Hallo, 2 weken geleden had ik bij de gyn een groei echo en toen bleek dat het buikje achter bleef in groei. was toen een achterstand van 2,5 week. vandaag weer een groei echo gehad en achterstand is nu opgelopen tot 4 weken. benen en hoofd zijn niet gemeten. ctg en navelstreng doorbloeding waren wel goed. geschat geboortegewicht zal 3 a 4 pond zijn. stel nou dat het buikje de komende weken ook niet meer groeit maar de ctg's blijven wel goed, laten ze de baby dan zitten tot de 40 weken? of is jullie ervaring dat ze deze dan eerder halen? Lijkt me aan de ene kant dat met bv 37 weken de longen 'goed'zijn en de baby wellicht buiten de baarmoeder beter groeit. aan de andere kant als hij/zij het goed doet kan ik me voorstellen dat elk grammetje mooi meegenomen is...
Hallo, Dat is afhankelijk van verschillende factoren. Erg belangrijk is inderdaad de doorbloeding van de navelstreng met daarbij de CTG's en de groei. Maar als ze zien dat het buikje niet verder groeit kunnen ze de keuze maken om de bevalling eerder op te wekken. Het komt inderdaad voor dat een kindje dan beter buiten de baarmoeder dan in de baarmoeder kan groeien. Probeer zelf goed rust te nemen, dat kan soms de groei nog wat positief beïnvloeden. Groetjes Gea