1,5 teruggezet bij 1e echo en nog geen hartje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door grotedroom82, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

2 jan 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Hallo

Maandag heb ik echo gehad en had ong. 7.5 weken moeten zijn. Nu ben ik ong 1.5 week terug gezet. ze konden niet heel goed meten en kwam tussen de 6 weken (in zh) en 6.2/6.4 ( bij verloskundige) De verloskundige kon het ook niet zo goed vinden inwendig maar dat was niet erg zei ze. Zowel in zh als bij de verloskundige zagen ze (nog) geen hartje. Maar de gyneacoloog vond de baarmoeder, vruchtje en dooierzakje er nog goed uitzien en wil week wachten. Nu is mijn cyclus regelmatig en weet ik door ovutesten wanneer ik ong ei heb gehad en ook innestellingsbloeding gehad ( niet veel) dan zou mijn berekining kloppen. Nu moeten we wachten tot maandag. zenuwslopend. Nu is mijn vraag. komt dit vaak voor dat je tussen 6 weken en 6.4 nog geen hartje ziet en dat je als je weet wanneer je ei is geweest zoveel word terug gezet??

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,
    Het komt inderdaad vaker voor dat je 'terug gezet' wordt in de zwangerschapsduur (bij 10-20%), ook bij een regelmatige cyclus. Dit wordt veroorzaakt door variaties in groeisnelheid in de pre-implantatiefase. Ook komt het vaker voor dat er bij die termijn nog geen hartactie gezien wordt. Maar die onduidelijkheid en onzekerheid tot de volgende echo is inderdaad erg vervelend. Succes!

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina