Hoe hoog plank boven commode?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poekie01, 15 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi,

Hoe hoog hebben jullie de plank boven de commode hangen? Mijn vriend zegt op ooghoogte ivm het makkelijk kunnen pakken van de spulletjes als je met de baby bezig bent. Dat is bij ons ongeveer 74 cm vanaf de commode, we zijn beiden best lang 1.81/1.85.
    Ik dacht aan wat hoger zodat de kleine het hoofd niet kan stoten als ie wat groter is, of ben ik nu te voorbarig hierin? Mijn vriend vindt dat geen gezicht, je kijkt dan van onder af tegen het plankje en hij vindt het ook niet handig. (heeft ie misschien wel gelijk in....)

Ben benieuwd naar jullie reakties aangezien we er gister een pittige discussie over kregen....ach ja...die hormonen... :(

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij ons zitten ze op 65 cm en op 97 cm, 2 plankjes dus. M'n man wilde hem bij ons hoger, vanwege het stoten van je hoofd als je bezig bent. Ik wilde hem zeker niet hoger, omdat ik dan niet meer bij de spulletjes op het plankje zou kunnen (dat is nu bij de bovenste zowiezo niet handig, maar vooruit, daar komen wat sier-dingetjes en boekjes te staan.

Voor het staan van het kindje: Ik weet niet hoe diep je plankjes zijn, maar hier blijft er ruimte genoeg over op de commode, waar het plankje niet boven hangt, dus het kindje kan best staan straks.

Ennuh; die discussie was bij ons ook pittig hoor.. ik heb er meer partijen bijgehaald en gevraagd wat zij logisch vonden haha (vol overtuiging dat die mij gelijk zouden geven :p ) , want samen kwamen we er niet uit :)

overigens: wij zijn dus rond de 1.70 ;) dus wat bij ons 65 is, kan bij jullie natuurlijk best 75 cm zijn...

3. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    De exacte hoogte zou ik niet weten maar wij hebben hem ook op ooghoogte hangen.

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Plankje hangt bij ons op ooghoogte.
    -edit- bericht aangepast :oops:.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons hangt 'ie voor mij op ooghoogte als ik hakken aanheb en voor mijn vriend een stukje lager (die is wat langer dan ik). Weet nog niet of het handig is zo, want ons kindje is er nog niet. Maar hoger dan dit lijkt me niet echt praktisch, omdat je dan niet ziet wat er op het plankje ligt, en dan is het moeilijker om iets te pakken.

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Kan alles zien. Heb ff gespiekt, en nee, tis wel ooghoogte.. ik heb het hoger onthouden, waarschijnlijk omdat je over de kleine hangt met verschonen :oops:.

Overigens heeft mijn man wel extra beugels gebruikt voor de bevestiging. De originele bevestiging vonden we niet stevig genoeg... opeens :oops:.

De wijkverpleegkundige adviseerde sowieso de plank we te halen zodra de kleine kan staan en erbij kan...

7. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Ben gelukkig dus niet de enige :) hihi, ben nogal opstandig/ eigenwijs de laatste tijd en dacht dat t dus aan mij lag.

Zie dat de meesten van jullie toch ooghoogte aanhouden. Net ff plankje zo gehouden en ik geloof dat ik mijn vriend toch gelijk moet geven :( (hij zit er gewoon op te wachten. :) ...). Het plankje is ongeveer 18 cm diep en de commode is 56 cm diep, er blijft wel genoeg ruimte over...Als ie dalijk thuis is nog maar eens ernaar kijken....

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Daisy, ik mis dat ding echt..
    Sam is verhuisd naar een andere kamer en de plank is nog niet over gegaan. We hebben nu nog een workmate staan met al haar spullen, maar daar pakt ze ook alles vanaf. Dan liever dat plankje, dan kan ze niet overal bij (en die workmate is ook zooo mooi hahahahaa)

Ik weet niet hoe hoog dat ding hing, maar wel zo dat ik (1.65) gewoon met een hand alles kan/kon pakken.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hangt de plank op ooghoogte voor mijn vriend, Ongeveer net zohoog als mijn lengte. Maar hoger is echt niet handig. De luiers kan ik niet veel hoger dat 10 stuks stapelen, anders kan ik er niet fatsoenlijk mee bij.
    Het is wel een ondiepe plank. Dus C kan er makkelijk voorstaan.

10. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Weet niet precies hoe hoog, maar we hebben ze wel hoger gehangen als ooghoogte zodat ie zn koppie dalijk niet zal stoten.

11. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij hebben helemaal geen plankje vind het heel erg onhandig...
    comode is groot genoeg voor alles....

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De commode op zich is groot zat ja... maar paar redenen voor de plank, Sam kan alles zelf pakken en blijft dan helemaal niet liggen als ze alles ziet liggen.
    En om nou constant in de lades te moeten duiken is ook niet alles (en het feit dat Sam dan gaat zoeken waar mama dat vandaan heeft en dus van de commode af wilt rollen)

13. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    heb even een fotootje in mn album gezet...kan je het misschien een beetje op zien.

is ook zon beetje ooghoogte hier..dat ik zelf nog goed bij kan, maar dat de kleine ook der hoofdje niet kan stoten.

Deel Deze Pagina