Omdat ons oude zwembad lek is willen we een nieuwe. Het oude zwembad was 74 cm hoog echter ik twijfel nu tussen 74 cm hoog of 99. Wat hebben jullie?
Hier de 99 cm. Bij vrienden van ons staat de 74 en die vonden we ook prima. Maar die van 99 kochten we in een aanbieding en was net zo duur als de 74 toen.
Ligt er een beetje aan hoe groot de kinderen zijn die er in zwemmen. Bij kleinere kinderen is 74 hoog zat, dan kun je er naast blijven zitten om op te letten. Bij grotere kinderen met diploma's zou ik voor 99 cm gaan.
Je kunt natuurlijk ook voor het bad van 99 cm gaan en iets minder water in doen. Dan kun je naarmate ze ouder zijn verder tot de rand vullen. Een bad van 99cm vul je sowieso al niet tot aan de rand, want dat mag niet. Je zult er zeker 10cm onder zitten.
Hier kids van 15, 9 en 4 en ons zwembad is 66 cm hoog. (300x200 in omvang). Hoger vind ik voor nu niet veilig ivm onze jongste.
Hier 1.07m hoog... heerlijk voor de onze kinderen van 9 en 7. Als ik nu zou moeten kiezen, liever nog een maatje hoger.
Wij hebben 99 cm, al vanaf dat de jongste 3 of 4 is. In het begin deden we 'm iets minder vol, zodat ze er net in kon staan (je moet sowieso natuurlijk al een stuk onder de rand blijven). Ik vind het erg fijn en zou het niet minder diep willen.
1.07 en 4.27 rond. We hebben hem voor onszelf. Voor kinderen zou ik wel echt een maatje of 2 lager nemen. Voor kinderen maakt het vaak toch niet uit hoe hoog hij is, ze zwemmen en dobberen op luchtbedden.
Dankjewel! Het is uiteindelijk 4,27 rond en 1.07 hoog geworden. We dachten eigenlijk een maat groter te willen en die hadden ze alleen in die hoogte. We zitten er zelf ook heel veel in dus denk wel fijn en voor de kinderen kunnen we hem anders iets minder hoog vullen inderdaad.
Trouwens waar staat jullie zwembad op? Onze vorige is lek gegaan dus we zijn op zoek naar een goede ondervloer. Alvast bedankt!
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-isolatieplaat-polystyreen-eps-100x50x2-cm-12-platen/p/B134052 Dit werkt ook goed.
Gewoon op zeil. Als je dezelfde als ons hebt zul je merken/voelen dat dit heel ander spul is dan die kleinere zwembaden. Dit is heel stevig dik spul.
dat is ook een idee. Heb je die platen nog onderling aan elkaar verbonden of gewoon los tegen elkaar?
Vraagje, dat is toch gewoon piepschuim? Gaat dat niet ontzettend uit elkaar vallen zodat je overal die witte snippers hebt?? Ben heel benieuwd hoe dat intact blijft voor een paar maanden. Want prijstechnisch is het wel aantrekkelijk