marktplaats de zoveelste..

Discussie in 'De lounge' gestart door jacqje, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacqje

jacqje Lid

8 jul 2006
    84
    0
    6
    Even een vraag waar ik het antwoord niet op weet en wat waarschijnlijk al wel een paar keer voorbij is gekomen. Zoekvraag geeft te veel hits op marktplaats.
    Ik heb een broekje gekocht via marktplaats. En ja je raad het al. Wel betaald maar nu een week later, nog steeds niet ontvangen. De verkoopster had twee pakjes tegelijk, op de zelfde manier verpakt, op de post gedaan. Nu heeft die ander het pakje wel ontvangen en ik niet. Zou een streek van de verkoopster kunnen zijn. Niets verstuurd en zeggen dat een ander het pakje wel heeft. Gezien de reacties van de verkoopster heb ik heb het idee dat het misschien toch zoek is geraakt bij de post of gejat bij de post. Dat lees ik de laatste tijd wel vaker helaas. Ik heb de verkoopster gemaild met wat vragen. Ze reageerde gelijk, in het begin verbaasd later wat kribbig. Ik krijg het idee dat dat ze denkt dat ik de boel belazer en zeg dat ik niets onvangen heb terwijl dat wel zo is, om misschien zo mijn geld terug te kunnen krijgen. Ze reageerde ook niet op mijn laatste vraag of ze misschien met de post wil bellen. Ze heeft het pakje vanaf een postkantoor op de post gedaan. Het is gewoon met briefpost gegaan. Dus geen track/trace code.
    Een heel verhaal, maar eigenlijk is mijn vraag. Hoe liggen de rechten als koper/verkoper. Voor wie is het risico als iets kwijt raakt bij de post. Er staat me iets van bij dat het risico voor de verkoper is. Is het gebruikelijk om de kosten de delen? Ieder de helft voor iets wat we beide niet hebben?

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Volgens mij als je het echt via de rechter speelt, ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper.

Maar echt wat doen.. tsja.. melding maken bij MP en de Politie..
    Maar heel veel valt er niet aan te doen..

Je kan ook eens kijken via google, misschien komt de verkoper omhoog bij oplichtingssites..

3. jacqje

jacqje Lid

8 jul 2006
    84
    0
    6
    Spingmuis.
    Dank je voor je reactie. Heb de naam al bekeken bij google en opgelicht via marktplaats. Komt niets uit. Ik heb ook het gevoel dat het pakje bij de post zoek is geraakt of dat mijn adres misschien niet goed op het pakje is gezet. Heb een toevoeging achter mijn huisnummer en die wordt nog wel eens vergeten terwijl ik die er wel altijd bij zet. Ik denk niet dat ik opgelicht ben. Zeker weten doe je het natuurlijk nooit.

4. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik heb ooit gehad dat een pakketje niet was aangekomen.
    Bleek dat mevr waaraan ik het verkocht had de verkeerde postcode had ingetoetst. Dus ja vond ik het haar risico.
    Gelukkig heeft hij naar 3 weken haar nog gevonden gelukkig.

Ik heb ooit dure pet (niet gedragen) gekocht via mp.
    Ik mailde haar of ze het al verzonden had naar een week.
    Toen kreeg ik een mail dat ze niet begreep dat ik het nog niet binnen had, maar maakte het geld opnieuw over. Ik denk dat ze niet verzonden heeft.

Maar ja, het blijft een risico.

gr brenda

5. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    klacht sturen naar postnl.nl die sturen dan een link die de Verkoper in moet vullen zodat ze op zoek kunnen naar het postpakketje, en ja hier ook al eens gebeurd (laatste keer liep het goed af ;)) en als ze dan sacherijnig reageren vind ik het helemaal verdacht. ik denk wel dat er hier iets met de post aan de hand is want de vorige keer moest ik dus 1 week op een broek wachten en nu toevallig ook op een broekje voor mijn zoontje al een week aan het wachten! geen enkele reactie van de mp verkoper!

Deel Deze Pagina