Ons zoontje van 8 maanden slaapt momenteel heel onrustig s'nachts. Overdag gaat het slapen prima en slaapt hij ook gewoon rustig. Maar zodra we hem s'avonds in bed leggen is het na een uur bal. Hij word niet echt wakker maar is wel aan het jammeren en draait en woelt door het hele bed. Als hij dan de speen weer krijgt en een aai over zijn bol ontspand hij weer. Maar na een kwartier begint het weer. En dit gaat de hele avond en nacht door, waardoor ik zelf ook weinig slaap krijg. Het lijkt net alsof hij heel erg aan het dromen is. Heeft iemand nog tips?
Het is echt een fase, en behalve hem steeds geruststellen kan je niet veel doen. Misschien gaat hij rustiger slapen als je hem een kleine voeding geeft? Het gaat echt over, er gebeurt nu veel in zijn ontwikkeling, het kunnen tandjes zijn, verlatingsangst die vooral 's nachts opspeelt, en hij komt er echt doorheen.
ik heb dat ook soms met mij dochter, of dat ze gillend wakker word. slaapt je zoontje overdag wel in zijn bedje? het is niet zo dat hij niet gewend is aan zijn bedje? misschien iets met jou geur in zijn bedje leggen? sorry heb verder geen tips.
Dit had onze dochter ook toen ze 8 maanden was. Een heftige sprong denk ik, misschien in combinatie met tandjes of oortjes? Heeft hij een knuffel in bed? Bij ons duurde het zo'n twee weken.
Dat heeft mijn zoontje ook weleens... Zo ook gisterenavond. Ik heb hem toen gewoon nog even een voeding gegeven (hij had heus geen honger.. maar het helpt, dus waarom niet) En hij ging daarna weer rustig slapen! Andere dingen werken hier ook niet.
Twee weken is echt niet lang hoor. Wees blij. Hier is het al bijna 3 maanden aan de gang. Ook bij ons is het nachtflesje weer ingevoerd. Voor de rest wisselen we elkaar af. Ik heb meestal nachtdienst, met name op dagen dat ik niet werk. Mijn vriend is een ochtendmens (ik totaal niet) en doet de ochtend zodat ik nog wat uurtjes kan slapen. Zo overleven we het al enkele maanden. Bij ons is 2 a 3 keer wakker worden weinig en 1 x een luxe.
Mamazeyad@ OVerdag slaapt hij wel goed. Hij slaapt van 7:15 tot 8.00 en dan van 9:45 uur tot 11:30 en van 13:15 tot 14:45 en slaapt dan rustig en zonder huilen in zijn eigen bedje. Jessi79@ Hij heeft een knuffeltje in bed en een speen. Zonder die twee dingen gaat hij niet slapen. Zijn speen heeft hij alleen nodig om in slaap te komen, als hij slaapt dan spuugt hij de speen zelf uit. Marvb@ Een extra voeding geven lukt niet. Want hij is niet echt wakker en drinkt dan niet. Ona@ Boaz heeft ook nog geen ene nacht door geslapen. Hij kwam normaal gesproken 3 a 4 x per nacht. Maar als hij dan de speen kreeg dan was hij weer stil. Nu komt hij zo vaak dat ik alles bij elkaar opgeteld zelf op 2 a 3 uur slaap kom. En manlief hoort hem nooit s'nachts en is heel moeilijk wakker te krijgen dus die kan me niet aflossen.
En dit onrustige slapen herken ik ook niet terug van mijn andere kinderen. Dat waren echte slaapkoppen. Wel rond de leeftijd van 8,5 a 9 maanden was onze oudste heel erg jengelig. Die wilde van alles en dat lukte niet en dat frustreerde hem erg veel. Hij ging toen ook in 2 weken heel snel met zijn ontwikkeling. Ging zelf zitten, staan en een paar dagen later lopen langs de tafel/bank.
Mijn zoon wordt al 2.5 maand elk uur wakker.. Maar hij is inderdaad niet echt wakker.. Overdag geen probleem maar tussen 20.00 en 08.00is het drama.. De oplossing heb ik ook nog niet.. Wel in doe 3zt maand 8 tanden gekregen..
mavi derya@ net jou topic inderdaad gelezen. en jeetje wat heftig zeg in 8 tanden in een korte tijd. Boaz heeft nog helemaal geen tanden. Vanaf 5 maanden denken we al geregeld nu komen de tanden. Dan was hij zo aan het kwijlen, rode wangentjes, overal op bijten en spuitluiers maar tot nu toe nog steeds niets.