hier 6.1 alleen die roosvice helpt niet echt ik slik wel multivitamine en heb ook ijzertabletjes gekregen maar daar werd ik heel ziek van dus lekker rustig aan doen.
Ik had ook iets van 6 en ben aan de floradix. Ik heb de tabletten maar er is ook een drankje zoals iemand anders ook al zei. Ik ging me er al snel minder moe van voelen dus dat is wel fijn.
Mijn hb was goed maar ben toch floradix gaan gebruiken en ik merk dat ik daardoor echt meer energie heb en minder duizelig ben als ik bijvoorbeeld gebukt heb. En idd is dat beter voor je darmen dan de multi's met veel ijzer..
nja groente helpt geen flikker nee ik denk ook niet dat flikkers er iets mee te maken hebben... maar als de fertiliteits arts het aanraad dan zal het vast zin hebben .. in jou geval misschien niet omdat het inderdaad veel te laag zit succes ermee
bij de 32 weken had ik een hb van 6.1 en bij de 36 nog lager. nu zit ik 3 keer per dag aan de ijzer tabletten.
Ik slik elke dag braaf ijzertabletten.. drink elke dag zelfgeperste Jus D'Orange..eet veel groenten.. Dus ik doe heel veel om mijn ijzergehalte op peil te houden. Laatst weer getest en ik kwam uit op 6,7 Ik BALEN!!!!! Maar de VK zei dat het aan het einde van een zwangerschap normaal is dat het lager uitvalt. Ze zegt dat als ik bijv. niet zwanger was geweest, mijn HB misschien wel 7,6 zou zijn geweest.
Mijn HB was ook aan de lage kant, mijn gyn zei dat je pas van bloedarmoede kan spreken als hij lager is dan 6.1..ik heb nu bruistabletten, losferron, en moet zeggen dat het perfect werkt! Enige nadeel is idd verstopping én het word niet vergoed..mja voor 65 dagen betaal je 13 euro, valt nog mee toch?
Ja, vreselijk he..ik had laatst ook last van verstopping omdat ik mijn ijzerinname nog meer verhoogde. Pffff....laat maar zitten. Ik vind verstopping echt geen pretje!
hier heb ik een hb van 6.5 mijn vk zegt dat de ondergrens 6.3 is ik moet dus idd weer opletten wat ik eet ! geen melkproducten bij het eten want dat zorgt dat je lichaam het ijzer niet goed opneemt enz icm een bloeddruk van 90-50 ben ik wel vaak moe en duizelig en naar, na de bavalling van mijn dochter had ik een hb van 4.8 dit is dus echt te laag en heb ook 6 weken aan de pillen gezeten en echt slap geweest dus boven de 7 is volgens mij echt perfect hoor
Volgens mij is 6.5 en hoger ook gewoon goed. Wij geven met heel de familie bloed voor de bloedbank en mijn ma heeft dat weleens maar is nergens om je zorgen over te maken hoor. En als het goed is heb je daar ook geen last van. Als je genoeg fruit,groente enz binnen krijgt is er niks aan de hand. Verschilt gewoon per mens hoe laag/hoog je HB is en er is een standaard hoogte voor.
Je ijzergehalte kan flink dalen tijdens een zwangerschap. Ik heb zelf teveel ijzer (ook weer niet goed) en ik ben van rond de 12 naar 6.3 gegaan na de bevalling. Als je klachten hebt zoals vermoeidheid kun je het altijd een keer extra laten controleren en dan aan de groenten, roosvicee etc
Hier een HB van 6.5 en de gyn heeft meteen staalpillen voorgeschreven. En ik slikte ook al foliumzuur (5 mg) tegen bloedarmoede. Heb niet het idee dat ik er last van heb maar met een tweeling zullen ze wel behoudender zijn. Ben absoluut niet blij met die pillen dus als ik nog meer verstopt raak dan ik normaal gesproken al ben, stop ik meteen. Die floradix hoor ik veel goede dingen over.
Een hoge HB waarde is vooral belangrijk vlak voor, tijdens en na je bevalling, zei mijn VK. Je hebt die energie echt nodig. Waar kan ik floradix kopen? En wat is het precies???
Floradix is een middeltje om je ijzerwaarde weer aan te sterken. Je kunt dit bij een drogist of apotheek krijgen.