Iemand enig idee?? Overdag super goed slapen maar ' s nachts drama...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 12 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon van ruim 8.5 maand slaapt over dag prima.. Vaak 2 uur of 3 uur achter elkaar..

Hij gaat elke dag rond 20.00 naar bed.. Tussen 19.30 en 20.00 wordt hij ook moe.. Rond 19.30 elke dag hetzelfde ritueel omkleden verhaaltje voorlezen bij de oudste op bed en zo rond 19.50 bv.. Eerst viel hij altijd aan de borst in slaap en kon ik hem zo wegleggen en sliep hij tot 01.00 dronk en ging weer verder tot 5.00 maar sinds 2.5 maand wordt hij soms wel 8 keer wakker per nacht..

Ik kan hem ook niet meer in zijn bed krijgen.. Afgelopen nacht heeft hij ook weer tot 6.00 op mijn schoot gelegen.. Zodra ik hem wegleg is het brullen, overstrekken en met zijn benen trappen .. Nu zit ik weer met hem en wil het weer niet lukken en raakt hij helemaal overstuur als ik hem wegleg..

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen of proberen want wij worden onderhand langzaam aan een beetje wanhopig..

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan hij ergens pijn van hebben? Doorkomende tandjes, oortjes...?
    Dat was bij onze oudste namelijk een groot probleem en ook met name 's nachts gek genoeg. Misschien omdat het dan echt heel stil en donker om ze heen is en er geen tot weinig andere prikkels zijn, die overdag misschien net even voor de ruis zorgen die ze nodig hebben om lekker bij te slapen :)
    Als je niet zeker weet of het pijn is, kun je een zetpil geven en kijken of het dan beter gaat. Zoja, dan weet je iig dat het ws pijn is, (moet je alleen nog uitvogelen waarvan dan). En als het niet uitmaakt, weet je dat het geen pijn is :)

Kan een nachtlampje of een zacht muziekje in dat geval nog verschil maken? Een doekje met jouw geur?

3. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik weet dat ik met mijn nog hele jonge kleintje nog geen ervaring heb maar wat mij te binnen schiet is dat hij het gewoon fijner vind om bij jou te liggen dan alleen in zn bedje. Mits het geen pijn is natuurlijk, maar daar kom je snel achter met behulp van een zetpil.
    Misschien moet je er ff doorheen om er geen aandacht aan te schenken als hij ligt te brullen. Hij is er nu zo aan gewend dat hij lekker aandacht krijgt en lekker bij je mag liggen zodra hij brult, dat hij er goed gebruik van maakt...

Maar dat zeg ik, ik heb natuurlijk nog niet veel ervaring. Maar zo komt het op mij over. Die kleintjes zijn slimmer dan we denken.
    Wil je ook nog ff succes wensen en ik hoop dat t snel beter word!!!

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hij heeft inderdaad tandjes die doorkomen.. Maar en paracetamol en dentinox het maakt totaal geen verschil..

En in echt laten huilen geloof ik niet.. Ik hoor gelijk aan zijn huilen als het een beetje zeurderig is dan valt hij wel in slaap na een paar minuten maar als het hysterisch huilen is gaat hij niet slapen en wordt het alleen maar erger als ik hem laat liggen..

5. raspberry

Bij pijn moet je ook niet laten huilen hoor! Zeker niet op deze leeftijd.
    Hier ook altijd veel last van de tandjes, en via huisarts op recept sterkere dentinox (heet anders, maar een goedje met dezelfde werkzame stof, namelijk lidocaine, maar dan ruim 2,5 keer zo sterk) gekregen (zowel bij de oudste als nu bij de jongste ook weer), en van de kinderarts advies om vaker een zetpil te geven, (4 keer per dag hier bij 6 kilo toen, KA had uitgerekend dat dat bij dat gewicht kan. Gewoon om de 6 uur een zetpil geven, bouwt een spiegel op in het bloed, waardoor het beter werkt).
    Bij de jongste werkt bij echt heftige pijn kindernurofen beter.

Daarnaast: bedje ophogen, (vermindert de druk op de oren/hoofd).
    Succes!

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar zou het dan echt aan die tanden liggen?? Overdag nergens last van namelijk niet als hij wakker is en niet als hij slaapt.. Maar van 20.00 tot 06.00 lijkt het wel of ik een heel ander kind heb..

7. raspberry

Was hier ook. Je kunt voor de zekerheid de oortjes even laten checken ook nog, maar hier ging het overdag dan best nog redelijk goed, maar 's nachts was ook echt dramatisch slecht dan...

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Oortjes heb ik vrijdag nog laten checken.. Misschien morgen de ha dan maar is bellen voor wat sterkers..

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Rond 9 maanden krijgen ze vlgs mij ook last van verlatingsangst en snappen ze nog niet dat jij niet "echt" weg bent.
    Weg is weg denken ze en daar werd mijn zoontje toen ook soms overstuur van.
    Overdag veel kiekeboe spelen heeft hier toen erg goed geholpen! :)

Maar even bij de huisarts alles laten checken kan uiteraard nooit kwaad, zou ik zeker even doen want dan kan je dat iig uitsluiten.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    rond die leeftijd zit hij toch ook midden in een sprong?

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk ook aan tandjes of oorpijn, dit speelt met name 's nachts op als ze platliggen. Daarnaast is 8 maanden de fase van verlatingsangst en het kan zijn dat alles nu opspeelt. Tandjes kunnen erg pijn doen, zelfs als je nog niets ziet of voelt, en het speelt dan 's nachts op omdat hij overdag genoeg afleiding heeft.

