Niet meer met papa in bad willen.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Merel69, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Sinds een maand ongeveer wil Merel niet meer met papa in bad. We gingen altijd om de beurt met haar in bad, de ene dag met mij, de andere dag met papa. Maar nu gaat ze huilen als papa zegt of vraagt om in bad te gaan. Nee, ik wil niet met papa in bad! We hebben al van alles geprobeerd, maar het blijft elke keer in tranen eindigen. Ze kan niet uitleggen waarom ze het niet meer wil.....

Hebben jullie kindjes ook zo'n periode gehad en ging het over?
    Wat hebben jullie gedaan om dit om te buigen (of ideeën hiervoor?)

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Misschien als papa eerst in bad gaat en leuk gaat zitten spelen dat ze er dan toch wel bij wil?

Verder zou ik haar zeker niet dwingen ... werkt denk ik alleen maar averechts. Papa kan ook op de rand van het bad zitten bijvoorbeeld? Of met zn 3tjes in bad :D ... als het past(zou bij ons wel heel gezellig worden ;))

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja met z'n 3tjes zou zeker heel leuk zijn, jammer genoeg past het niet :).

Het probleem is eigenlijk al het met papa mee naar boven gaan.....als ze dan eenmaal in bad zit met papa, is het goed, de grootste lol. Het is dan een paar keer gelukt met praten, leuke dingen doen enz om haar naar boven te krijgen met papa....in bad gegaan, lol, lachen, gieren, brullen, maar dan is het tijdens het afdrogen alweer huilen omdat mama ook in bad moet. Als ik erbij ben als ze samen in bad zitten is het ook goed, maar rond diezelfde tijd, wil ook haar zusje graag naar bed, dus hebben we niet allebei tegelijk tijd om met haar bezig te zijn.....

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    volgens mij is dat een fase.

Rick heeft het nu ook heel sterk, papa mag overdag alles doen en ik dus niet. Maar 's avonds naar bed brengen en eten voeren mag ik juist alleen weer doen en papa niet.

We proberen er niet altijd aan toe te geven, volgens mij is het ook een beetje uitproberen.

(grappig onze kids zijn ongeveer even oud)

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ja leuk, ik vind het een heel leuk leeftijdsverschil...

Ik hoop maar dat het een fase is! Verder mag papa alles doen, alleen dat badderen...

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier is het ook vaak dat papa "niet mag doen". En of het nu naar bed brengen is of iets anders, vaak is het toch "mama doen". Ik ben nu eenmaal vaker bij haar en moeders zijn toch net even wat gezelliger ( denk ik). Zeker met meiden! Succes in ieder geval!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Je kunt toch gewoon naast het bad blijven? Ik snap het probleem niet zo.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaat lastig als de jongste op dat moment naar bed gebracht moet worden ;)

Als het idd een kwestie is van 'gewoon nee willen zeggen tegen papa' dan zou ik me er niets van aantrekken. Uitleggen dat papa vanavond 'dienst' heeft en dat morgen mama weer aan de beurt is. Mirre heeft bijna iedere avond dat ze wil dat ik (tijdens Jans dienst) of Jan (tijdens mijn dienst) haar naar bed brengt. Uitleggen dat het anders gaat, werkt meestal prima. En ook al van te voren aankondigen wie wat gaat doen.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Kan de jongste dan niet door de vader naar bed worden gebracht?

Ik snap nog steeds het probleem niet. Dochter wil liever haar moeder. Nou prima toch. Dat kan over een week wel weer anders zijn.

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou er niet teveel aandacht aan besteden. Zoals iemand al zei...volgende week kan het wel weer anders zijn.

Hier gaan de meiden graag met papa onder de douche of in bad. Zolang ze het leuk vinden vind ik het prima.

Kwebbel

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Gaat hier ook zo hoor. Dochterlief wil ook door mij gebadderd en in bed gelegd worden. Ze maakt er geen probleem van als papa het doet als ik niet in de buurt ben, maar als ze me hoort is het brullen geblazen en moet papa weg! Zo ook met plassen, dat moet mama ook doen...Tja, je kunt je er tegen verzetten, met een kind dat helemaal overstuur raakt tot gevolg. Of je kunt er gewoon in meegaan, net als wat al eerder is gezegt, over een week kan het weer anders zijn (of niet...)

12. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het is ook niet echt een probleem, maar ik wil mijn jongste ook wel eens naar bed brengen en nu kan dat nooit. En papa vindt het nogal pijnlijk dat ze gaat huilen als hij aanstalte maakt om met Merel in bad te gaan...."neeeeee....wil niet met papa in baaaaaadddd` dat breekt een beetje zijn hart...

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja dat snap ik zeker wel. Maar hij moet dat echt niet persoonlijk opvatten ( natuurlijk doe je dat wel). Isabella heeft dat zo vaak een voorkeur voor iemand.

Zelfs wil ze weleens liever door oma worden getroost.

Het kan maar zo zijn dat ze over ene week of twee alleen maar door haar vader naar bed wil worden gebracht.

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Als ik even aan mezelf denk van vroeger.. ik wilde ook nooit dat mijn vader me douchde of in bad deed want papa's doen dat toch altijd weer watanders dan mama's. meer water in je ogen, harder je haren kammen... papa's zijn toch niet zo subtiel als mama's misscien dat het daar aan ligt?

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hoe jong ook: Met blote dingen laat ik mijn kind aangeven wat hij of zij wil. Puur om zeker te weten dat het niet het bloot is waar mijn kleintjes moeite mee hebben. Kans is klein op deze leeftijd dat een kind dat besef al heeft, maar dat is bij mij puur voor de zekerheid. Met andere dingen zoals een broodje eten geef ik mijn zoontje echt niet altijd zijn zin als hij liever mij of liever papa heeft. Soms komt het gewoon zo uit en ben ik even een belangrijk mailtje aan het typen ofzo.

Deel Deze Pagina