onze dochter is nu 5 maand en 60 cm. het kleine babybadje begint wat krap te worden. hoe doen jullie dat?
maar in het grote bad, hoe doe je dat? er bij in? op een krukje er naast? los in het bad of in een zitje?
Toen Alyssa 7 mnd was kon ze al redelijk goed zitten. Dus zetten we haar in bad, en gingen we er op de rand bij zitten voor als ze wel eens om dreigde te vallen. Ook gingen/gaan we soms samen met haar in bad. Een badzitje heb ik nooit gebruikt.
met 6 weken al..ze vond het gene bal dat we haar vast hielden...dus bij de prantal zo`n ligding gekocht bij de prenatal voor in het grote bad...Een lol dat ze nu heeft
Wij zijn toen overgestapt op de Tummytub. Bij de Hema hebben ze een model welke groter is dan de "standaard" tummytub en hij past er nu nog in (13 maanden) en hij vind het super. Je kan deze ook in het grote bad zetten, dat vinden wij reuze makkelijk. In het grote bad hebben we een zitring voor hem, maar daar is jouw kleintje nog te klein voor Groetjes, vonneg
Tijn is geloo fik 4 keer in de tummy geweest, wij vonden het ondingen, dat heen en weer gesjouw met water(hele kleine badkamer) en hadden het idee dat Tijn helemaal opgepropt zat! Wij hebben de mzzel dat we een zitbad hebben, en Tijn gaat sinds hij een maand is al in zo een ligsteuntje van de prenatal in bad. Sinds hij kan zitten gaat hij zo in bad, ik zit dan op een krukje ernaast! Maar 9 van de 10 keer gaat hij met papa in bad of onder de douche! kus miek
En waarom leggen jullie je kindjes niet gewoon 'los' in bad neer. Stijn heeft het een tijd erg leuk gevonden om op zijn buik te zwemmen in bad. En maar heen en weer, dan weer zitten en weer verder zwemmen.
Jarissa heeft tot ze echt zelf kon zitten altijd in een grote versie van de Tummy gezeten. Beviel ons erg goed. Nu zit ze in het babybadje. Ik snap niet zo goed hoe dit te klein kan zijn? Jarissa vindt het in ieder geval erg leuk. Ze gaat ook vaak samen onder de douche. Ik zet haar dan altijd op de douchevloer en ga er zelf achter zitten. Echt gezellig.
Inge (vandaag 14 weken oud) heeft maar 1 x in de tummytub en 2x in haar babybadje gezeten, ze vond er niks aan! En wij vonden het ook niet zo handig moet ik zeggen. We hebben haar vrij snel mee onder de douche genomen en dat vond ze heeerlijk! Met mijn vriend of met mij, gewoon inzepen op de commode (wij hebben een soort commodetafel in de badkamer staan) en dan in de douche op onze arm. Ze is zelfs al een keer bij mij onder de douche in slaap gevallen!Toen ze 3 maanden oud was heb ik bij de babywinkel een blauw plastic douchezitje gekocht, en als ik er zelf niet mee onder kan zet ik haar in de douchebak in dat zitje! Ik zeep haar op de commode in, dan het zitje in en afspoelen maar, en zij geniet! Wij hebben zelf geen bad en gisteren ben ik met haar bij mijn ouders thuis in het grote bad geweest, maar dat vond ze helemaal niks, het was al snel huilen, terwijl ik dacht dat ze dat heerlijk zou vinden, maar niet dus. Dan maar gewoon douchen!
Devon vond in het allereerste begin de tummy het fijnst en nu gaat ie nog steeds zittend in het kleine badje. We hebben nl alleen een douche.
Linne is vandaag 13 maanden en gaat nog steeds in het babybadje, tegenwoordig zit ze natuurlijk te spelen met bakjes, eendjes e.d. Ze vindt het heerlijk. We hebben geen groot bad helaas maar deze kan nog best even mee!
Jelle zit/ligt ook nog steeds in het babybadje. Hij ligt nu nog op het zitje, maar hij kan op zich al goed zitten. En op het zitje kan hij ook goed zitten. Ik ben ook van plan om het kleine badje nog even te gebruiken, want wij hebben een ijzeren bad en de badkamer is absoluut niet geisoleerd, dus als ik het gewone bad vol laat lopen is het water veel te snel te koud.
Ties is nu 3 maanden en gaat al sinds een kleine maand in het grote bad. Hij is veel te beweeglijk en te lang voor het kleine badje. Hij vond het echt niet leuk meer omdat hij zijn benen niet meer kon strekken en het gewoon veel te krap was. Nu zit hij in een stoeltje in het grote bad, samen met papa of mama en hij vindt het gewéldig! Succes ermee!
youame heeft tot 9 maand in zo'n lig ding in bad gelegen nu zit ze er hewoon in te spelen ze is nu 17 maand
jildou 20 maanden zit hier nog steeds altijd heerlijk te spelen in het babybadje. deze staan gewoon in onze kleine douche. als wij gaan douchen zit jildou lekker in bad. ze vind de douche nog niet echt intressant, alleen als ze bij ons op de arm is, maar alleen wil ze neit onder de douche.
Helena zit hier ook lekker in het badje te spelen met van alles. Dat kan ze heel lang volhouden. En ik douche inderdaad vaak tegelijkertijd ernaast. Dat past in onze badkamer omdat er eerst een ligbad ingezeten heeft en die hele ruimte is nu douche geworden.
Sara vond het badje in het begin geweldig (de tummytub 1 keer geprobeerd, maar dat vond ze helemaal niks..). Met de maanden werd het langzaamaan steeds meer drama. Bleek later dat ik haar niet helemaal goed vast had, waardoor ze met de oortjes in het water kwam. Daarna ging het weer beter. Sinds ze kan zitten is het helemaal feest. Ze begint al helemaal te glunderen als ze het badje ziet. Ik zet het in onze ieniemienie badkamertje op een standaard in de doucheruimte. En dan maar spetteren!