Laten huilen, en al helemaal als het overstuur is, zou ik ook neit doen. Hij gaat sowieso door een lastige fase en als het wel pijn is laat je hem natuurlijk niet huilen.

12. raspberry

Hier voor de jongste nu ook een verwijzing KNO. Kinderarts zag vanochtend vocht achter beide oortjes. Niet veel, maar het zit er dus wel en is -mede vanwege het feit dat onze oudste dezelfde klachten had en om die reden ook zo slecht sliep- dus mogelijk hier ook oorzaak weer voor het vele slechte slapen.
    Ook hier overdag best goed: meestal 2 keer anderhalf uur en een keer 3 kwartier, (meestal 1,5-1,5-3 kwartier, maar soms ook anders verdeeld over de dag), maar 's nachts is momenteel dus weer drama hier.
    Nou krijgt ze hier ook echt weer tandjes door, dus dat helpt dan niet mee. Overdag merk ik wel dat ze echt overeind wil, ze wil echt alleen maar zitten of staan. Hebben gisteren, geheel tegen m'n principes in, snel een loopstoeltje gescoord op marktplaats en daarin is ze dus erg vrolijk. Liggend is het eigenlijk direct moeilijk en huilen, ook overdag, maar 's nachts dus helemaal.

Mede vanwege het feit dat het bij jullie ook al een langere tijd speelt, zou ik de oorzaak echt niet bij een sprongetje zoeken. Die kan het wel versterken, maar de oorzaak zou gezien die langere periode echt ergens anders moeten liggen.

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik ben vrijdag nog bij de huisarts geweest maar die zag niks.. Mijn zoon wil juist overdag alleen maar liggen.. Zittend spelen wil hij niet hij kan wel zitten maar gaat express weer liggen...

Dus zijn oren lijkt me niet.. Hij heeft nu wel 2 hoektanden en een voortand die allemaal vorige week zijn doorgekomen..

Ik moet 3 juni weer naar het cb.. Anders ga i het daar is aankaarten..

14. raspberry

Cb gaat ws alleen maar op de pedagogische toer. Deden ze bij onze oudste ook, (ik moest laten huilen) en toen bleek het dus KMA, eczeem en chronische oorklachten te zijn.... ;)

15. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    #15 Justy, 13 mei 2013
    Laatst bewerkt: 13 mei 2013
    Ik dnk een combi van tandjes, een sprong en verlatingsangst. Hir vanaf 7,5 maan ongeveer op ennaf aann t tobben. Niet heel erg, maar steeds wel wat. Het begon met raar doen met flessen en geen brood willen eten. Toen weer heel veel eten en snachts zelfs weer voeding wilen. Toen overdag weer slechter slapen en daarvoor ineens veel meer als normaal. Daarna ineens wer eennheeeel vrolijk mannetje. Jeah! Einde sprong! Maar nu begint hij dus weer met heel hard huilen als je hem opbed legt. Dus dat is dnek ik verlatingsangt. Wij blijven nu bij hem zitten over zn rug wrijven tot hij slaapt en dat werkt goed..

Als alle medische dingen uitgesloten zijn dat vrees ik gewoon voor een fase....

Oh ja hier ook nog ziek geweest tussendoor en twee tandjes gekregen dus ja....

16. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik heb ook wel is geprobeerd inderdaad om er naast te blijven maar dat maakt geen verschil.. Hij raakt net zo hard overstuur of ik er nu bij sta of niet.. Zelfs als ik hem vast hou gaat hij verder met huilen alleen als ik hem in slaap wieg op een kussen op schoot valt hij is slaap om vervolgens weer te beginnen met huilen als ik hem in bed leg..

17. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier bleek het om een veranderend ritme te gaan. Ze is van 3 slaapjes naar 2 slaapjes gegaan. Het laatste slaapje is komen te vervallen waardoor ze 's avonds eerder moe is. We doen haar bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed. Ze drinkt zichzelf in slaap. Nu moet ik zeggen dat het iets beter lijkt te gaan maar ze komt nog wel 's nachts een paar keer meestal (rond de 2 a 3 x gemiddeld). Op een goede nacht komt ze 1 x rond 5.30 uur voor een nachtfles en slaapt daarna verder.

18. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou je borstvoeding kunnen teruglopen zodat hij veel honger heeft?

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hongersignalen zijn echt wel te herkennen en ik zie niets in het verhaal van ts dat zou wijzen op meer honger.

Vanaf 6 maanden is de borstvoedingsproductie erg stabiel en kan een kindje dat tijdelijk minder zou drinken veel minder snel voor een echte dip zorgen. Vanaf 8 maanden zou je zelfs nog heeel erg lang 2 keer bv op een dag kunnen geven zonder dat de productie terugloopt of dat het klaar is.

mavi derya, drinkt je mannetje nog vaak op een dag? Heeft hij niet eer behoefte aan de borst, of drinkt hij juist minder?

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hij drinkt nog wel vaak ik denk overdag 5 tot 6 keer.. Maar hij eet bijna geen groente.. Wel fruit en brood.. Maar honger heeft hij niet ' s nachts want ik bied hem altijd aan maar hij weigerd ook vaak ' nachts..

Vannacht van 20.00 tot 01.30 was weer hopeloos maar toen heeft hij gedronken en daarna geslapen tot 06.00 toen heb ik hem zelfs wakker gemaakt omdat ik moest werken:$:$

Ik heb eerst om 05.00 toen mijn wekker ging in zijn kamer geluisterd of ik nog wel wat hoorde:$:)
    Ik hoop dat dit de nieuwe trend wordt..!!

Deel Deze Pagina