woonkamer en keuken apart, washok en een schuur aan het huis vast. Het kan goedkoper, maar dan moeten we gaan kopen en daar gaan we volgend jaar waarschijnlijk naar kijken.
Huur 480,- voor 2 onder 1 kap eensgezinswoning. Mooi tuintje van 8mx5m. Zitten hier prima, zijn wel scheefwoners. Ben hier alleen komen wonen, nu wonen we hier samen.
Bij ons moeten we dan ook inkomensgegevens overleggen. Vier boekjaren omdat we inmiddels zzp'er zijn Aangezien we bijna de helft minder verdienen dan destijds kunnen we nu nooit meer deze hypotheek krijgen. Terwijl we het wel kunnen betalen. De kans bestaat dan dat we moeten inleggen tot een bepaald bedrag. Het huis verkopen betekend een restschuld van €50.000. We kunnen dus in ons geval beter onze mond houden. Ot 1100 euro bruto voor 120m2 op 120m3 grond. 2009 gekocht toen alles nog kon en de rentes hoog stonden.
Hier kan het ook niet uit. Ons huis staat onder water en dan is overstappen niet zo simpel. Hier gekocht in 2008.
Koophuis in het oosten, netto 550 euro voor een 2 onder 1 kap van 120 m2, eigen oprit voor 2 auto's, garage op 240 m2 grond
1350 netto per maand. Vrijstaand huis met uitzicht. 5 slaapkamers, 2 badkamers, veranda.240 m2 Kavel van 750 m2
Die losstaande bedragen zeggen toch niet zoveel. Aangezien er verschillende hypotheekvormen zijn, en het nogal wat uitmaakt of er sprake is van bijvoorbeeld een annuïtaire of aflossingsvrije hypotheek.